האם ביטוח חיים מכסה התאבדות? - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

האם ביטוח חיים מכסה התאבדות?

ביטוח חיים

ביטוח חיים: האם הוא מכסה מקרים של התאבדות?

מדי שנה מתאבדים במדינת ישראל מאות בני אדם. ע"פ הערכות, בכל שנה מתאבדים כ 500 ישראלים, אולם ע"פ נתונים של משרד הבריאות נרשמת ירידה מתונה יחסית במספר המתאבדים, כאשר המספר נמוך יותר מאשר באירופה. עם זאת, צריך לקחת בחשבון כי מתרחשים אלפי ניסיונות התאבדות שמובילים לנזקים חמורים עד לכדי מצב סיעודי או תרדמת. מקרה של התאבדות מתרחש לא פעם בהפתעה מוחלטת, ומותיר את בני המשפחה והחברים המומים וכואבים. אולם, חשוב לזכור כי אדם שהתאבד מחזיק ככל הנראה בביטוח חיים, אחד הביטוחים הנפוצים ביותר בעולם הביטוח  – מה שמקנה למוטבים אפשרות לקבל פיצוי בדמות פיצוי חד פעמי או קצבה חודשית. חברות הביטוח התאימו את עצמן לצרכי הביטוח של קהל המבוטחים ובהתאם לכך מאפשרות לקבל פיצוי למוטבים, אולם סכום הפיצוי ניתן אך ורק בהתאם לסכום הנקוב בפוליסה. מדובר בקדמה משמעותית בכל הקשור לפוליסת חיים וזאת בשל העובדה כי במשך שנים רבות סירבו חברות הביטוח לספק למבוטחים אפשרות לקבלת קצבת שארים למוטבים בעקבות מקרה התאבדות. אולם, בעקבות תביעות חוזרות ונשנות מצד המשפחות וכן גידול באחוז המתאבדים החלו חברות הביטוח לספק אפשרות לקבלת פיצוי במקרה של מוות שהתרחש כתוצאה מהתאבדות.

מי נחשב למוטב במקרה של התאבדות?

במידה ואדם בחר ליטול את חייו ולהתאבד, המוטבים שלו הם בן/בת הזוג וכן ילדיו. במידה ואין משפחה קרובה הכספים יעברו למוטבים אותם בחר, במסגרת הרכישה של הפוליסה ורישום המוטבים. אולם, חשוב לדעת כי במידה ולאדם שהתאבד נותרו חובות אל מול הרשויות, כלל הכספים יעברו למוטבים ועל כן ההתייחסות של ביטוח החיים היא בתור ירושה ולא בתור קצבה. מאחר וביטוח חיים הוא ביטוח חיוני לכל אדם שרוצה להבטיח כי בני המשפחה יוכלו לקבל סיוע כספי, בייחוד לאור אירוע טראומתי כמו התאבדות.

רכישת פוליסת ביטוח חיים: דגשים חשובים

על מנת שתוכלו להבטיח את עתידם הכלכלי של בני המשפחה רצוי ליצור קשר עם סוכן ביטוח אשר ידע לבצע השוואה, בדיקה וניתוח בין חברות הביטוח לטובת יצירת כיסוי ביטוחי הלוקח בחשבון גם את העלויות. זה הזמן להסביר כי העלויות של ביטוח חיים נחשבות לגבוהות למדי, ועל כן הבנה של משמעויות הכיסוי היא חיונית לטובת יצירת התאמה אישית ולקיחה בחשבון של אלמנטים שונים, כל זאת מתוך מטרה ליצור בסופו של דבר פוליסה בהתאמה אישית הן מבחינת הסעיפים והן מבחינת העלויות.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן