ביטוח טיסות לחלל - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

ביטוח טיסות לחלל

עד שנת 2001 רק אסטרונאוטים מקצועיים, רובם אמריקנים ורוסיים, ביצעו גיחות לחלל. אסטרונאוטים כאלה מכוסים בביטוח מטעם סוכנות החלל. בשנת 2001 תייר החלל הראשון דניס טיטו שילם 20 מיליון דולרים, הצטרף לאסטרונאוטים רוסיים ושהה 7 ימים בתחנת החלל הבינלאומית. מאז ועד שנת 2022 רק כ – 10 בעלי ממון נוספים הפכו לתיירי חלל באותו אופן. מכיוון שמדובר היה במספר כה מצומצם של אנשים אף חברת ביטוח לא מצאה לנכון להציע פוליסת ביטוח טיסות לחלל. לא ידוע אם חלוצי תיירות החלל דאגו לכיסוי ביטוחי במיוחד עבור הטיסה לחלל שביצעו. ייתכן שהיו מי שווידאו שפוליסת ביטוח החיים שלהם מכסה גם מקרה של מוות או פציעה כתוצאה מטיסה לחלל. 

הצורך בביטוח טיסות לחלל יגבר בשנים הקרובות מפני שישנן חברות הנמצאות בשלבים מתקדמים של פיתוח יכולת להציע גיחות לחלל במחירים נמוכים משמעותית. עם זאת, נכון לאוגוסט 2022, רק חברת ביטוח אחת, אליאנז הצרפתית ((Allianz, פרסמה שניתן לרכוש ממנה פוליסת ביטוח המיועדת במיוחד עבור טיסות לחלל. לא ידוע אם פוליסה כזו כבר נמכרה. 

החברות בתחום יצטרכו לדאוג לביטוח

ישנן מספר חברות המתכוונות לפתח יכולת מסחרית להטיס תיירים לחלל. המוכרות ביותר הן ספייס איקס (Space X) של איילון מאסק, וירג'ין גלקטיק (Virgin Galactic) של ריצ'רד ברנסון ובלו הורייזון (Blue Horizon) של ג'ף בסוס. נכון לאוגוסט 2022 כל החברות כבר ביצעו טיסות ניסוי במסגרתן הטיסו גם תיירי חלל אולם טרם החלו לערוך טיסות סדירות. ידוע שחברת וירג'ין גלקטיק כבר מכרה כמה מאות כרטיסים לטיסות עתידיות עבור 250,000 דולרים כל אחד. לא ידוע כמה יעלו גיחות לחלל של בלו הורייזון ושל ספייס איקס. 

כל חברת תעופה דואגת לרכוש פוליסת ביטוח המכסה נזקים אפשריים בגוף וברכוש. ביטוחים כאלה הופעלו במקרים של תאונות אוויריות. אין ספק שפוליסות ביטוח מתאימות יימכרו גם לחברות מתחום תיירות החלל. סביר להניח שתהיינה חברות ביטוח המתמחות גם בביטוח אווירי אשר יציעו כיסוי מתאים לחברות המפעילות טיסות סדירות לחלל. בתחילת הדרך ביטוחים כאלה יהיו יקרים מאוד, ככל שהתחום יתפתח ורמת הסיכון תתברר המחיר ירד. 

תיירי החלל יוכלו לרכוש ביטוח משלהם

כמעט כל מי שיוצאים לטיול בחו"ל דואגים לבטח עצמם בביטוח נסיעות לכן סביר להניח שתיירי חלל ירצו לבטח עצמם בביטוח טיסות לחלל. הכיסוי הנחוץ בעת נסיעה לחו"ל ברור, מימון טיפול רפואי, אבדן כבודה, צורך להקדים חזרה ארצה, הוצאות בגין טיסות שבוטלו, פציעות, חילוץ ממקומות נידחים ועוד. אנו בוחרים את היקף ביטוח הנסיעות לחו"ל בהתאם לאופי הטיול אותו אנו עורכים. מכיוון שתיירות החלל בחיתוליה עדיין לא ברור מה יהיו רכיביו של ביטוח טיסות לחלל. מכיוון שתיירות חלל תהייה מגוונת חברות הביטוח תצענה פוליסות שונות. כך למשל הכיסוי עבור גיחה בת כמה דקות לחלל יהיה שונה מטיול לחלל הכולל כניסה למסלול הקפת כדור הארץ או שהייה בת כמה ימים בתחנת חלל (או במלון שייבנה בחלל). בעתיד הרחוק יותר ייתכנו טיולים לירח, כאלה שיכללו נחיתה עליו או טיסות בחללית שרק תקיף את הירח מבלי לנחות עליו. ישנם מי שכבר חולמים על תיירות חלל למאדים.

עניין נוסף הקשור לביטוח טיסות לחלל הוא הגדרה מדויקת של טיסה לחלל. נהוג להחשיב כל טיסה לרום של מעל ל – 100 קילומטרים כטיסה לחלל, עם זאת ארגונים שונים, נאסא (NASA) בכללם, נוהגים להחשיב כל טיסה לרום של מעל ל – 50 קילומטרים כטיסה לחלל. 

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן