למה אף אחד לא רוצה לבטח את ג'ף בזוס בדרכו לחלל? - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

למה אף אחד לא רוצה לבטח את ג'ף בזוס בדרכו לחלל?

ביטוח

תיירות חלל, כך נדמה, היא הדבר הבא. בלו אוריג'ין הציעה את המושב הפנוי לצד המיליארדר ג'ף בזוס בטיסת החלל המסחרית הראשונה לוולי פאנק בת ה-82, אסטרונאוטית בהכשרתה שלא זכתה לטוס בשל אפליה. נוסעי הטיסה יזכו להעיף מבט בכדור הארץ למשך כשלוש דקות או אולי קצת יותר, מקצה האטמוספרה, דרך חלונות הענק של כלי הטיס. הצוות של הקפסולה שאמורה להיות משוגרת הוא בעל ניסיון בטיסות דומות שאינן מאוישות, אולם זו תהיה הפעם הראשונה בה תצא הקפסולה מבית בלו אוריג'ין, חברת החלל של בזוס, בטיסה "מסחרית" שיש עליה "תיירים". אך בעיה אחת עדיין לא נפתרה, אף חברת ביטוח עדיין לא הסכימה לבטח את הטיסה ואת נוסעיה.

מועד הטיסה נקבע ל – 20 ליולי, על אף התחרות העזה בין ספייס איקס של אילון מאסק, וירג'ין גלקטיק של ריצ'רד ברנסון ובלו אוריג'ין של בזוס שנחשב לאיש העשיר בעולם, נראה שבזוס נדחק למקום השני כאשר ברנסון הצליח להקדים אותו ולהמריא עוד היום עם חברת וירג'ין גלקטיק. הקפסולה שצפויה לקחת את הצוות המצומצם לחלל, היא נוחה מאוד ומציעה טיסה בנוחות מרבית. הזמן הצפוי לחללית עד שתגיע לקצה החלל הוא בערך 11 דקות, וזה יקרה בגובה של שישים מייל, כ – 37 ק"מ מעלה (לשם ההשוואה, מטוס נוסעים גדול, כשהוא מגיע לשיא הגובה במהלך טיסה טראנס אטלנטית, יימצא בגובה של לכל היותר עשרה ק"מ.

הקפסולה של בלו אוריג'ין, בשם "ניו שפרד" ("הרועה החדש") כבר מוכנה, הצוות מחמם מנועים – אבל בעיה אחת עדיין לא נפתרה. הטסה של נוסעים מעוררת מורכבות מול חברת הביטוח – ואף חברה לא מוכנה, בשלב זה, לבטח את הנוסעים של בזוס. מכיוון שגם ספייס איקס וגם וירג'ין גלקטיק כבר מציעות כרטיסי תעופה לחלל לתיירים שמבקשים לעשות היסטוריה, בעיית הביטוח ככל הנראה תיפטר בסופו של דבר, בסכומים גבוהים אולי – אבל תיפטר. בינתיים, מה הבעיות בטיסת החלל שחברות הביטוח מתקשות להתמודד עימן?

טיסת חלל נחשבת "תיירות פנימית"

חברות הביטוח הן במובנים רבים מיושנות עד כדי גיחוך. המוצרים המסורבלים וההטמעה האיטית של כלים דיגיטליים מתחום האינשורטק, מפחיתה מנגישות הביטוחים. אחד הקוריוזים שפאשר לספר בנוגע לביטוח של טיסת חלל, הוא העובדה הסמנטית, שטיסת חלל ממריאה ונוחתת פחות או יותר באותו המקום, מה שהופך אותה רשמית, לטיסת פנים.

משכך, מוצרי הביטוח הקיימים פשוט לא יודעים איך להציע פוליסת ביטוח מתאימה, לטיסה שבעצם לא מגיעה לשום מקום.

הבעיות האמיתיות – אין לדעת איך השהייה בחלל תשפיע על גוף האדם

בעוד בעיות של בירוקרטיה, סמנטיקה וקושי להתאים מוצרי ביטוח לעולם המשתנה הן קיימות והן מעלות חיוך לעיתים, בעיית הביטוח של תיירות החלל היא בעיה קונקרטית גם בשל ההשפעות הפיזיולוגיות, שעדיין לא נחקרו די הצורך, של השהייה בחלל עם גוף האדם. למשל, בשל החשיפה לכוח כבידה נמוך, מסת השריר עלולה להיפגע באופן דראסטי. צפיפות העצם של הטסים לחלל עלולה להיפגע, וחשיפה לקרינה בשיעורים דרמאטיים עלולה לפגוע במערכת העצבים. מי שכבר טסו לחלל עד כה היו כולם אנשים שהוכשרו למשימה ואפילו האזרחים שטסו במסגרת טיסות ממשלתיות לחלל, הוכשרו להתמודד עם התנאים השונים בחלל במשך זמן ארוך. בטיסות מסחריות לחלל, התיירים אינם מכירים את התנאים בחלל ואינם נחשפים לתנאים השונים באופן הדרגתי, ועל כן הקושי לבטח את השפעות הטיסה.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן