האם אתם מכוסים באמצעות ביטוח הבריאות שלכם ומה צריך לדעת? - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

האם אתם מכוסים באמצעות ביטוח הבריאות שלכם ומה צריך לדעת?

ביטוח

כל אזרח בישראל מבוטח על פי חוק בביטוח בריאות בסיסי, וזה אומר שכולנו יכולים לגשת לרופא המשפחה ללא תשלום או בתשלום מזערי, לקבל את כלל השירותים הרפואיים כמו אשפוז, בדיקות אמבולטוריות (בדיקות במסגרת אשפוז יום ללא שהייה של לילה במוסד), סל תרופות הנבחר בכל שנה ועוד שירותים רפואיים, בתשלום נמוך במיוחד. שירותי הרפואה בישראל הם מהטובים בעולם, אולם על מנת לקבל שירותים רפואיים טובים אפילו יותר, מעל 70% מבתי האב בישראל מחזיקים ביטוחי בריאות פרטיים. מה הם ביטוחים אלה, והאם הם נדרשים? על כל היתרונות, העלויות ומה שחשוב לדעת בעת בחירת ביטוח בריאות פרטי – לפניכם.

מה ההבדל בין ביטוח הבריאות הבסיסי לביטוח בריאות פרטי?

ביטוח הבריאות הבסיסי כולל את שירותי קופות החולים כפי שאנחנו מכירים אותם. כל קופת חולים בארץ מציעה גם ביטוח שב"ן (שירותי בריאות נוספים) המאפשר ללקוחות הקופה ליהנות מעוד הנחות, שירותים וטיפולים ללא עלות או בעלות חלקית, כמו למשל טיפולי שיניים, בדיקות הריון ואחרים. לצד שני ביטוחים אלה, ביטוחי בריאות מטעם חברות ביטוח פרטיות, מציעים עוד שלל של שירותים כמו למשל:

  • ביצוע טיפולים, ניתוחים ובדיקות במוסדות בריאות פרטיים
  • בחירת הרופא המטפל
  • כיסוי עלויות לטיפולים בארץ ובחו"ל במקרים של מחלות קשות
  • כיסוי עלויות של תרופות שאינן בסל
  • ועוד

מה המרכיבים הבסיסיים בביטוח בריאות פרטי?

בשנת 2016 נכנסה לתוקף הרפורמה בביטוחי הבריאות. אם עד אז חברות הביטוח היו רשאיות להציע כיסויים ביטוחים על פי ראות עיניהם ובכל מחיר שהן רואות לנכון להציע בו את השירותים שלהן – מאז שנכנסה הרפורמה לתוקף, חברות הביטוח מחוייבות להציע ביטוחי בריאות בהיקפים מינימאליים הקבועים בחוק. כך, קל יותר להשוות בין השירותים והמחירים שכל חברת ביטוח מציעה.

פוליסות ביטוח הבריאות שאפשר לרכוש כיום הן מודולאריות, וכל סעיף ביטוחי ניתן לרכישה בנפרד, כמו גם הרחבות לסעיפים השונים. הנה כמה מהפוליסות השכיחות יותר בביטוח בריאות פרטי בחברות הביטוחי השונות:

  • כיסוי עלויות לניתוחים פרטיים בארץ או בחו"ל
  • כיסוי עלויות למקרה של השתלת איברים, בארץ או בחו"ל, כולל עלויות טיסה ושהייה לחולה + מלווה
  • כיסוי לתרופות שאינן בסל עד לתקרת עלות חודשית
  • כיסוי כספי לחוות דעת שנייה, לשירותים אמבולטוריים ובדיקות במכונים פרטיים ולטיפולים פרא רפואיים

זהירות מכפל ביטוחי

ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם בתשלומים מיותרים לביטוחים, כאשר ביטוחי הבריאות עומדים בראש רשימת הביטוחים הכפולים שאנחנו מחזיקים. מוערך כי בכל שנה משלמים משקי הבית הישראלים לא פחות מאשר 3.5 מיליארדי שקלים עבור ביטוחי בריאות מיותרים. חשוב להבין: אם יש לכם ביטוחים כפולים, כלומר, אם בעבור אותו מקרה רפואי אתם מחזיקים שתי פוליסות ביטוח המציעות שיפוי כספי, בעת הפעלת הביטוח לא תוכלו להפעיל את שני הביטוחים עבור אותו מקרה. אם כן, מומלץ בחום לבדוק מה הכיסויים הביטוחיים הקיימים, בקופת החולים וגם במסגרת הביטוחים הפרטיים של המשפחה, לפני שמחליטים לרכוש ביטוח בריאות חדש.

איך בוחרים ביטוח בריאות מתאים?

"הר הביטוח" של משרד האוצר, מאפשר לכל אזרח ישראל להפיק רשימת ביטוחים הקיימים על שמו ללא עלות, וזו תהיה נקודת התחלה מצוינת למחפשים ביטוח בריאות חדש. דרך אתר "הר הביטוח" תוכלו לגלות אילו ביטוחים קיימים על שמכם ולהתאים את הביטוח החדש שתרכשו לכיסויים החסרים במה שכבר קיים.

כמו כן, באמצעות סוכן ביטוח תוכלו להשוות תעריפים של פוליסות ביטוח בריאות בין חברות הביטוח הגדולות בארץ המציעות פוליסות ביטוחי בריאות, לפי הכיסויים המעניינים אתכם. כדאי לשים לב לציון במדד השירות, הנמדד בכל שנה מחדש וכולל התייחסות למשתנים כמו שיעור תלונות הציבור, זמני מענה טלפוני ושביעות רצון של לקוחות מכל חברת ביטוח.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן