הסיפור של למונייד - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

הסיפור של למונייד

הסיפור של למונייד

חברת למונייד הוקמה בשנת 2015 על ידי דניאל שרייבר ושי וינינגר, והיא פועלת כיום כחברת ביטוח מלאה. החברה הייתה מחלוצות חדי הקרן של סקטור האינשורטק, כשהיא מציעה למשתמשים מוצר ישן ואפרורי, הוא כמובן פוליסת ביטוח, במעטפת צבעונית של ממשק ידידותי שעושה שימוש ברכיבים מתקדמים בתחום האינטליגנציה המלאכותית, כמו גם בתובנות מתחומי הכלכלה ההתנהגותית. לצד הפעילות העסקית שלה, למונייד בולטת גם בעשייה חברתית עם תרומות לצדקה לפי בחירת המבוטחים, נטיעת עצים ועוד. 

למונייד פועלת בעיקר בארה"ב ומציעה ביטוח לשוכרים ומשכירי בתים וגם, אם כי בתפוצה פחותה (בפחות מדינות בארה"ב), ביטוח חיות מחמד, ביטוח חיים ואפילו ביטוח רכב (לעת עתה במדינת אילינוי בלבד). החברה הונפקה בבורסה בניו יורק ביולי 2020 וערך המנייה טיפס במהירות והגיע לשיא בפברואר 2021, מאז נמצאת מניית למונייד בירידה ורושמת שיאים חדשים של מחיר נמוך דרך קבע. עובדים רבים נשארו עם אופציות שכרגע אין להן כל ערך – אבל היזמים הרוויחו הון. 

החידוש שלמונייד הביאה איתה: פלטפורמה דיגיטלית קלה לשימוש 

למונייד ידועה בפלטפורמה הדיגיטלית הידידותית והנגישה שלה ובשירותי תביעה מקוונים יעילים. תכנית Lemonade – Giveback מאפשרת למבוטחים לקבוע לאיזו עמותת צדקה יתרמו כספי פרמיות שלא נתבעו. למונייד גם מתחייבת לשתול עצים על סמך הקילומטראז' של הרכבים המבוטחים בביטוח הרכב שלה (אשר לעת עתה זמין רק במדינת אילינוי). ביטוח רכב היא התוספת החדשה ביותר למגוון מוצרי הביטוח של למונייד. המחירים של ביטוח רכב כזה מתחילים ב – 30$ לחודש אך משתנים בהתאם לפרופיל הנהיגה, הקילומטראז' והיסטוריית התביעות. למונייד מציעה הנחות של קילומטראז' נמוך, רכב חשמלי או רכב היברידי. כמו רוב חברות הביטוח היא גם מציעה הנחות לפוליסות ביטוח תאגידיות וארגוניות, כמו למשל לאיגוד ביטוח הבית האמריקאי. 

למונייד, פורצת דרך בגל הנפקות של חדי קרן ישראלים מעבר לים

ההנפקה של למונייד, שכאמור התבצעה ביולי 2020, הייתה הראשונה בנחשול של הנפקות מטעם חברות טכנולוגיה ישראליות, אשר הנפיקו מעבר לים (בדרך כלל בנסדא"ק) לפי ערך גבוה, וכל זאת בחסות כספים שזרמו לשוק ההון בשל משבר הקורונה שהיה אז בעיצומו והריביות הנמוכות שהביא עמו. 

מניית למונייד הונפקה במחיר של 29 דולר למניה הגיעה בתחילת שנת 2021 למחיר של 183 דולר למניה, מה שהעניק לחברה שווי של מעל ל – 15 מיליארד דולרים. מאידך, החברה סיימה את שנת 2020 עם הכנסות צנועות מאוד של כ – 20 מיליון דולרים בלבד ועם הפסד תפעולי עצום של כ – 122 מיליון דולר. 

מאז התרסקה המנייה לשפל של כ – 17 דולרים למנייה, התאוששה מעט ושבה והתרסקה ל – 20 דולרים למניה, מחיר המעניק לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולרים. לאחרונה השיקה החברה פעילות בתחום ביטוחי הרכב והיא אף רכשה את חברת ביטוחי הרכב הדיגיטלית Metromile Inc. בעסקת מניות בשווי של כחצי מיליארד דולרים. 

למונייד 2021: הפסד נקי מתואם של 1.14 דולרים למניה

כדי להמשיך ולשגשג למונייד צריכה לצמוח. האנליסטים העוקבים אחר פעילות החברה מעריכים כי בשנת 2022 תמכור למונייד פוליסות ביטוח בסכום כולל של כ – 216 מיליון דולרים, מדובר בקצב צמיחה של כ – 70%. חשוב לזכור שאין מדובר בצמיחה אורגנית בלבד, רכישת חברת ביטוח הרכב Metromile Inc. תתרום 10% לצמיחה זו. להערכת האנליסטים בשנת 2023 צפויה למונייד להגיע למחזור הכנסות של כ – 323 מיליון דולרים, מדובר בצמיחה של כ – 50% ביחס לשנת 2022. 

חשוב לזכור שאת הרבעון הרביעי של שנת 2021 סיימה למונייד עם הכנסות של כ – 40 מיליון דולרים בלבד. פירושו של דבר הפסד נקי מתואם של 1.14 דולר למניה.
לפי האנליסטים למונייד צפויה להפסיד בשנת 2022 5.7 דולר למניה, יותר מ – 300 מיליון דולרים בהפסד שנתי כולל. כלל לא ברור מתי החברה תעבור לרווח.
המייסדים והעובדים שהגיעו לחברה בשלבים מוקדמים נהנים מאופציות השוות הרבה כסף. לעומתם, עובדים שהגיעו לאחר נובמבר 2021 רואים איך האופציות שלהם הופכות לחסרות ערך.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן