הרגולטור הסיני מחמיר את הפיקוח על ביטוחים אונליין - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

הרגולטור הסיני מחמיר את הפיקוח על ביטוחים אונליין

ביטוחים

בחודשים האחרונים ממשלת סין הנהיגה מעין "מצוד דיגיטלי" אחר חברות מתחום הפינטק, חברות המספקות שירותים פיננסיים באופן מקוון.
הגוף האמון על הסדרת תחום הבנקאות והביטוח במדינה מכונה הרשות הסינית לפיקוח על הבנקים והביטוח, או China Banking and Insurance Regulatory Comission – CBIRC. גוף זה משמש כמקבילה הסינית לרשות לפיקוח על שוק ההון הישראלית.

בהמשך ישיר למבצע האכיפה הדיגיטלי הודיע ה – CBIRC כי בקרוב יכנסו לתוקפן תקנות חדשות שמטרתן לעשות סדר ב"כאוס" (כהגדרתם) השורר בתחום הביטוח המקוון. על מטרותיו של המהלך נמנות הפסקת שימוש קלוקל בפרסום מקוון כדי לשווק מוצרי ביטוח, שיטות תמחור בלתי הוגנות ופגיעה בפרטיות המבוטחים.

בתרגום לעברית הניסוח של הודעת ה – CBIRC היה "הודעה על מבצע מיוחד לתיקון קלקולים בתחום הביטוח המקוון". בהמשך ההודעה מפורטת תכנית לזיהוי כשלים בפיקוח והנחלת מדיניות ממשלת סין בכל הנוגע לביטוח בכלל ומכירה מקוונת של ביטוח בפרט. לוח הזמנים שנקבע למבצע הוא צפוף מאוד, המהלך כולו אמור להסתיים עד סוף אוקטובר 2021, כאשר שלב החקירה אמור להסתיים עד ה – 20 לספטמבר.

הכול מתחיל בבדק בית של חברות הביטוח עצמן

ה – CBIRC הורה לכל חברות הביטוח המוכרות פוליסות ביטוח באופן מקוון להקים גוף פנימי של כמה מומחים אשר משימתם תהיה להשלים עד ה – 15 לאוגוסט 2021 תהליך זיהוי כל חריגה מן הנורמות שה – CBRIC פועל להנחיל (כפי שהן באות לידי ביטוי בחקיקה ובתקנות בתחום). לא רק זאת, עד ה -15 לאוגוסט על כל חברת ביטוח להיות מסוגלת להציג תכנית מסודרת לתיקון כל בעיה שזוהתה על ידי צוות המומחים.

מה צריך לתקן?

על הבעיות שה – CBRIC מצפה שחברות הביטוח יגלו ויפעלו לתקן ניתן למנות היקף תמיכה פיזית בלתי מספקת (הכוונה לתמיכה לא מקוונת כגון מענה אנושי, סוכני ביטוח, נציגי שירות, כתובת פיזית אליה ניתן להגיע). בעיות נוספות הן שיטות מכירה בלתי הגונות, עמלות שירות גבוהות ושימוש בלתי ראוי בנתונים פרטיים של מבוטחים. אולם הבעיה החמורה מכל היא מקרים של מכירת ביטוח ללא כיסוי, פוליסות הנמכרות באופן מקוון אך אין מאחוריהן חברת ביטוח ממנה ניתן לתבוע פיצוי במקרה של אירוע ביטוחי (אירוע המצדיק הפעלת הפוליסה).

תזמון המבצע אינו מקרי

המהלכים של ממשלת סין להשתתת סדר בתחום הפינטק (כולל בנקאות דיגיטלית וביטוח מקוון) באים בזמן בו יש התרחבות מהירה של הפעילות בתחום זה. בסוף שנת 2020 פעלו בסין לא פחות מ – 146 חברות ביטוח אשר מכרו פוליסות ביטוח באופן מקוון. מבין אלה 74 חברות בתחום ביטוח רכוש ו – 72 בתום ביטוח חיים ובריאות. סך הפרמיות ששולמו בשנת 2020 לחברות ביטוח אלה עמד על כ – 300 מיליארד יואן, כמעט 45 מיליארד דולרים, 6% מסך הפרמיות בשוק הביטוח הסיני כולו. במהלך שנת 2020 גדל תחום ביטוח הבריאות המקוון (כנראה כתוצאה ממגפת הקורונה) ב – 60%.

בסוף 2020 נכנס לתוקפו חוק חדש הבא להסדיר את תחום הביטוח המקוון בסין. המבצע הנוכחי נועד לוודא שחברות הביטוח עורכות את השינויים הדרושים ומתכנסות לכדי פעולה במסגרת חוק זה. משקיעים בתחום הפינטק והביטוח המקוון בסין בוודאי אינם מאושרים ממהלך ההסדרה והאכיפה של ממשלת סין אולם אין ספק שהציבור הרחב, הזקוק לפתרונות ביטוח מקוונים, ייהנה מתנאים הוגנים ונוחים יותר. לא רק זאת, לאחר תום המבצע לא יתרחשו עוד מקרים מצערים עד טרגיים בהם מי שסברו שיש בידם ביטוח, אותו רכשו באופן מקוון, גילו, ברגע האמת, שלא כך הדבר.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן