אסון הנפט הגדול בהיסטוריה ולמה כולנו חייבים פוליסת ביטוח | Keynes

מפרץ מקסיקו: אסון הנפט הגדול בהיסטוריה והוכחה שכולנו חייבים פוליסת ביטוח

אסון הנפט הגדול בהיסטוריה והוכחה שכולנו חייבים פוליסת ביטוח

ב-20 באפריל 2010, באחד המקומות היפים בעולם התרחש אסון הנפט הגדול בהיסטוריה, וגרם לנזק סביבתי עצום.

בעומק של 1,500 מתחת לפני הים, החלה דליפת נפט בקצב של בין 35,000 חביות לכ-60,000 חביות נפט גולמי ליום, רק שלושה חודשים לאחר מכן נעצרה הדליפה, ביולי 2010, ובסך הכל דלפו למפרץ כ-5 מיליון חביות נפט גולמי, אסון שגרם למותם של מיליוני בעלי חיים וכ-11 עובדים, ודו"ח של ממשלת ארה"ב שפורסם כשנה לאחר מכן, מצא את האשמה המרכזית, חברת בריטיש פטרוליום BP, התאגיד השלישי בגודלו בעולם בתחום הנפט, הגז הטבעי והפטרוכימיה.

מניית BP  צללה במהירות, היות ומשקיעים רבים הבינו את אשר עתיד לבוא בהמשך, שווי השוק של החברה נחתך בכ-45 מיליארד דולר, או בכ-36% בתוך זמן קצר, וחברות הביטוח תפסו את הראש לגבי העתיד לבוא.

פגיעה כלכלית וסביבתית

אסון מפרץ מקסיקו הוכיח פעם נוספת, לא לעולם חוסן, גם תאגיד הנפט השלישי בגודלו בעולם יכול להיכנס לסחרור בלתי רגיל, ותוך זמן קצר למחוק משווי השוק שלו סכום של כ-45 מיליארד דולר.

בעקבות אסון מפרץ מקסיקו, חברות הביטוח העלו את מחירי פוליסת הביטוח בכ-50% באסדות במים עמוקים, ובכ-25% באסדות במים רדודים.

מיד לאחר האסון, הרשויות בארה"ב פתחו בחקירה פלילית בנושא, והפעילו לחצים גדולים על הנהלת החברה ובמיוחד על מנכ"ל החברה, טוני היוורד.

על פי מקורות הוצאות האסון עלו לבריטיש פטרוליום ולחברות הביטוח כ-61 מיליארד דולר לערך, כאשר מחצית מהסכום שולם עבור ניקוי וטיפול בסביבה.

פרשת BP  הולידה עשרות אלפי תביעות, מרשויות מקומיות, ארגונים ירוקים וארגוני סביבה, דייגים לאורך החופים, חברות תיירות ועוד.

חברת בריטיש פטרליום העסיקה מאות עורכי דין, ועשרות חברות ביטוח כדי להביא לפתרון הפרשה בהקדם.

BP התחייבה לנקות את מפרץ מקסיקו, לבלום את הדליפה ולוודא שלא יהיו דליפות עתידיות, כמו כן התחייבה החברה לשקם את הסביבה ולפצות רבים על הנזק, בריטיש פוטרליום נדרשה לשאת בהוצאות עבור תביעות פדרליות.

בנוסף, על פי חוק משנת 1990, הקובע כי האחראי לנזק הסביבתי מחויב לשלם.

בסופו של דבר, לעולם ולחברות הביטוח היה מזל אם אפשר לקרוא לזה כך, BP  הייתה חברת ענק שיכלה לשלם חלק מהתביעות ולשאת בהוצאות הגדולות של טיפול בסביבה ובתביעות האזרחיות, אחרת הממשל היה צריך לשאת בהוצאות, וחברות ביטוח מסוימות היו עשויות לפשוט רגל.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן