חברות סטארט-אפ חדשות בתחום האינשורטק בעולם שמרכזות עניין - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

חברות סטארט-אפ חדשות בתחום האינשורטק בעולם שמרכזות עניין

השנה שחלפה בין אמצע 2020 לאמצע 2021 הייתה מוצלחת במיוחד בתחום האינשורטק. נראה היה שהעולם צמא לגישה חדשה בתחום הביטוח, ניצול טכנולוגיות מתקדמות כדי לערוך פוליסות ביטוח המתאימות למאפיינים הייחודיים של המבוטח ולצורך טיפול מהיר ברכישת ביטוח ובהפעלתו בעת הצורך (הגשת תביעה, אישורה וקבלת התגמול המגיע).

בתקופת הפריחה ראינו לא רק חברות יוניקורן (אלו הן חברות סטארט-אפ שהפכו שווים מעל מיליארד דולרים) אלא גם חברות דקאקורן (חברות סטארט-אפ שהפכו שווים מעל ל – 10 מיליארד דולרים). אולם מאמצע 2021 המגמה השתנתה וחברות אינשורטק, חדשות וותיקות כאחד, איבדו עשרות אחוזים מערכן. ההפסד המצרפי של חברות סטארט-אפ בתחום האינשורטק, מאז הנפקתם ועד לאמצע שנת 2022, מוערך בכ – 1.5 טריליון דולרים. בתקופה כזו, חברות סטארט-אפ בתחום האינשורטק המצליחים לשגשג ראויים לתשומת לב מיוחדת.

תקופה מאתגרת לחברות סטארט-אפ בתחום האינשורטק

נהירת ציבור המשקיעים אחר מניות של חברות אינשורטק יצרה בועה שהחלה להתפוצץ באמצע שנת 2021. בהמשך הגיעה התקופה שבין ינואר 2022 לאמצע יוני 2022 שהייתה מחצית השנה הראשונה הגרועה ביותר בבורסות בארה"ב מאז שנת 1970.
משקיעים הבינו שחברות סטארט-אפ רבות בתחום האינשורטק הפכו לבעלי שווי שאינו מבטא את רמת המכירות או ההכנסות. העובדה שחברות אינשורטק רבות בחרו לבצע הנפקות באמצעות מיזוג עם חברות ספאק (Special Purpose Acquisition Company – SPAC) אפשרה להן להימנע מפרסום של דו"חות כלכליים מפורטים. חברת למונייד (Lemonade, NYSE: LMND) הישראלית הונפקה ב -2020 ובין אמצע 2021 לאמצע 2022 מחיר המניה שלה צנח בכ – 80%. מניית חברת האינשורטק האמריקאית היפו (Hippo, NYSE: HIPO) צנחה בין ה – 30 ליוני 2021 ל – 30 ביולי 2022 בכ – 90%. הנה לפניכם כמה חברות אינשורטק שאנליסטים חוזים להן עליות בביקושים ובמחירים בתקופה הקרובה.

YAS – ביטוח לרכיבה על אופניים, ריצה וטיולים רגליים

YAS היא חברת סטארט-אפ מסקטור האינשורטק הפועלת בהונג קונג. היא מציעה פוליסות ביטוח שניתן לרכוש ולהפעיל מיד עבור פעילויות כגון רכיבה על אופניים, ריצה וטיולים רגליים. האפליקציה של YAS מאפשרת הזנת פרטים אודות הפעילות המתוכננת וקבלת הצעה מידית לביטוח שניתן להפעיל בו במקום. מלבד נזקי גוף ומוות, פוליסות עבור רוכבי אופניים יכולות לכלול אבדן ציוד אישי, גניבת האופניים ותיקון תקלות באופניים. YAS מציעה גם ביטוח למי שמתכננים נסיעה ארוכה או מורכבת בתחבורה ציבורית.

RiskWolfביטוח כנגד תקלות בחיבור לאינטרנט

פגיעה באיכות החיבור לאינטרנט עשויה לגרום הפסדים משמעותיים. חברת סטארט-אפ האינשורטק השוויצרית Riskwolf מציעה ביטוח כנגד הוצאות או אובדן הכנסות שנגרמו בשל פגיעה באיכות החיבור לאינטרנט כתוצאה ממזג אוויר סוער, ניתוק כבל תקשורת או כל גורם אחר. תביעות מוגשות בהתבסס על נתוני מהירות העלאת והורדת נתונים.

Unfrauded – זיהוי הונאה בתביעות ביטוח רכב 

סטארט-אפ האינשורטק הטוניסאי Unfrauded מציע לחברות ביטוח כלי לזיהוי ניסיונות הונאה בתביעות ביטוח רכב. באמצעות אינטליגנציה מלאכותית ולמידת מכונה הכלי של Unfrauded יכול לזהות בתמונות של הנזק בגינו מוגשת התביעה דפוסים שאינם עקביים עם תיאור המקרה. בנוסף, הכלי מזהה קשרים אפשריים בין הגורמים המעורבים בתאונה ומספק הערכת מחיר לתיקון הנזק בהתבסס על עלויות חלקי החילוף ושעות העבודה.

Typbot – צ'אט בוט עבור חברות אינשורטק

חברות אינשורטק צריכות לספק מענה מהיר וחכם לצרכים של לקוחות פוטנציאליים. לעיתים אין די באלגוריתם הרגיל המוביל לקבלת הצעת מחיר עבור הפוליסה המבוקשת ויש לאסוף נתונים נוספים. סטארט-אפ האינשורטק הלטבי Typbot מפתח צ'אט בוט שבכוחו לחסוך את הצורך בהתערבות של נציג שירות אנושי.

Digital Owl – פענוח מהיר של בדיקות רפואיות

במסגרת תביעות ביטוח שונות מוגשות לחברות הביטוח תוצאות של בדיקות רפואיות ממגוון נרחב של סוגים. דיגיטל אוול (Digital Owl) היא חברת סטארט-אפ אינשורטק ישראלית המפתחת מערכת מבוססת בינה מלאכותית לפיענוח מהיר של תוצאות כאלה בצורות הגשה מגוונות (צילום של טפסים, תוצאות בפורמט דיגיטלי, הערכות של רופאים ועוד). עיבוד אוטומטי מהיר חוסך זמן ומשאבי אנוש ומאפשר לחברות אינשורטק להעניק שירות טוב יותר למבוטחים.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן