פוליסות הביטוח המוזרות בעולם - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

פוליסות הביטוח המוזרות בעולם

כשאנחנו חושבים על ביטוח, אנחנו חושבים על פוליסות "מיינסטרים", כמו ביטוח רכב, ביטוח בריאות, ביטוח חיים או ביטוח דירה. מעניין לדעת, שיש פוליסות ביטוח פחות מוכרות, שבדרך כלל "תפורות" באופן אישי עבור מבוטח מסויים על ידי חברת ביטוח. ביטוח אובדן שיער גוף, ביטוח כנגד פגיעת אגוז קוקוס, ביטוח כנגד פגיעה באיברי גוף שהפכו סמלים מסחריים – על כל הביטוחים המוזרים שנתפרו למבוטחים ייחודיים – לפניכם. 

רגליהן של דוגמניות על

גופן של דוגמניות על צריך להיות בעל ממדים מסוימים וידוע שזוג רגליים ארוכות הוא תנאי הכרחי להצלחה באותו עולם זוהר. היידי קלום, דוגמנית ממוצא גרמני שהפכה מנחת טלוויזיה, מפיקה ואשת עסקים, החליטה לבטח את רגלי הדוגמנית שלה. לשם כך, הייתה צריכה לטוס לאנגליה כדי שנציגי חברת הביטוח יוכלו לבחון את הרגליים האמורות. זוג הרגליים של קלום בוטח בסכום של 1.5 מיליון לירות שטרלינג (כ – 1.8 מיליון דולרים) אולם מעניין לדעת שהיה הבדל של 130,000 לירות שטרלינג (כ –  153,000 דולרים) בין ערכה של רגל אחת לשנייה, זאת משום שעל אחת הרגליים הייתה צלקת זעירה. יש האומרים שהזמרת מריה קארי (Mariah Carey) ביטחה את זוג רגליה בסכום של מיליארד דולרים אולם ייתכן מאוד שמדובר באגדה אורבנית או תרגיל שיווקי. 

ביטוח כנגד פגיעת אגוז קוקוס

העדויות המוקדמות ביותר למקרי מוות כתוצאה מפגיעת ראש מאגוז קוקוס שנופל מהעץ הן מהמאה ה – 18. לא ברור כמה מקרי מוות כאלה מתרחשים בעולם מדי שנה, רבים סבורים שהמספר נע סביב 150 אולם זאת רק משום שבשנת 2002 חוקר תקיפות כרישים אמר שמוות מפגיעת אגוז קוקוס הוא נפוץ פי 30 ממוות כתוצאה מתקיפת כריש (מדי שנה כחמישה אנשים מוצאים את מותם בעקבות תקיפת כריש). נראה שהחשש מפגיעת אגוז קוקס הוא גדול מספיק כדי שמספר חברות ביטוח יכללו בביטוח הנסיעות שלהם סעיף מפורש המעניק כיסוי לנזק גוף הנגרם מפגיעת אגוז קוקוס נופל. ידוע על מספר תביעות בעקבות פגיעה מאגוז קוקוס נופל אולם באף אחת מהן לא היה מדובר במוות.

שיער החזה של הזמר טום ג'ונז

הזמר המפורסם טום ג'ונס נהג להופיע כשהכפתורים העליונים של חולצתו אינם מכופתרים ושיער החזה שלו חשוף. ייתכן מאוד שמדובר באגדה אורבנית, אולם יש האומרים שהזמר מצא לנכון לבטח את עצמו כנגד אובדן שיער החזה בסכום עתק של 3.5 מיליון דולרים. טום ג'ונס עצמו מעולם לא מסר תגובה לשמועות אלה. מספר זמרים מפורסמים ביטחו את קולם וביניהם ברוס ספרינגסטין, בוב דילן,  ורוד סטיוארט.
לזמר ג'ין סימונס, ששמו המקורי הוא חיים וייץ, מלהקת הרוק הכבד האגדית Kiss, יש לשון ארוכה במיוחד ששימשה אותו גם כדי לעטות מיני פרצופים מוזרים במהלך הופעות. יש האומרים שג'ין ביטח את לשונו בסכום של מיליון דולר. 

אפו של בעל יקב 

ליה גורט (LljaGort) הוא יינן הולנדי, סופר ויוצר תכניות טלוויזיה, שרכש את היקב הצרפתי המפורסם שטאו דה לה גארד (Chateau de la Garde) בבורדו. מר גורט ביטח את עצמו כנגד אבדן חוש הריח בסכום של 4 מיליון דולרים. חברת הביטוח סייגה את הפוליסה כך שתהיה פטורה מתשלום אם אפו של מר גורט נפגע בשל עיסוק בסקי שלג, אגרוף או תעלולי נשיפת אש. מר גורט הסביר את החלטתו לבטח את חוש הריח שלו ואמר שהיכולת להמשיך לייצר יין איכותי ביקב שלו תלויה בתקינות אפו. 

ביטוח כנגד חטיפה על ידי חייזרים

ישנם מי שמספרים שהם נחטפו על ידי חייזרים, נלקחו לחללית, בוצעו בהם ניסויים ואז הושבו לביתם. נראה שישנם מספיק אנשים החוששים מפני האפשרות שאירוע טראומטי כזה יקרה גם להם מפני שכמה חברת ביטוח החלו מוכרות פוליסות המכסות מקרים של חטיפה על ידי חייזרים. עד כמה שידוע, נכון לאוגוסט 2022 אף פוליסה כזו לא הופעלה. 

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

 

דילוג לתוכן