השוואת ביטוחי רחפנים בין חברות הביטוח - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

השוואת ביטוחי רחפנים בין חברות הביטוח

רחפנים (המכונים גם טיסני רב להב) הופיעו בתחילת שנות התשעים וככל שהם השתכללו והפכו זולים יותר כך גברה הפופולאריות שלהם עד שכיום אין כמעט ילד שלא התנסה בהטסת רחפן, בין אם מדובר ברחפן קטן המיועד להטסה בתוך מבנים, או בין אם מדובר ברחפן גדול בעל טווח תנועה מרשים, גם באזורים פתוחים.
רבים מבני כל הגילאים מאמצים הטסת רחפנים כתחביב ומפעילים רחפנים מכל מני סוגים וגדלים. לרחפנים יש כיום גם שימושים מסחריים רבים כגון צילום, ביצוע מדידות, מעקב אחר בעלי חיים בשמורות טבע, ביקורת של מתקנים ועוד. משטרת ישראל נעזרת ברחפנים ויש להם גם שימושים צבאיים. 

הטסת רחפנים היא לא נטולת סכנות: אפשר לאבד שליטה ברחפן והוא עלול להתרסק ולגרום נזק לרכוש ולגוף. הרחפן עצמו עשוי להיות יקר כך שאבדן או התרסקות שלו תהווה הפסד כספי משמעותי. רחפנים עלולים להתנגש זה בזה, הטסת רחפן בגובה רב עלולה לגרום לתאונה אווירית עם כלי טייס מאויש ועוד. מי שמעוניינים להגן על עצמם מהוצאות שעלולות להיגרם להם בגין תאונות המתרחשות בעת הטסת רחפן יכולים לרכוש פוליסת ביטוח רחפנים. 

בעבר היו רק מעט פוליסות ביטוח רחפנים. בנוסף, מכיוון שהיה מדובר בתחום חדש ומתפתח במהירות קשה היה להעריך את רמת הסיכון הכרוכה בהטסת רחפן וחברות ביטוח שהציעו פוליסות כאלה גבו פרמיות גבוהות עבורן.
עד לפני כעשור רק מי שהפעילו רחפנים באופן מסחרי רכשו ביטוח רחפנים, בהמשך הצטרפו אליהם חובבים שהטיסו רחפנים משוכללים ויקרים בעלי טווח ארוך ומצלמות משוכללות. כיום גם רבים מקרב מי שמטיסים רחפנים מדגמים פשוטים יחסית שוקלים לבטח עצמם מפני נזקי צד ג' (נזקי גוף או רכוש שהרחפן עלול לגרום לאדם אחר). 

הסטארט-אפ הישראלי SkyWatch

SkyWatch היא חברת סטארט-אפ אינשורטק ישראלית המתמחה בתחום ביטוח רחפנים. באמצעות אפליקציה ניתן להפעיל את הביטוח בעת שמתחילים להטיס את הרחפן ולהפסיק אותו כשמסיימים את ההטסה. התשלום הוא לפי זמן ההטסה ומשתנים נוספים כמו למשל המרחק מהמפעיל, גובה ההטסה ומהירות הרחפן.
SkyWatch מוכרת ביטוח רחפנים לארגונים כמו אוניברסיטאות ומוסדות מדינה, לעסקים העושים שימוש מסחרי ברחפנים ולמטיסים חובבים. באמצעות אינטליגציה מלאכותית ניתן להתאים את התשלום לרמת הסיכון המאפיינת את המבוטח המסוים. ביטוח Skywatch לרחפנים נחשב לאחד מחמשת ביטוחי הרחפנים המובילים בעולם. 

ביטוח רחפנים SmartFly של הפניקס

חברת הביטוח הפניקס הייתה מחברות הביטוח הישראליות הראשונות שהציעו ביטוח רחפנים. בתחילה ביטוח כזה הוצע במסגרת ביטוחים ימיים ואוויריים של הפניקס והיה צורך לפנות אל חברת הביטוח ישירות, או באמצעות סוכן ביטוח, כדי לקבל הצעה מותאמת אישית. כיום ביטוח רחפנים של הפניקס מכונה SmartFly ובאמצעות אפליקציה ניתן להפעיל אותו כשמתחילים להטיס ולהפסיק אותו עם תום ההטסה. עבור מטיסים חובבים המפעילים רחפנים יקרים בעלי טווח גדול עלות הביטוח היא כ – 30 שקלים לשעה. חשוב להדגיש שהביטוח אינו תופס אם לא שומרים על תקנות הטסת רחפנים בישראל (למשל לא להטיס בקרבת שדות תעופה) כמו גם אם עורכים שינויים מאולתרים לגוף הרחפן או מערכותיו. 

ישנן מדינות המחייבות רכישת ביטוח רחפנים

ישראלים רבים מעוניינים לקחת עימם רחפן בעת שהם טסים לחו"ל, בעיקר כדי לצלם באמצעותו תמונות במבט מלמעלה. חשוב לדעת שישנן מדינות המטילות הגבלות על רחפנים עד כדי איסור מוחלט על שימוש בהם (במרוקו למשל). מי שאינו מקפיד על הכללים המקומיים מסתכן בהחרמת הרחפן ותשלום קנס משמעותי. ישנן מדינות המחייבות רכישת ביטוח רחפנים, בשוויץ למשל הטסת רחפן השוקל מעל 500 גרם מחייבת רכישת ביטוח רחפנים המכסה נזק עד לסכום מקסימלי של מיליון פרנק שוויצרי. כיום עדיין אי אפשר לרכוש ביטוח להטסת רחפן בחו"ל במסגרת ביטוח הנסיעות אולם ייתכן מאוד שבעתיד הקרוב כבר ניתן יהיה לעשות זאת. 

דילוג לתוכן