ביטוח חיות מחמד - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

ביטוח חיות מחמד

ביטוח לחיות מחמד

אומרים שכלב הוא החבר הכי טוב של האדם, ובישראל, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מעל מיליון כלבים מטופחים בידי משפחות, עם מעל 40% מכלל המשפחות שמגדלות כלב אחד או יותר. אבל אל ההנאה והסיפוק מגידול של כלב בבית נלוות מגוון הוצאות, חלקן ידועות מראש כמו  רכישת מזון, משחקים, ציוד נלווה נחוץ (כגון קולרים וחגורות לטיולים), חיסונים, טיפול נגד טפילים ועוד; וחלק מההוצאות עשוי להגיע באופן בלתי צפוי, כך למשל כאשר חיית המחמד נזקקת לטיפול רפואי כתוצאה ממחלה או תאונה.
טיפול רפואי שכזה עשוי להיות יקר מאוד וביטוח חיות מחמד נועד למנוע מאתנו הוצאות גבוהות בלתי צפויות כאלה. בנוסף רכיב כיסוי נגד נזק לצד ג' יכסה מקרים בהם חיית המחמד גרמה נזק לרכוש, חיית מחמד אחרת או אדם. האם כדאי לבטח את הכלב או החתול בבית בביטוח המיועד לחיות מחמד? כל המידע – במדריך הקצר שלפניכם.

הסטטיסטיקה של חיות המחמד שלנו

מי שמחזיק כלב בישראל נדרש לקבל עבורו רישיון מטעם הווטרינר האזורי. רישיון כזה מונפק בתנאי שהכלב מקבל חיסון שנתי נגד כלבת. חיסונים נוספים שכדאי לתת לכלב הם חיסון נגד כלבלבת (לגורים), חיסון משושה וטיפול נגד תולעת הפארק. בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית במספר הכלבים והחתולים שמחזיקות משפחות בישראל. חתולים אינם צריכים רישיון וקשה להעריך את מספרם אולם מספר הכלבים הרשומים במחלקות הווטרינריות באזורים שונים בארץ עומד על קצת יותר ממיליון. 

לפי נתוני משרד החקלאות גילם הממוצע של הכלבים בישראל הוא כ – 7 שנים, קבוצת הגיל בה מספר הכלבים הגדול ביותר הוא בין 5 ל – 10 שנים (כ – 45% מהכלבים בישראל שייכים לקבוצת גיל זו), קבוצת הגיל השנייה בגודלה היא כלבים בני 2 עד 4 שנים (כ – 27% מן הכלבים בישראל הם בגילאים אלה), כלבים בני 11 עד 15 שייכים לקבוצת הגיל השלישית בגודלה (כ – 23% מהכלבים הם בקבוצת גיל זו). קבוצת הגיל הקטנה ביותר הם כלבלבים בגילאי אפס עד שנה (כ – 5% מן הכלבים שייכים לקבוצת גיל זו).   

שמירה על בריאות חיית המחמד כרוכה בהוצאה משמעותית 

ההוצאה השגרתית הממוצעת, הכוללת רישיון, חיסונים וביקורים תקופתיים, בגידול כלב מגזע קטן עומדת על כ – 900 שקלים בשנה. בגזעים גדולים יותר ההוצאות גדולות יותר.
הוצאות בלתי צפויות כתוצאה מפציעות ומחלות עשויות להיות גבוהות מאוד, כך למשל בדיקת דם תעלה כ – 400 שקלים, טשטוש יעלה כ – 120 שקלים, בדיקת אולטרסאונד תעלה בין 250 ל – 500 שקלים, מחירה של זריקת הרדמה לקראת הליך כירורגי הוא כ – 550 שקלים ומחירו של הליך כירורגי עשוי לנוע בין 1,000 ל – 3,000 שקלים. עלות הליכים מורכבים, המצריכים בדיקות הדמיה וסדרות של טיפולים, עשוי להסתכם בעשרות אלפי שקלים זאת משום שיום אשפוז בבית חולים וטרינרי עולה כ – 1,000 שקלים. 

ביטוח חיות מחמד מונע הוצאות גבוהות בלתי צפויות

ביטוח חיות מחמד נועד למנוע מצב בו נדרשים להוציא אלפי שקלים באופן בלתי צפוי כדי לשמור על בריאות חיית המחמד שלנו. חברות המציעות ביטוח חיות מחמד פועלות מתוך תפיסה כי חיות מחמד הן חלק מהמשפחה. ביטוח חיות מחמד מבטיח זמינות של שירותים וטרינריים, כולל שירות חירום, בעת הצורך. בדרך כלל הביטוח מכסה גם את ההוצאות הרגילות, כולל חבילת חיסונים וטיפולים מונעים (כגון תילוע, חיסון משושה, טיפול נגד תולעת הפארק ועוד). 

ביטוח צג ג' 

חשוב לזכור שכלב עשוי לנשוך וגם חתול עשוי לשרוט, אירועים החושפים את בעליהם לתביעה העשויה להסתכם בעשרות אלפי שקלים (במקרים חמורים אף מעבר לכך). בישראל ננשכים מדי שנה כ – 10,000 אנשים על ידי כלבים. לבעלי כלבים מומלץ לכלול בביטוח חיות המחמד שלהם גם כיסוי כנגד נזק לצד ג' שגרמה חיית המחמד. לפי החוק בעל כלב הינו האחראי הבלעדי לנזק שגרם כלבו בכל נסיבות שהן והוא מחויב לפצות את הנפגע בהתאם למידת הפציעה ממנה סבל, כולל רכיבים פיזיים ונפשיים שלה. ביטוח צד ג' יכסה גם נזק שגרמה חיית המחמד לרכוש או לחיית מחמד אחרת. מקרים שעשויים להתרחש ויכוסו על ידי ביטוח חיות מחמד הכולל כיסוי ביטוח צד ג' הם כלב שנשך כלב אחר, כלב שנשך עובר אורח או אורח, ועוד. 

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן