הממונה על הביטוח מותח ביקורת על מגדל – כישלון בהצגת מועמד ראוי ליו"ר - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

הממונה על הביטוח מותח ביקורת על מגדל – כישלון בהצגת מועמד ראוי ליו”ר

נקודות עיקריות

  • הממונה על הביטוח מתח ביקורת חריפה על חברת מגדל בעקבות כישלון במינוי יו”ר דירקטוריון העומד בדרישות.

  • הדרישה לרמות שקיפות וממשל תאגידי גבוהות מתחדדת בענף הביטוח.

  • חברות נדרשות לשדרג מנגנוני מינוי ובקרה כדי לעמוד בציפיות המשקיעים והרגולטורים.

חברת הביטוח הגדולה בישראל מוצאת עצמה תחת ביקורת רגולטורית חריפה בעקבות סוגיית מינוי היו”ר.


הממונה על הביטוח פרסם ביקורת פומבית נגד מגדל ביטוח, לאחר שהחברה נכשלה בהצגת מועמד מתאים לתפקיד יו”ר הדירקטוריון. האירוע מציב זרקור על חשיבות הממשל התאגידי בחברות פיננסיות גדולות, ועל החובה לעמוד בסטנדרטים מחמירים של כישורים וניהול.

בתעשיית הביטוח, תפקיד יו”ר הדירקטוריון מהווה אבן יסוד לניהול הסיכונים והבטחת עמידה בהוראות החוק. מועמדות שאינה עומדת בדרישות כשירות או שקיפות עלולה לערער את אמון הציבור ואת יחסי הגומלין מול הרגולטור.

מגדל, כאחת החברות המובילות בישראל, נתונה עתה לביקורת ציבורית ומשקיעית. אי־עמידה בדרישות רגולטוריות בהליך מינוי עלולה לגרור השלכות תדמיתיות ואף סנקציות. מעבר לכך, המקרה משמש אות אזהרה לכלל הענף – שממשל תאגידי אינו עניין פנימי בלבד, אלא מרכיב חיוני באמון ובאיתנות הפיננסית.

בהמשך, חברות נוספות צפויות לחזק את ועדות המינויים, להגדיר קריטריונים ברורים לבחירת מועמדים, ואף לשלב פיקוח חיצוני בתהליך. המשקיעים המוסדיים, הרגישים לנושאי ESG, עשויים להפעיל לחץ גובר בנושא.

 ממשל תאגידי במרכז הבמה
פרשת מגדל ממחישה כי ממשל תאגידי שקוף ואפקטיבי אינו בחירה – אלא הכרח. מינוי הנהלה ודירקטוריון בעלי כשירות ואמון מהווה תנאי קריטי לשמירה על יציבות הענף ואמון הציבור.

Skip to content