אצבע הקסם: הגיטריסט של הרולינג סטונס ביטח את האצבע שלו (בלבד) בסכום לא הגיוני - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

אצבע הקסם: הגיטריסט של הרולינג סטונס ביטח את האצבע שלו (בלבד) בסכום לא הגיוני

ישנן פוליסות ביטוח סטנדרטיות שכולנו מכירים כגון ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח חיים וביטוח בריאות. יש גם פוליסות ביטוח עבור חפצים יוצאי דופן כגון תכשיט יקר במיוחד, יצירה של צייר מפורסם, דבר אומנות, חפץ עתיק, אוספים למיניהם (כגון אוסף בקבוקי יין איכותיים במיוחד) ועוד. למעשה, ניתן לבטח כל דבר שבעליו אינם יכולים להשלים עם אובדנו ללא שיקבלו פיצוי כספי, פיצוי העשוי לעיתים לעמוד על סכום גבוה מאוד. ביטוחים חריגים כאלה אינם מוגבלים לחפצים בלבד, ישנם מי שמעוניינים לבטח חלקים מגופם ולאחרונה התפרסם שהגיטריסט קית' ריצ'רדס מלהקת הרוק המפורסמת רולינג סטונס ביטח את האצבע האמצעית של אחת מידיו בסכום של 1.6 מיליון דולרים. בפרסום אחר נכתב שהביטוח הוא עבור כל אצבעותיו של הגיטריסט המוכשר ולא עבור אחת מהן בלבד. 

לא רק קית' ריצ'רדס

חשוב לזכור שככל שמדובר בסלבריטאים אי אפשר לדעת בוודאות שפרסומים אודותיהם אכן מדויקים, במיוחד כאשר מדובר במני דברים מוזרים שהם עשו לכאורה. למרות שלעיתים מדובר באגדות אורבניות פעמים אחרות נראה שיש הגיון רב בפוליסת הביטוח שאומרים שסלבריטאי כזה או אחר רכש. כך למשל כאשר מדובר בקולם של זמרים, רגליהם של שחקני כדורגל וגם אצבעותיהם של גיטריסטים, פסנתרנים, כנרים או נגנים אחרים.
חשוב לזכור שנזק לאיבר גוף כזה או אחר יכול לשלול מבעליו את היכולת להמשיך לעסוק במקצועו. רבים כוללים ביטוח אבדן כושר עבודה בביטוח החיים או הבריאות שלהם ולכן בהחלט ייתכן שגיטריסט מוכשר כמו קית' ריצרדס יחשוש כל כך מאבדן היכולת לנגן עד שימצא לנכון לרכוש פוליסת ביטוח מיוחדת עבור אצבע אחת או עבור כל אצבעותיו. 

כנר מפורסם וגיטריסט שזכה בשמונה פרסי גראמי

ככל שהדבר נוגע לאצבעות, בפרסום במגזין פורבס (Forbes) נכתב שהכנר המפורסם אוליבר לואיס  ביטח את אצבעותיו בסכום של מיליון דולר. באותו פרסום הוזכר גם שיש מי שאומרים שהגיטריסט קית' ריצרדס ביטח את אצבעותיו, הסכום, בפרסום של פורבס הוא 2 מיליון דולרים.

גיטריסט מפורסם נוסף שנאמר שביטח את אצבעותיו הוא ג'ף בק שניגן בכמה להקות וביניהן ה – Yardbirds, שם החליף את אריק קלפטון, להקה שהקים עם רוד סטיוארט, להקתו של ג'וני דפ (שחקן ידוע אבל, כך מסתבר, גם מוסיקאי מוכשר) ועוד.
בק זכה בשמונה פרסי גרמי במהלך הקריירה שלו והוא מופיע במקום החמישי ברשימת הגיטריסטים המוכשרים ביותר בעולם של מגזין הרולינג סטונז. נאמר שבק החליט לבטח את אצבעותיו לאחר שבתאונת מטבח הוא חתך בסכין את קצה האצבע המורה שלו. בק נבהל מאוד מפני שברור היה לו שיכולתו לנגן עלולה להיפגע מאוד. הוא החלים היטב מהפציעה וחזר במהרה לנגן כבעבר אולם בעקבות האירוע – הוא החליט לבטח את אצבעותיו.

לא ברור איזו חברת ביטוח הסכימה לבטח את האצבע של קית' ריצ'רדס

פוליסת ביטוח אצבעו של קית' ריצ'רדס היא חריגה ולא כל חברת ביטוח יכולה להתמודד עם עריכת פוליסה שכזו. בפרסומים אודות הביטוח של אצבעו של קית' לא נכתב איזו חברת ביטוח מכרה לו את הפוליסה. ידוע ששוק הביטוח לוידס הוא המקום אליו יש לפנות במצבים בהם לא מצליחים למצוא חברת ביטוח שמסכימה להוציא פוליסת ביטוח מבוקשת.
חשוב לזכור שסלבריטאים עשויים לנקוט מני מהלכים כדי להגדיל את החשיפה שלהם. ייתכן שבחלק מהמקרים של פרסומים אודות ביטוח חלקי גוף של סלבריטאים מדובר פשוט במהלך שיווקי ולא בפוליסת ביטוח אמיתית שאכן נרכשה.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן