האדם מול הטבע: האסונות הגדולים בעולם ללא ביטוח - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

האדם מול הטבע: האסונות הגדולים בעולם ללא ביטוח

ביטוח

כולנו רוכשים ביטוחים, והמכנה המשותף הוא זהה: אנחנו רוכשים ביטוח על מנת לוודא כי במקרה של אסון, תאונה או מאורע בלתי צפוי, נוכל להתמודד עם הנסיבות ללא הדאגה הכלכלית. כאשר אנחנו רוכשים ביטוח חיים, אנחנו מבטיחים סכום חד פעמי גבוה או קצבה חודשית קבועה לשארים במקרה של, חלילה, הפעלה הביטוח. כשאנחנו רוכשים ביטוח בריאות, אנחנו רוכשים את הזכות לבחור טיפולים רפואיים במימון מלא של הביטוח, במקרה של מחלה בלתי צפויה. אנחנו יודעים, שהשירותים שנוכל לבחור במימון חברת הביטוח הם יקרים – אבל כמה יקרים, בדיוק? יצאנו לבדוק, מה היו האסונות הגדולים בהיסטוריה, עם הסכומים הגבוהים ביותר לתשלום ללא ביטוח? 

ארה"ב בראש – שיטפונות, הוריקנים ועונות של בצורת

כשאנחנו בודקים את העלויות של אירועים בלתי צפויים בכל העולם, אנחנו מגלים שארצות הברית מופיעה בראש טבלת האירועים היקרים בהיסטוריה, עם נזקים בגוף וברכוש בעקבות סופות הוריקן, רעידות אדמה, ואירועים אחרים. הנה רשימת האירועים היקרים ביותר למשקי הבית בעולם, מאז תחילת המאה ה – 21:

במקום הראשון, קשה לומר שבכבוד, ניצבת מאז שנת 2005 הוריקן קתרינה, שפגעה בחופי ארה"ב, באזור פלורידה ואחר כך גם דרומה יותר, בעוצמה חלשה יותר. הנזקים למשקי הבית של הוריקן קתרינה נאמדים בכ – 82.4 מיליארדי דולרים, יש שאיבדו את בתיהם ויש שנפגעו פיזית או איבדו את יקיריהם. כמובן, שאין ביטוח נגד כאב הלב ותחושת האובדן, וביחד עם זאת, מי שהיה בידו ביטוח רכוש הכולל גם ביטוח בפני נזקי טבע, יכול היה לקבל פיצוי נאות לשיקום הבית שנהרס. במקרים של אסונות טבע לא אחת מתגייסת המדינה לסיוע כלכלי עבור מי שנפגעו.

במקום השני בנזקים לרכוש אנחנו מוצאים את הצונאמי הנוראי שפקד את חופי תאילנד בשנת 2011. הצונאמי המפורסם גרם לנזקים ברכוש של מעל 38 מיליארדי דולרים, וככל שאנחנו מתרשמים מתאילנד – אנחנו משערים שמרבית ההפסדים, לא היו מבוטחים.

במקום השלישי הוריקן מאריה, שגם היא פגעה בחופי ארה"ב וגם בחופי האיים הקריביים וגרמה לנזקים ברכוש של מעל 32 מיליארדי דולרים, וגם במקומות הרביעי, החמישי, השישי והשביעי נמצאות סופות הוריקן בארה"ב: לפי הסדר, מדובר בהוריקן סנדי (2012) שגרם לנזקים ברכוש של 30 מיליארדי דולרים, הוריקן אירמה (2017) שגרם לנזקים ברכוש של קצת פחות מ – 30 מיליארדי דולרים, והוריקן הארווי (2017), שגרם לנזק דומה.

יסגור את הרשימה שלנו האירוע המצער של 11/9, הוא פיגוע הטרור בבנייני התאומים, שגרם לנזקים ברכוש של כמעט 26 מיליארדי דולרים.

כמה זה עולה, כשאין לנו ביטוח?

ביטוחים מכסים כמובן לא רק נזקים ברכוש אלא גם, למשל, עלויות של טיפולים רפואיים. בדקנו, כמה יעלה טיפול רפואי מורכב במקרה שאין ביטוח בריאות פרטי שיכסה את העלויות:

ביטוח השתלת איברים מחלות חריפות מגיעות לעיתים ללא התראה, ואם אין לכם ביטוח מתאים, הצורך בהשתלת איברים עלול להגיע עם התמודדות מורכבת. בארץ, השתלת איברים מבוצעת על חשבון קופת החולים, כשיש תורם. לפעמים – מומלץ לנסות השתלת איברים בחו"ל, רק שמדובר בעלות להשתלה בלבד של כמעט 300,000 דולרים, זה לפני עלויות נוספות כמו טיסה ושהות, וכמובן עלות למלווה.

ביטוח תרופות שאינן בסל מי שמתמודדים עם מחלה שמגיבה היטב לטיפולים תרופתיים מוצאים את עצמם לא פעם נאלצים לשלם אלפי שקלים – בכל חודש – עבור טיפוליים תרופתיים שאינם בסל. לעיתים, מדובר בתרופות מצילות חיים, אולם על אף שכך, קופות החולים פשוט אינן מסייעות במימון התרופות.

למה להתמודד גם עם ההיבטים הכלכליים, כשאתם יכולים להבטיח התמודדות קלה יותר?

ביטוחים נפוצים רבים מאפשרים את השקט הנפשי שבידיעה, שבמקרה חירום – תוכלו לבחור ומישהו אחר ידאג לתשלום. זה ככה בביטוחי בריאות, בביטוחי דירה, בביטוחי רכב מקיפים, בביטוחי סייבר, ועוד. העלות החודשית תשקף את הסבירות שתמצאו את עצמכם מתמודדים עם אירוע חריג, כך שאם הסבירות נמוכה – הפרמיה החודשית שלכם תהיה נמוכה אף היא, ואתם תרוויחו לילות של שינה שקטה ונטולת דאגות, בידיעה שבמצב חירום, רפואי או אחר – אתם מכוסים.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן