הסיפור של ענקית הביטוח AON: ממיזוגים ורכישות של מנהל מוכשר ועד אסון התאומים - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

הסיפור של ענקית הביטוח AON: ממיזוגים ורכישות של מנהל מוכשר ועד אסון התאומים

ביטוח

חברת ביטוח שהחלה כמתנה של אם לבנה, שהתגלה כבעל כישרון יוצא דופן בתחומי הניהול, הפכה מעצמת ביטוח עולמית בשווי של  65.5 מיליארד דולר, המעסיקה כיום מעל 50,000 עובדים מסביב לעולם. על הסיפור המרתק של AON, חברת בין לאומית המציעה מגוון עצום של פוליסות ביטוח למיליוני לקוחות מסביב לעולם.

חברת AON (NYSE: AON) נחשבת לסוכנות הביטוח הגדולה בעולם ומתמחה במוצרי ניהול סיכונים בכלל ובמיוחד במוצרי ביטוח פנסיוני וביטוח בריאות. AON הוקמה בשנת 1982 בעת מיזוג חברות Ryan Insurance Group ו – Combined Insurance Company of America (CICA). לאחר המיזוג שמרה החברה על השם Combined Insurance  אולם בשנת 1987 שינתה את שמה ל- AON שפירושו "אחד" בשפה הגאלית העתיקה. שווי השוק של איאון כיום עומד על כ – 65.5 מיליארד דולרים ומועסקים בה כ – 50,000 עובדים. חברת איאון ידועה בפעילותה בתחום הספורט תוך שימוש בפלטפורמות ספורט, קבוצות ומשחקים לצרכי שיווק. כך למשל לוגו החברה הופיעה על חולצות מנצ'סטר יונייטד בין שנת 2010 ל – 2015. החברה, אגב, תומכת גם בספורט הישראלי וממנת פעילותם של ספורטאים אולימפיים מובילים.

החברה שהחלה את דרכה עוד ב – 1918

בשנת 1918 רכשה גברת בשם אנה סטון משיקגו אילינוי חברת ביטוח מקומית קטנה והעסיקה בה את בנה, וויליאם קלמט סטון. תוך שנה בלבד הקים ויליאם סוכנות ביטוח משלו, .Combined Registry Co. עם פרוץ השפל הגדול בארה"ב בסוף שנות העשרים עד סוף שנות השלושים של המאה העשרים, ידע ויליאם לצמצם פעילות, לפטר עובדים ולהשקיע בהתייעלות ושיפור מוצרי הביטוח שמכר. בשנת 1947, לאחר מספר רכישות מוצלחות שהפכו את החברה לפעילה בכל רחבי ארה"ב, שינתה החברה את שמה ל – Combined Insurance Co. Of America. בשנת 1970 החלה החברה למכור פוליסות ביטוח גם מחוץ לארה"ב.

המיזוג עם .Ryan Insurance co

בשנת 1972 העביר מר סטון את שרביט הניהול לבנו אולם הבן, שככל הנראה היה מוכשר פחות מאביו בניהול עסקים, הכניס את החברה לתקופת קיפאון. בשנת 1982, בגיל 79, חזר ותפס מר סטון האב את הפיקוד. כדי לבצע את המהלך יזם מר סטון מיזוג עם חברת .Ryan Insurance Co. המיזוג אפשר העברת השליטה למר פטריק ריאן, בנו של סוכן רכבי פורד שהקים, בשנת 1964, חברת ביטוח רכב בוויסקונסין ארה"ב. בעת המיזוג כבר היו באמתחתה של אותה חברת ביטוח מספר רכישות מוצלחות והיא עסקה במכירות מוצרי ביטוח במגוון תחומים. כאמור, AON היא החברה שהוקמה בעת המיזוג למרות שאת השם קיבלה רק חמש שנים אחרי השלמתו.

מסע רכש בן עשר שנים

בין השנים 2007 ו – 2017 השלימה חברת AON  מספר רכישות גדולות. כך למשל זו של WedSafe העוסקת בביטוח אירועי חתונה, וזו של קבוצת Benfield שהושלמה באוגוסט 2008 עבור 1.75 מיליארד דולרים; עוד רכשה חברת AON את חברת הביטוח הדרום אפריקאית .Glenard MIB ltd בעסקה שהושלמה באפריל 2011, ושוויה מעולם לא פורסם, את חברת .Westerfield Financial corp שהיא חברת ייעוץ בשוק הביטוח החקלאי האמריקני בעסקה שהושלמה ביולי 2011, את OmniPoint ב – 2012, בשנת 2014 את .National Food Services Inc, ב – 2016 את Stroz Friedberg LLC ואת CoCubes המתמחה בניהול סיכונים בתחום אבטחת הסייבר ועוד.

בשנת 2020 הודיעה חברת AON על כוונתה לבצע מיזוג עם חברת Willis Towers Watson בעסקה ששוויה כמעט 30 מיליארד דולר אולם במהלך 2021 נודע שהעסקה לא תצא אל הפועל.

מתקפת הטרור 9/11

אחת המכות הקשות ביותר שנחתו על AON הייתה מתקפת הטרור במהלכה קרסו שני מגדלי התאומים ב – 11/9 של שנת 2001. האתגר שניצב מול AON בעקבות המתקפה לא נבע ממבול של תביעות אלא פשוט מהעובדה שמשרדיה המרכזיים של AON שכנו בקומות 92, ו – 98 עד 105 של המגדל הדרומי. חקירות פדרליות אודות התנהלותה של חברת AON גם הם העיבו מעט על פעילות החברה במהלך השנים אולם למרות מספר חקירות כגון אלה נהנית החברה ממוניטין טוב מאוד.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן