מהם השלבים לרכישת ביטוח בריאות פרטי ומהם הנושאים הבריאותיים אותם הוא מכסה? - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

מהם השלבים לרכישת ביטוח בריאות פרטי ומהם הנושאים הבריאותיים אותם הוא מכסה?

כ – 40% מהמשפחות בישראל רוכשות ביטוח בריאות פרטי. בעבר חברות הביטוח הציעו מגוון גדול של פוליסות ביטוח בריאות וקשה היה להשוות ביניהן ולבחור את הפוליסה המתאימה ביותר בכל תהליך של רכישה. בשנת 2016 נערכה רפורמה בתחום ביטוח הבריאות ומאז חברות הביטוח מחויבות להציע פוליסת ביטוח בריאות בסיסית אחידה עליה ניתן להוסיף הרחבות שונות. מאז הרפורמה קל יותר להשוות בין הצעות שמקבלים מחברות הביטוח והסיכוי שנרכוש כיסוי שכבר יש לנו (מצב המכונה "כפל ביטוח") פחת. 

כדי להשיג ביטוח בריאות פרטי העונה באופן מיטבי לצרכינו יש להקפיד על תהליך מסודר לו שישה שלבים. שלושת השלבים הראשונים הם אפיון הכיסוי הנחוץ לנו, בחינת המוצרים הקיימים בשוק ובחירת ההרחבות שנרצה להוסיף לפוליסת ביטוח הבריאות הבסיסית האחידה. השלב הרביעי והחמישי הם איסוף הצעות מחברות הביטוח השונות וביצוע השוואה בין פרמטרים שונים של הפוליסות המוצעות לנו. לבסוף ניתן לקבל החלטה מושכלת תוך שאנו מבינים בדיוק מה הכיסוי שביטוח הבריאות הפרטי יעניק לנו. 

אפיון הכיסוי הנחוץ לנו

חשוב לוודא שנוכל להתמודד באופן המוצלח ביותר עם כל אתגר רפואי בו אנו עלולים להיתקל במהלך חיינו. איננו רוצים להיקלע למצב בו אנו מתקשים לממן טיפול רפואי חיוני או נאלצים להתפשר רק בגלל שהטיפול הנחוץ לנו יקר מדי. רכישת פוליסת ביטוח בריאות פרטי היא הדרך להבטיח שאם נחלה נוכל להתמקד בהחלמה ולא נאלץ להשקיע מאמץ בגיוס כספים למימון ניתוחים או תרופות.
כל אזרח בישראל נהנה מביטוח בריאות ממלכתי שהיקפו נגזר מסל התרופות. קופות החולים אמונות על הענקת הטיפולים הכלולים בסל התרופות ללא תשלום או בהשתתפות עצמית נמוכה מאוד. קופות החולים גם מציעות הרחבת הכיסוי באמצעות שירותי בריאות נוספים (שב"ן) בתמורה לתוספת של כמה עשרות שקלים לדמי החבר החודשיים.
מדע הרפואה מתקדם ומשתנה, ישנם טיפולים, ניתוחים ותרופות שאינם מכוסים לא על ידי ביטוח הבריאות הממלכתי ולא על ידי שב"ן. אלה בדיוק הטיפולים שאנו רוצים שביטוח הבריאות הפרטי שנרכוש יכסה. מומלץ מאוד להוסיף הרחבה של ביטוח סיעודי ולשקול הרחבות נוספות כגון ניתוחים והשתלות בחו"ל, כיסוי מקיף לטיפולי שיניים, לתרופות מותאמות אישית ולטיפולי רפואה משלימה.

איסוף הצעות מחברות הביטוח וביצוע השוואה ביניהן

לאחר שהבנו אלו הרחבות נרצה להוסיף לפוליסת ביטוח הבריאות הבסיסית האחידה ניתן לאסוף הצעות מחברות הביטוח השונות. חשוב לוודא שחברות הביטוח לוקחות בחשבון כל מצב רפואי קודם בבואן לתת לנו הצעת מחיר. ההבדלים בין חברות הביטוח יתבטאו בגובה הפרמיה החודשית (עלות הביטוח), ההרחבות שניתן להוסיף לפוליסת ביטוח הבריאות הבסיסית האחידה ומספר הרופאים ונותני השירות הכלולים בהסדר עם חברת הביטוח (ביניהם נוכל לבחור במקרה הצורך).
חשוב לדעת שחברות הביטוח רשאיות להעלות את גובה הפרמיה החודשית לפי קבוצות גיל. לכן, כדי לבצע השוואת מחיר יש לערוך חישוב של עלות הביטוח מרגע רכישתו ועד גיל 80.

הדברים שביטוח הבריאות הפרטי יכסה 

ב – 1/12/22 יכנס לתוקפו עדכון לתנאי פוליסת ביטוח הבריאות הבסיסית האחידה והיא תכסה ניתוחים וטיפולים מצילי ומאריכי חיים שאינם כלולים בסל הבריאות או בשב"ן. חשוב לדעת שהכיסוי אינו בלתי מוגבל וייתכנו טיפולים חדשים, תרופות מותאמות אישית או הליכים כירורגיים המבוצעים רק בחו"ל שפוליסת ביטוח בריאות פרטי בסיסית אחידה אינה מכסה. ניתן לרכוש הרחבות כגון ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בחו"ל, כיסוי לתרופות בהתאמה אישית וביטוח סיעודי, כדי להשלים את החסר. עוד חשוב לדעת שללא הרחבה מתאימה ביטוח הבריאות הפרטי לא יעניק כיסוי לטיפולי שיניים מעבר לאלה המכוסים על ידי ביטוח הבריאות הממלכתי ושב"ן.  

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן