איך מבטחים מטוס פרטי או יאכטה? מדריך צרכני מקוצר לבעלי כלי שיט ותעופה - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

איך מבטחים מטוס פרטי או יאכטה? מדריך צרכני מקוצר לבעלי כלי שיט ותעופה

איך מבטחים מטוס פרטי או יאכטה? מדריך צרכני מקוצר לבעלי כלי שיט ותעופה

בין אם אתה טייס חובב עם מטוס קל, או הבעלים הגאה של יאכטה נוצצת – ביטוח נכון לכלי הטיס או השיט שלך הוא לא מותרות. מדובר בהגנה קריטית מול סיכונים ממשיים: נזקים יקרים, תביעות צד ג’, אסונות טבע ועוד.

אז מה צריך לדעת לפני שמבטחים מטוס פרטי או יאכטה? הנה המדריך השלם.

 ביטוח למטוס פרטי – מה זה כולל?

מטוס פרטי הוא כלי תחבורה אווירי – והסיכון הביטוחי שהוא נושא גדול בהרבה מרכב או דירה. לכן הביטוח מורכב, ודורש חיתום מדויק.

כיסויים עיקריים:

  • ביטוח גוף המטוס (Hull Insurance) – כיסוי לנזקים פיזיים, תיקונים, הרס מלא וכו’.
  • ביטוח צד ג’ (Third Party Liability) – במקרה של נזק לרכוש או לפגיעת גוף בצד שלישי.
  • ביטוח נוסעים (Passenger Liability) – פיצוי במקרה של פגיעה בנוסעים.
  • ביטוח אובדן רישיון טיסה – למקרים בהם טייס מאבד את כשירותו הרפואית.

דרישות וחוקים:

  • חובה להציג רישיון טייס בתוקףתחזוקה סדירה של המטוס, ושימוש בהתאם לרגולציה של רת”א.
  • ברוב המקרים – נדרש חיתום רפואי לטייס ובדיקת רקע תעופתי.
  • יש חברות שדורשות רישום ברשם כלי טיס או עמידה בתקנים של ICAO/EASA.

 ביטוח ליאכטה או כלי שיט פרטי

יאכטות הן חלום יקר, ובדיוק כמו רכב יוקרתי – חייבות כיסוי ביטוחי מתאים.

 מה כוללת הפוליסה?

  • ביטוח גוף היאכטה (Hull) – נזקי סערה, חבלה, תאונה, טביעה.
  • ביטוח אחריות כלפי צד שלישי – במקרה שפוגעים בכלי שיט אחר, במרינה, או באדם אחר.
  • ביטוח ציוד ואלקטרוניקה – מערכות ניווט, מערכות חשמליות, ציוד דיג/צלילה.
  • ביטוח גרירה, חילוץ ונזק סביבתי – לפי דרישות רשויות הים.

רגולציה ודרישות:

  • בישראל, יאכטות מעל אורך מסוים חייבות רישום ימי ובדיקה תקופתית.
  • חלק מהמרינות דורשות ביטוח צד ג’ בתוקף כתנאי עגינה.
  • חשוב לוודא שהכיסוי כולל הפלגה בינלאומית (אם מתוכננת), ומותאם לאזורי הפלגה (ים תיכון, אוקיינוס וכו')

השוואה מהירה – מטוס מול יאכטה:

פרמטר מטוס פרטי יאכטה פרטית
כיסוי גוף (Hull) חובה כמעט תמיד חובה אם ערך היאכטה גבוה
כיסוי צד ג’ חובה לפי חוק נדרש ברוב המרינות
כיסוי לנוסעים חשוב במיוחד בטיסות פרטיות לרוב לא חובה, אך מומלץ
דרישות רגולציה רת”א, בדיקות טייס, רישוי משרד התחבורה הימי, רישום ותחזוקה
עלות ממוצעת שנתית אלפי דולרים ומעלה מאות עד אלפי דולרים, תלוי בגודל

 טיפים לסיום:

  • אל תקנו ביטוח רק לפי מחיר – בדקו את החריגים, והאם יש כיסוי בחו"ל.
  • ודאו שהפוליסה מתחדשת אוטומטית – אחרת אתם עלולים להפליג או לטוס בלי כיסוי.
  • אם אתם משכירים את הכלי – דרושה פוליסה שונה (מסחרית)!
  • מומלץ לעבוד עם סוכן מתמחה בתחום ימי/אווירי – לא כל סוכן רגיל מכיר את הדקויות.
דילוג לתוכן