ביטוח נכסים דיגיטליים הופך מבוקש יותר מביטוח של נכסים פיזיים - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

ביטוח נכסים דיגיטליים הופך מבוקש יותר מביטוח של נכסים פיזיים

ביטוח סייבר

כולנו יודעים שרשת האינטרנט מספקת תשתית שיווקית ופונקציונאלית לרוב המכריע של ארגונים מסביב לעולם. כולנו יודעים גם, שחלק גדול מהארגונים פשוט לא יכול להסתדר בלי התשתיות המקוונות שלו. בשנים האחרונות ובפרט לאור מגיפת הקורונה, ההשקעה בפלטפורמות הדיגיטליות הפכה משמעותית הרבה יותר עבור עסקים רבים, מה שאומר שהעסק תלוי בפעילות השגרתית שלו הרבה יותר בהמשך פעילות של הנכסים הדיגיטליים מאשר בנכסים הפיזיים. נסביר את זה דרך דוגמה: נניח שראש הממשלה הודיע שבעוד שבוע מתחילים בסגר כולל בישראל, ותושבי המדינה מוגבלים ואינם יכולים עוד לצאת מביתם, למשל לקניון לקניות. במקרים כאלה, חנויות ובתי עסק שערוכים לספק שירותים טובים אונליין, נהנים מעלייה משמעותית בהכנסות. לעומת זאת, השבתה של הפעילות הדיגיטלית של עסקים כאלה עלולה לגרור הוצאות ונזקים של אלפי, מאות אלפי ולפעמים אפילו מיליוני דולרים.

 חברות הענק שאיבדו אמון עקב תפקוד בעייתי של תשתיות האינטרנט

רק לפני שבוע (22 ביוני 2021) דווח בכל העולם כי תקלות בעדכון של אפליקציות לטלפונים מסוג אנדרואיד גרמו לאפליקציות של גוגל לפעול בצורה לא יציבה. אפליקציות נוספות רשמו תקלות תפעוליות שונות, ומשתמשים זועמים מכל העולם דיווחו על שיבושים.

בתחילת יוני, שיבושים בתפעול אחסון הענן הנפוץ Fastly גרמו תקלות מרובות בתפעול של אפליקציות נפוצות רבות, ביניהן פייפאל, ספוטיפיי, אמזון, פייסבוק, טוויטר, ונוספות.

במרץ השנה קרסו הפלטפורמות של פייסבוק, כולל וואטסאפ, למשך כשעתיים, ומסביב לעולם דיווחו מיליוני משתמשים שהם לא מצליחים להפעיל את האפליקציות מבית פייסבוק: וואטסאפ, מסנג'ר ואינסטגרם.

מה שקורה בדרך כלל כשחברות ענק דיגיטליות כאלה מתמודדות עם תקלות מסוג זה, הוא אבדן אמון משמעותי בקרב הציבור. התגובה הראשונית היא ירידה חדה בשיעורי השימוש באפליקציה בזמנים הסמוכים לתקלה. לאט לאט, שיעורי השימוש באפליקציות עולה אולם בדרך כלל הוא לא חוזר לעצמו מכיוון שמשתמשים חסרי אונים שחוו קושי מוצאים לא אחת אלטרנטיבות שנראות להם אמינות יותר.

ועל אף שכולנו יודעים שלא תמיד ניתן להבטיח תשתיות יציבות ופעילות נטולת תקלות, חשוב גם לדעת כי כל אירוע כזה, שפוגע עמוקות באמון ציבור המשתמשים, יוצר הפסדים משמעותיים לחברות, לעיתים מגיעים ההפסדים לסכומים של שש ספרות ויותר – בכל שעה.

חברות שמחזיקות נכסים דיגיטליים משמעותיים ממהרות לבטח מפני תקלות

כשחברה בעלת נכסים דיגיטליים משמעותיים מתמודדת עם תקלה שפוגעת בתפעול ובשימוש של לקוחות בשירותי החברה, מדובר במצב חירום אמיתי. חברות שהפעילות שלהם מושתתת על נוכחות מקוונת מפעילות במצבים כאלה את כל "התותחים הכבדים", כולל צוותי פיתוח וצוותי חירום, צוותי שירות לקוחות שנאלצים להתמודד עם עומס אדיר של פניות לקוחות זועמים, ועוד.

על מנת להקטין עלויות ועומסים, חברות כאלה נוהגות לבטח את הנכסים הדיגיטליים שלהם בסכומים גבוהים. ביטוח כזה לא רק מבטיח כי ההפסדים שייגרמו לארגון כתוצאה מהאטה בפעילות לאחר פגיעה בתשתיות או בפעילות השוטפת של נכסים דיגיטליים יכוסו במלואם, אלא גם פוליסות הביטוח לנכסים דיגיטליים כיום מציעה תמיכה טכנית מעולה, כולל מומחי אבטחה וסייבר, צוותי פיתוח ומומחים נוספים מתחומים שונים שיתמכו, יסייעו לארגון ויתגברו את הצוותים הפנימיים שלו. בחלק מהפוליסות מבוטחים גם התשלומים עבור תביעות משפטיות במקרה של פגיעה משמעותית ביכולת השימוש של לקוחות במערכות המקוונות של הארגון.

פוליסות של ביטוח נכסים דיגיטליים הופכות נפוצות יותר ויותר. גם במקרה של נכסים דיגיטליים המתגברים את השיווק העסקי או מאפשרים פניות מקוונות ואיסוף לידים, ביטוח נכס דיגיטלי יסייע להתמודד במקרה של פריצה לשרתים, אבדן מידע, גניבת מידע של לקוחות ועוד. עלויות הפוליסות כמובן משתנות על פי אופי הנכסים הדיגיטליים המבוטחים, כמויות המשתמשים שלהם והסכנות במקרה של פריצה או פגיעה בתשתיות.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן