היפנים עושים עלייה: צמיחה של 25% בהשקעות של חברות יפניות בישראל - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

היפנים עושים עלייה: צמיחה של 25% בהשקעות של חברות יפניות בישראל

ביטוח

היפנים כבר כאן ובמיוחד בשנה האחרונה כאשר חל גידול של כ – 25% בהשקעות של חברות יפניות בחברות סטארט-אפ ישראליות. חברות ביטוח ענקיות מיפן, כמו חברת הביטוח היפנית סומפו המפעילה מרכז חדשנות לא קטן בארץ, ענקית הביטוח MSI המשתפת פעולה באיתור השקעות אינשורטק עם חברת ביטוח ישיר ועוד לא פחות מחמישים חברות נוספות מיפן, מחפשות פה את ההשקעה הבאה שלהן, כאשר על הכוונת טכנולוגיות האינשורטק.

חברת סומפו אחזקות (Sompo Holdings) היא הרבה יותר מאשר רק חברת הביטוח הגדולה ביותר ביפן, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם. מעבר לביטוחים, מחזיקה החברה גם רשת של בתי אבות וחברות אחזקה לנכסים ביפן. החברה פועלת בתחום הביטוח ביפן ובעוד 28 מדינות ברחבי העולם, ובשנים האחרונות היא מתעניינת בשיתופי פעולה עם חברות ישראליות שונות. חשוב לומר, סומפו היא ענקית בכל קנה מידה, ומדובר בחברת הביטוח הגדולה ביותר ביפן, ביתם של 125 מיליון בני אדם. סומפו פועלת בתחומי הביטוח בעוד כ – 30 מדינות מסביב לעולם. היא מבטחת מאות מיליוני לקוחות ומחזור המכירות של פרמיות הביטוח שלה עומד על כ – 34 מיליארד דולר בשנה.

השקעות חובקות עולם

החברה מנהלת כמעט 100,000 עובדים מסביב לעולם, מנהלת שלושה מרכזי חדשנות המסייעים לארגון הגדול, המגוון והחדשני להמשיך ולפרוץ גבולות. שני מרכזי חדשנות ופיתוח נפתחו בעמק הסיליקון בארה"ב ובטוקיו, ואת מרכז הפיתוח השלישי בחרה החברה לפתוח ממש כאן, במרכז תל אביב, ב-2018. מרכז החדשנות הפועל בתל אביב מטעם החברה, מעסיק שבעה מומחים שתפקידם לאתר השקעות הון סיכון, חממות טכנולוגיות והזדמנויות להשקעה במיזמים בארץ. שיתופי פעולה שנרקמו בעבר בין ענקית הביטוח סומפו לחברות בישראל במהלך השנים בהן חברת סומפו פעילה בישראל, נוצרו שיתופי פעולה בעיקר בתחום המחקר, למשל עם הפקולטה למדעי המחשב של המרכז הבין תחומי בהרצליה, עם חטיבת המחקר של בית החולים אסותא, ועוד. בעקבות שיתופי פעולה עם קבוצות מחקר בישראל, פיתחה החברה אפליקציית בריאות למדידת קצב הלב ומדדי בריאות נוספים על פי פיתוח של חברה ישראלית, האפליקציה הושקה ביפן. לאחרונה זכתה חברת מובילאיי, גם היא משלנו, באתגר פיתוח להקטנת מספר תאונות הדרכים בהשתתפות נהגים קשישים, והפיתוח שלה צפוי להשתלב באחת מהאפליקציות העתידיות שיושקו על ידי סומפו. ביוני השנה נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין סומפו לבין החברה ישראלית פרמטריקס לפיתוח משותף של פוליסת ביטוח המיועדת לחברות טכנולוגיות במקרה של קריסת מערכות מבוססות אחסון בענן. מוצר ביטוח סייבר זה, שפותח כאמור בשיתוף חברה ישראלית, צפוי להיות מושק ביפן בחודשים הקרובים. הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה חברת פרמטריקס היא טכנולוגיית סריקה וניטור של מערכות אחסון בענן, שתאפשר ביטוח יעיל לאתרי אינטרנט עסקיים.

מתעניינים בחדשנות הישראלית

שיתוף הפעולה עם סומפו מגיע לאחר גיוסים ראשונים בסכום של כ – 17.5 מיליוני דולרים משתי קרנות הון, וכמובן, פותח בפני החברה את האפשרות לחדור לשוק היפני. חשוב לציין כי סומפו ממש לא לבד והשוק היפני מתעניין בחדשנות הישראלית. בסוף השנה שעברה נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין ענקית הביטוח היפנית MSI לבין חברת הביטוח הישראלית איי די איי שמפעילה את "ביטוח ישיר". ההסכם קבע מסגרת לשיתוף פעולה, עבור הקמת מרכז חדשנות לאיתור השקעות אטרקטיביות בתחום האינשורטק בשוק הישראלי. מרכז החדשנות הפועל בשיתוף פעולה בין שתי החברות – פועל ממשרדי חברת ביטוח ישיר ובהנהלת סמנכ"ל הטכנולוגיה שלה. במהלך שנת 2020, מעל 11% מכלל ההשקעות הזרות בחברות סטארט אפ ישראליות הגיעו מיפן. זו עליה של כמעט 25% ביחס להשקעות היפניות בשוק הישראלי שנה קודם לכן. מעל מיליארד דולר השקיעו כאן 51 חברות שהגיעו היישר מיפן לחפש הזדמנויות השקעה, וכעשרים קרנות השקעה בהון סיכון יפניות פועלות בשוק המקומי לחיפוש הסטארט אפ הבא. כתשעים נציגויות של חברות יפניות פועלות מתוך ישראל לחיפוש כאלה הזדמנויות בחברות סטארט אפ בשלבי פיתוח מתאימים, שעברו בדיקות היתכנות ומהוות ערוץ להשקעה אטרקטיבית.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן