הממשל הסיני וחברות הביטוח המקומיות - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

הממשל הסיני וחברות הביטוח המקומיות

חברות הביטוח

הממשל הסיני אולי עושה את זה שוב – אנחנו רואים התערבות ממשלתית בשוק פרטי, ומעניין לאן יוביל המהלך. בתחום הביטוחים הפרטיים, ניראה שההיצע בסין אינו מספק. הממשל הסיני נוקט פעולות על מנת להניע חברות ביטוח לפתח פוליסות חדשות כנגד נזקי אסונות טבע. המהלך נולד כתוצאה מאירועי ההצפות במחוז חנאן במרכז המדינה שהתרחשו במהלך חודש יולי 2021. מעניין לדעת שמספר ההרוגים בהצפות קטן יחסית להיקף הנזק שנגרם, "רק" כמה עשרות אנשים איבדו את חייהם אולם מאות אלפי אנשים איבדו באופן פתאומי ולא צפוי את כל רכושם.

הממשלה פועלת מול חברות הביטוח והציבור גם יחד

הרשות הסינית לבנקאות וביטוח, ה- CBIRC – China's Banking and Insurance Regulatory Commission, היא הגוף האמון על שמירת איזון נכון בין צרכי הביטוח של אזרחי המדינה והיצע הפוליסות מצד חברות הביטוח. הרשות כבר הודיעה שבכוונתה לפעול מול חברות הביטוח כדי לעודד אותן להשקיע בפיתוח מוצרי ביטוח חדשים בתחום אסונות הטבע (Natural Disasters). במקביל, הרשות פועלת להגביר את המודעות בקרב הציבור בכל הקשור לצורך לדאוג לכיסוי ביטוחי מתאים למקרה של אבדן רכוש ומקורות פרנסה העלול להיגרם מאירועי מזג אוויר קיצוניים, כמו גם מרעידות אדמה ושריפות.

ההצפות הבהירו עד כמה גדול הפער

שיעור הנזק שההצפות במחוז חנאן גרמו לו עומד על כ – 15 מיליארד דולרים, סך הכיסוי שמעניקות כל פוליסות הביטוח בהן החזיקו תושבי האזור עומד על כ – 1.5 מיליארד דולרים בלבד. פירוש הדבר שרובו המוחלט של ההפסד שנגרם לאזרחים ייוותר בעיה שלהם בלבד, למעט סיוע בסיסי שתעניק המדינה רק כדי לספק תנאי מחיה ברמה מינימלית סבירה. הפער הוא גדול במיוחד ככל שמדובר במשקי בית, זאת מכיוון שעסקים נוטים לרכוש כיסוי ביטוחי נרחב יותר מאנשים פרטיים.

הרשות הסינית לבנקאות וביטוח הבהירה שהממשלה מצפה מחברות הביטוח ללמוד ממאורעות ההצפות האחרונות במחוז חנאן ולפעול בדחיפות לצמצם את הפער בין היקף הכיסוי שבידי האזרחים לבין היקף הנזקים שאסונות טבע עלולים לגרום להם. המזכיר הראשי עצמו (יו"ר מפלגת השלטון הקומוניסטית) מר Xi Jinping נשמע קורא לממשלה לפעול בדחיפות כדי לשפר את עמידותם הכלכלית של אזרחי סין כנגד אסונות טבע מסדר הגודל של ההצפות במחוז חנאן. הדרך לעשות זאת, כך לפי מר Jiping, היא להגדיל מאוד את היצע מוצרי הביטוח בתחום הפוליסות המעניקות כיסוי במקרים של אסונות טבע. פיצויים כאלה יאפשרו לאנשים להתגבר על המשבר ולשקם את חייהם.

הממשלה מצפה מחברות הביטוח להגיב במהירות

ממשלת סין מצפה מחברות הביטוח הגדולות הפועלות במדינה להרים את הכפפה ולפעול במהירות כדי להשלים את הפער בין היקף הכיסוי הנחוץ כנגד נזקי אסונות טבע וזה המצוי כיום בידי אזרחים ובתי עסק בסין. זריזות תגובה כזו נחוצה לא רק בכל הקשור לפיתוח מהיר של פוליסות חדשות, הממשלה מבהירה לחברות הביטוח שבמקרה של הפעלת פוליסות ביטוח בגין אירועי אסונות טבע היא מצפה מן החברות לבצע את תשלומי הפיצוי בזמני שיא, ללא שהאזרחים באזור שספג את הפגיעה יאלצו לאבד זמן יקר בדרך לשיקום חייהם בעזרת סכום הכסף שיועבר אליהם.

גם הון זר בא בחשבון

סין של היום רחוקה מלהיות הבועה הכלכלית הסגורה שהייתה עד שנות ה – 90. עם זאת, הנכונות להסתמך על הון זר היא עדיין עניין שלא בא לסינים באופן טבעי. הצורך הדחוף בהרחבת היצע הביטוח בתחום אסונות הטבע הניע את ממשלת סין לפנות גם אל מוסדות פיננסיים בינלאומיים בהצעה ליטול חלק בפיתוח הנחוץ של תחום זה במדינה, הממשלה בסין מבטיחה למשקיעים זרים תנאים זהים לאלה של משקיעים מקומיים.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן