ביטוח תכולה: עכשיו גם בהובלה של דירה - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

ביטוח תכולה: עכשיו גם בהובלה של דירה

ביטוח תכולה

אם יש לכם ציוד יקר, רגיש או סנטימנטלי, אתם בוודאי מטפלים בו באופן אישי במהלך מעבר בין דירות אבל מה קורה אם הרכוש שנותר בתחום האחריות של חברת ההובלה נפגם, ניזוק או אפילו אבד במהלך ההובלה. תהליך ההובלה כולל בדרך כלל העמסה, לעיתים גם אריזה של הרכוש שלכם, הסעה מהדירה הישנה לזו החדשה ופריקת הארגזים שם. הציוד שלכם עלול להינזק בכל אחד מהשלבים בהובלה אולם למעשה הביטוח היחיד המקובל בחברות ההובלה הוא ביטוח על נזק בשלב הנסיעה. מה קורה ואיך מתמודדים כאשר הרכוש שלכם ניזוק על ידי חברות ההובלה והנזק אינו מכוסה בביטוח?

כמעט כל מי שעוברים דירה מקפידים לוודא שהחברה שנבחרה להוביל את החפצים מהדירה הישנה לזו החדשה, היא בעלת ביטוח שאמור לכסות את הנזקים העלולים לקרות לפריטים מתכולת הדירה בעת המעבר. חשוב לדעת שברובם המוחלט של המקרים ביטוח כזה מכסה רק נזקים שהתרחשו בעת הנסיעה, שלב בו יש דווקא סיכוי נמוך יחסית לכך שרכושנו יינזק.

בעבר חברות הביטוח נהגו למכור לחברות הובלה פוליסות ביטוח המכסות כל נזק שנגרם במהלך מעבר דירה, אולם בשל מספר התביעות הגבוה החליטו חברות הביטוח לצמצם את האפשרות לכיסוי. כיום רוב חברות ההובלה מחזיקות כיסוי ביטוחי המוגבל לנזקים המתרחשים בעת הנסיעה, למשל נזק הנגרם לרכושנו כאשר משאית ההובלה מעורבת בתאונת דרכים, מתהפכת, או עולה באש. לאור ההתפתחויות שתוארו בתחום הביטוח שמחזיקות חברות הובלה נשאלת השאלה האם יש מקום לדאוג לביטוח משלים לתכולת הדירה בעת ההובלה ואם כן כיצד ניתן לעשות זאת?

פוליסת ביטוח סחורות בהעברה

כאמור, חברות הובלה כיום מחזיקות פוליסות ביטוח המכסות נזקים שנגרמים לרכוש שהן מטפלות בו רק כאשר הנזק נגרם במהלך הסעת הרכוש ברכב של החברה. חשוב לדעת שישנן חברות הובלה אשר אין ברשותן אפילו ביטוח כזה. מומלץ בחום לוודא שברשות חברת ההובלה פוליסה מתאימה, אין די בפוליסת ביטוח רכב רגילה של המשאית, אפילו אם מדובר בפוליסה הכוללת ביטוח מקיף ולא רק צד ג'. פוליסה המעניקה כיסוי ביטוחי לתכולת רכב מסחרי מכונה פוליסת "ביטוח סחורות בהעברה" או, לעיתים, "פוליסת רכוש מעבר". חשוב שהפוליסה תכלול כיסוי לנזקים המתרחשים בעת ההעמסה או הפריקה מן הרכב, זאת משום שרוב הנזקים לרכוש שלכם בעת ההעברה, מתרחשים בשלב זה.

נזק לחפצים בזמן ההעברה? ניתן לתבוע את חברת ההובלה

תכולה ממוצעת של דירה שווה כמאה אלף שקלים כאשר מדובר בזוג צעיר, והסכום יכול להאמיר לכמאתיים אלף שקלים כאשר מדובר במשפחה עם ילדים. למרות שלחברות ההובלה כיסוי ביטוחי רק לנזקים המתרחשים בעת שהפריטים במשאית (כולל במהלך הפריקה והטעינה) בהחלט ניתן לתבוע פיצוי מחברת ההובלה עצמה אם נגרם נזק כלשהוא לרכוש בשלב אחר במהלך ההובלה, כמו למשל בשלבי ההעמסה או הפריקה של הרכוש והציוד שלכם.
חברת ההובלה תצטרך לשלם מכיסה פיצוי על נזק לפריט כזה או אחר אם הוא ניזוק בזמן שהיה באחריותה, ואם תסרב לעשות זאת ניתן לתבוע את חברת ההובלה בבית המשפט ולחייב אותה לשלם עבור הנזק. חברת ההובלה אחראית לנהוג במקצועיות ולהעביר את רכושנו ללא פגע, אם כשלה בכך היא חייבת לפצות אותנו בהתאם לגובה הנזק שנגרם לנו.

אפשר לדאוג לכיסוי ביטוחי מיוחד

לאחר שהבנו כי אין כיסוי ביטוחי לנזקים העלולים לקרות לרכושנו במהלך מעבר דירה בשלבים שאינם בעת שהפריטים נמצאים במשאית, ברור שאם יש ברשותנו פריט רב ערך חשוב לנקוט באמצעים מיוחדים לשמור עליו, כמו גם כדי לוודא שיהיה ממי לתבוע פיצוי במקרה שיינזק. אפשרות אחת היא להעדיף להעביר פריטים כאלה בעצמנו ולא למסור אותם לטיפול חברת ההובלה כלל. אפשרות נוספת היא לפנות לחברת הביטוח, בדרך כלל אותה חברת ביטוח ממנה רכשנו פוליסת ביטוח מבנה ותכולה לדירתנו, ולבקש הצעה לביטוח פרטני עבור חפץ כזה או אחר. ניתן לכלול בביטוח כזה גם נזקים המתרחשים בעת הובלת הפריט. חשוב לדעת שביטוח התכולה שלנו יפסיק לתפוס אם לא ניידע את חברת הביטוח אודות מעבר הדירה. חברת הביטוח צריכה להיות מודעת לכך שאנו עוברים לכתובת חדשה ולהסכים מחדש לתנאי הביטוח. כל זאת מכיוון שייתכן שבדירה החדשה אין סורגים, היא ממוקמת בקומה נמוכה יותר או שישנם שינויים אחרים המשפיעים על הסיכון שחברת הביטוח נוטלת על עצמה בעת שהיא מוכרת לנו פוליסת ביטוח מבנה ותכולה.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן