ביטוח דירקטורים בחברות: מחירי הפוליסות נמצאים בעלייה | Keynes

ביטוח דירקטורים בחברות: מחירי הפוליסות נמצאים בעלייה מתמדת, האם ישראל תלך בעקבות השוק הבריטי?  

ביטוח דירקטורים בחברות

ביטוח דירקטורים נועד להגן על בכירים בחברות וארגונים מפני תביעות העלולות להיות מופנות כנגדם מצד עובדים, ספקים, לקוחות, בעלי מניות ועוד.

האחריות הרבה המוטלת על כתפיהם של בעלי תפקידים בכירים מחייבת אותם לקבל החלטות קשות.

פעולות של בכירים עלולות לעיתים להיחשב "מעשה שלא כדין", בין אם מדובר בטעות, הפרת חובה, השמטה, הזנחה, רשלנות או כל כשל דומה אחר.

במקרים כאלה נושא המשרה עצמו הופך חשוף לתביעות בגין נזקים שנגרמו לצדדים כאלה או אחרים.

ביטוח דירקטורים מאפשר למועמדים לקבלת משרות בכירות להרגיש בטוחים מספיק כדי שיוכלו לקחת על עצמם את התפקיד המוצע להם.

ביטוח דירקטורים מכסה תביעות על רקע מקצועי, תביעות נזיקין, תביעה על רקע פיטורין של עובד, אפילו כיסוי הוצאות משפטיות בגין תביעה על רקע הטרדה מינית ועוד.

בשנה החולפת התייקרו מאוד פוליסות ביטוח הדירקטורים, מדובר במגמה מתמשכת המקשה על חברות לדאוג שיהיה להן כיסוי ביטוחי נאות בתחום זה.

תחום ביטוחי הדירקטורים סבל מעליות מחירים גם בשנת 2020

שנת 2020 אופיינה בעליות מחירים וצמצום היצע פוליסות ביטוח דירקטורים. מגפת הקורונה, חוסר הוודאות הכלכלית, הקשיים אליהם נקלעו עסקים רבים ברחבי העולם כל אלה ועוד גרמו למבטחים להעדיף לצמצם סיכונים, לא לחדש פוליסות ביטוח דירקטורים או לשנות את תנאי הפוליסה לרעת המבוטחים.

חשוב לציין שגם שנת 2019 אופיינה בעליות מחירי ביטוח דירקטורים. במקרים מסוימים הפרמיות התייקרו כמעט פי שתיים, כך למשל במקרה של פועלים אי.בי.אי. (TLV: PIU).

בשנת 2019 שילמה פועלים אי.בי.אי 159 אלף דולר לחברת הפניקס עבור ביטוח אחריות דירקטורים ונושאי משרה עם גבול אחריות שעמד על 10 מיליון דולר לכל מקרה.

בשנת 2020 שילמה החברה סכום של 280 אלף דולרים עבור ביטוח דומה.

דוגמא נוספת היא של חברת הנדל"ן האמריקנית דה זראסאי גרופ אשר שילמה 150 אלף דולר בשנת 2020 עבור ביטוח דירקטורים המעניק כיסוי של עד 2 מיליון דולרים, בשנת 2019 שילמה החברה רק 46 אלף דולרים עבור פוליסה המעניקה כיסוי עד 30 מיליון דולרים.

התייקרות של עשרות ואף מאות אחוזים

בכירים בממשל הבריטי, כמו גם אנשי עסקים בממלכה, הביעו דאגה לנוכח העלייה הדרמטית במחירי ביטוח הדירקטורים ואף פנו למבטחים במדינה בעניין זה לאחר שעסקים רבים הביעו בפניהם תרעומת על ההתייקרות וצמצום היקף הכיסוי.

שוק ביטוח הדירקטורים הישראלי נוטה לעקוב אחר השוק הבריטי וגם כאן המחירים מאמירים.

לפי נתוני ברוקר הביטוח הבינלאומי הגדול מארש, מגמת ההתייקרות החלה ברבעון הרביעי של 2017 והיא נמשכת עד היום כאשר בתחום ביטוח הדירקטורים מדובר בעליות של עשרות ולעיתים מאות אחוזים במחירי הפוליסות.

גורמים לעליות המחירים

שנת 2020 התאפיינה במספר חריג של אירועי סייבר שהובילו לתביעות כנגד מנהלים בשל אי היערכות מספקת. פעילות שיא של הנפקות בדרך של SPAC גורמת לחששות מפני תביעות על רקע זה.

המיתון הגלובלי שמשבר הקורונה גרם לו גם הוא תורם להתייקרות פוליסות ביטוח דירקטורים.

בארה"ב מבוצעים שינויים רגולטוריים הנוגעים לתחום ביטוח הדירקטורים וכך גם בבריטניה שם צפויה להתפרסם בקרוב רגולציה חדשה הקובעת אחריות אישית מוגברת של דירקטורים וכך תגדל חשיפתם לתביעות.

בין הגורמים לעליות המחירים ניתן למנות את השלכות מגפת הקורונה.

מבטחים חוששים מגל של תביעות, מצד בעלי מניות למשל, הנוגעות להחלטות שקיבלו דירקטורים במהלך תקופת המגפה, כל זאת לאור התוצאות הקשות של השבתות כלליות, סגרים וצעדים אחרים למאבק בנגיף.

גורם נוסף שתרם לעליית מחירי ביטוח דירקטורים בשנת 2020 הוא צמצום ההיצע, מבטחים רבים הפסיקו במהלך השנה להציע פוליסות ביטוח דירקטורים ונראה שמבטחים נוספים עומדים לבצע מהלך דומה.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן