מי הם רכבי היוקרה שהכי יקר לעשות להם ביטוח? - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

מי הם רכבי היוקרה שהכי יקר לעשות להם ביטוח?

על פי החוק במדינת ישראל, כל רכב שנוסע בכבישי ארצנו מחוייב בפוליסת ביטוח חובה. אבל, ידוע שיש הבדלים במחיר הביטוח בין דגמי רכב שונים. עלות ביטוח החובה נקבעת על ידי המדינה והיא משתנה לפי מספר משתנים, כאשר נפח המנוע הוא העיקרי שבהם. קשה מאוד למצוא סוכנות ביטוח שתמכור היום ביטוח חובה בלבד, ולכן כמעט לכל רכב יש גם ביטוח צד ג' שאת המחיר שלו קובעת חברת הביטוח והקריטריון העיקרי המשפיע עליו הוא הסיכוי שהרכב יהיה מעורב בתאונה. עבור רכבים יקרים מומלץ לעשות גם ביטוח מקיף שהמחיר שלו משתנה לפי מחיר הרכב, עלות חלקי החילוף עבורו והסיכוי שייגנב. ישנם רכבים יקרים מאוד ומעניין לבדוק כמה משלמים בעליהם עבור פוליסות הביטוח שלהם.

רכבי יוקרה מבוטחים בביטוח מקיף

רכבי יוקרה כמעט תמיד מבוטחים בביטוח מקיף. מחיר של ביטוח מקיף משתנה כאשר כל חברת ביטוח עורכת חישוב משלה תוך שהיא לוקחת בחשבון את מחיר הרכב (לפי דגם הרכב ושנת הייצור), מאפייני הנהג או הנהגים שישתמשו ברכב, הסיכוי שהרכב ייגנב ועלות חלקי החילוף. באופן כללי ניתן לומר שעלות ביטוח מקיף לשנה היא בין 3% ל – 5% מערך הרכב. לכן עבור רכב יוקרה שעולה חצי מיליון שקלים עלות הביטוח לשנה (חובה ומקיף) תהיה כ – 20,000 שקלים לשנה.

חברות הביטוח בישראל אינן מפרסמות תעריף לביטוח מקיף עבור דגמי רכב שונים. הן יכולות לדעת את מחיר הרכב, לפי הדגם ושנת הייצור, אולם כדי לקבל הצעת מחיר יש למסור תחילה את הפרטים הדרושים לחברת הביטוח על מנת לבצע חישוב של הסיכוי שפוליסת הביטוח תופעל. בארה"ב לעומת זאת ניתן לקבל נתונים כלליים ולערוך רשימה של דגמי רכב אותם הכי יקר לבטח. מזרטי קווטרופורטה (Mazerati Quattroporte) הוא רכב יוקרה שעולה בארה"ב 100 אלף דולרים, זהו הרכב היקר ביותר לבטח בארה"ב,  עלות ביטוח מקיף לשנה עבורו היא כ – 5,050 דולרים. עלות ביטוח מקיף עבור אאודי R8 בארה"ב היא כ – 4,600 דולרים לשנה, לבטח BMW i8 עולה כ – 4,400 דולרים לשנה, עלות הביטוח השנתית עבור מרצדס AMG GT היא כ – 4,200 דולרים לשנה, ביטוח לניסאן GT-R יעלה כ – 4,100 דולרים לשנה, עבור מזרטי-בנץ S-Class תשלמו ביטוח בעלות שנתית של כ – 3,900 דולרים לשנה, עבור פורשה 911 כ – 3,800 דולרים לשנה, הביטוח לטסלה מודל S יעלה כ – 3,700 דולרים לשנה, וביטוח לשנה עבור BMW מסדרה 7 יעלה בארה"ב כ – 3,600 דולרים לשנה.

רכבי סדאן מפוארים, רכבי ספורט, רכבים חשמליים ורכבי שטח

ישנם רכבי יוקרה שונים, רכבים משפחתיים מפוארים, רכבי ספורט מהירים, רכבים חשמליים מתקדמים ורכבי שטח עוצמתיים. מסתבר שהביטוח היקר ביותר בקטגוריה זו הוא עבור רכבי הסדאן, אחריהם רכבי הספורט, רכבים חשמליים ורכבי שטח. הסיבה לכך היא שחלקים עבור רכבי סדאן מפוארים יש להזמין מחו"ל לעיתים קרובות, עניין יקר שמעכב את התיקון כאשר חברת הביטוח נדרשת לממן רכב חלופי בינתיים.

רכבי ספורט נוטים להיות מעורבים בתאונות. החלפים עבור רכבים חשמליים הם יקרים ורק מעט מוסכים יכולים לבצע בהם תיקונים ולרכבי שטח צוברים נזקים. עניין נוסף הוא הסיכוי שהרכב ייגנב, כאן רכבי ספורט הם בראש הרשימה, אחריהם רכבי סדאן מפוארים, אח"כ רכבים חשמליים ואז רכבי שטח.

רכבי יוקרה יוצאי דופן

מלבד דגמי רכבי יוקרה הנמכרים בסוכנויות הרכב ישנם רכבים יקרים מאוד הנמכרים באופן פרטי. בדרך כלל מדובר בדגמים מיוחדים של רכבים עתיקים. הרכב היקר ביותר שנמכר אי פעם הוא מרצדס בנץ SLR Uhlenhaut Coupe משנת 1955 שנמכרה במאי 2022 עבור 142 מיליון דולרים. ביטוח עבור רכבים כאלה עשוי לעלות עשרות אלפי דולרים בשנה כאשר חברות הביטוח מתייחסות לפוליסת הביטוח יותר כמו ביטוח עבור חפץ יקר מאשר כמו אל ביטוח מקיף רגיל לרכב.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן