ביטוח סייבר למשפחה - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

ביטוח סייבר למשפחה

ביטוח סייבר למשפחה

ככל שהטכנולוגיה תופסת מקום מרכזי יותר בחיינו כך גובר הסיכון לפגיעה דרך הרשת באמצעות גניבת נתונים כגון פרטי חשבון בנק, מספר כרטיס אשראי ועוד. לגניבה של נתונים אישיים עלולות להיות השלכות כספיות מרחיקות לכת, לא רק בהיבטים הפיננסיים אלא גם בהיבטים של מוניטין עסקי ואישי ואפילו בהיבטים נפשיים, כמו למשל בפריצה לחשבונות אישיים ושליחת מידע פרטי או פניה פרטית מעוררת מתח. 

פשעי סייבר בארה"ב, כאלה המתבצעים כנגד אנשים פרטיים, עלו בשנת 2021 5,300 דולרים בממוצע לכל מקרה פרטי של פשע סייבר – סכום לא מבוטל בסקטור של פשעי סייבר כנגד משפחות ובתי אב. דרך טובה להגן על עצמנו מפני סיכונים כאלה היא באמצעות רכישת ביטוח סייבר למשפחה, וגם בישראל חברות ביטוח שונות מוכרות פוליסות ביטוח סייבר לבית. פוליסות ביטוח סייבר למשפחות הן דומות לביטוחי הסייבר לעסק אך מותאמות כך שתספקנה מענה טוב לצרכים משפחתיים. לעיתים ניתן להוסיף ביטוח סייבר למשפחה כהרחבה לביטוח הדירה. 

תדירות פשעי הסייבר עולה – לא רק בעסקים וארגונים

בשנת 2021 המרכז לתלונות פשיעה באינטרנט של ה – FBI קיבל כמעט מיליון תלונות על פשעי סייבר כנגד אנשים פרטיים בארה"ב. העלות הכוללת המוערכת של פשעים אלה היא כ – 5.3 מיליארד דולרים וכך יוצא שהעלות הממוצעת לכל מקרה של פשע סייבר היא 5,300 דולרים. עם העלייה בסיכון מתפתח גם שוק ביטוחי הסייבר, בכל העולם וגם בישראל. אפשר כיום למצוא לא מעט פוליסות ביטוח סייבר למשפחה במחירים נוחים, המעניקות כיסוי טוב כנגד האיום הגובר של פריצות סייבר – גם למכשירים האישיים שבבית. 

איך עובד ביטוח סייבר למשפחה? 

באופן כללי פוליסת ביטוח סייבר למשפחה מעניקה החזר כספי עבור העלויות הכרוכות בגניבת מידע ונכסים דיגיטליים עד לגבול עליון מסוים. ישנן מגוון דרכים בהן התקפות סייבר יכולות לגרום להפסד כספי, כך למשל בגניבת כספים מחשבון הבנק, בתשלומים שבוצעו לאחר סחיטה באמצעות איום מקוון אנונימי ועוד.
אין שתי פוליסות ביטוח סייבר למשפחה שהן זהות לחלוטין, אך על פי רוב הפוליסות השונות מכסות הוצאות בשלוש קטגוריות לפחות: הגנה אישית והגנה על הבית, סחיטה, והפסד כספי כתוצאה מתרמית. כיסוי כזה מגן על בעל הפוליסה מפני ההשלכות של התקפה אישיות באינטרנט, כולל התקפות המכונות בריונות רשת או התקפות המפרות את שלמות מערכת המחשבים הביתית. כך למשל אם בריונות רשת תגרום לאבדן שלא כדין של מקום עבודתכם פוליסת ביטוח סייבר למשפחה תכסה את הפסדי אבדן השכר עד לגובה מגבלות הפוליסה. 

כיסוי במקרים של  סחיטה דרך רשת האינטרנט

סחיטת סייבר מתרחשת כאשר פושעים מקוונים מאיימים בשחרור נתונים אישיים רגישים או מונעים גישה למכשירים או לקבצים ודורשים כופר בתמורה לאי שחרור הנתונים או השבת הגישה. פוליסת ביטוח סייבר למשפחה מפצה אנשים פרטיים בגין הוצאות שנגרמו להם בשל כפיה של סחיטה דרך רשת האינטרנט. הביטוח עשוי גם לכסות את עלויות ביצוע חקירה לבחינת הגורם לאירוע ונקיטת צעדי אבטחת הרשת שימנעו התרחשות נוספת כזו בעתיד. 

כיסוי על הפסד כספי כתוצאה מהונאת סייבר

הונאת סייבר יכולה להתייחס למגוון רחב של תרחישים, כך למשל גניבת זהות, פריצה לחשבון הבנק והעברת כספים משם, שימוש מזויף בכרטיסי אשראי ועוד. קיים ביטוח נפרד כנגד גניבת זהות אבל כיסוי כזה לבדו אינו מגן מפני מגוון הסיכונים הרחב יותר הנשקפים מאיומי הונאה דרך רשת האינטרנט. ביטוח סייבר משפחתי מעניק הגנה מפני כלל האיומים של הונאת סייבר. הביטוח יפצה את מי שחשבון הבנק שלו נפרץ וכספים הועברו ממנו שלא כדין כמו גם את מי שמספר כרטיס האשראי שלו נגנב ונעשה בו שימוש לרכישות שונות. 

חשוב לבחון את תנאי פוליסת ביטוח סייבר למשפחה בין אם רוכשים אותה כפוליסה נפרדת או כתוספת לביטוח הדירה. פוליסה טובה תגן מפני מתקפות סייבר מכל הסוגים ותפצה גם במקרה של צורך בשחזור נתונים ושחזור מערכות.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן