חברת הביטוח מגדל משקיעה במיזם הסיבים של סלקום | Keynes

חברת הביטוח מגדל משקיעה במיזם הסיבים של סלקום

חברת הביטוח מגדל משקיעה במיזם הסיבים של סלקום

אין ספק שעתיד האינטרנט המהיר נמצא בטכנולוגיית הסיבים האופטיים, המאפשרים גלישה במהירות של עד טרה בייט אחד בהורדה ומהירויות גבוהות גם בהעלאה של נתונים לרשת.

בישראל, הנחת תשתיות לאינטרנט סיבים מתרחשת ממש בימים אלה ואזורים שונים במרכז המדינה כבר יכולים להתחבר לאינטרנט בסיבים אופטיים, בעוד בפריפריה, בערים בצפון השרות, בצפון ובדרום הארץ – מלאכת הנחת התשתית עוד לא הושלמה וביישובים רבים האפשרות לאינטרנט בסיבים היא עתידית בלבד.

אחד המיזמים החשובים לתשתית אינטרנט בסיבים אופטיים בישראל הוא "אנלימיטד" של סלקום, שכבר חיברה על פי נתונים מאתר האינטרנט של הפרוייקט כ – 737,000 בתי אב ב – 60 ישובים ברחבי הארץ לאינטרנט מהיר בסיבים אופטיים.

חברת IBC מבית סלקום מספקת תשתית אינטרנט מהיר לספקי אינטרנט כמו סלקום עצמה וגם אקספון, הוט, אינטרנט רימון ועוד.

לאחרונה נודע כי IBC, היא החברה המנהלת את מיזם האינטרנט בכבלים אופטיים "אנלימיטד" מבית סלקום, גייסה סכום כולל של כ – 700 מיליוני שקלים מחברת מגדל ביטוח, 200 מיליוני שקלים שכבר קיבלה בעבר ועוד כ – 500 מיליוני שקלים שתקבל בימים הקרובים.

הסכום שגוייס ישמש להאצת תהליך הפריסה של הסיבים האופטיים בישראל.

ההשקעה של מגדל ביטוח בתשתית אינטרנט בסיבים

במהלך שנת 2021 הרוויחו שש חברות הביטוח הגדולות בישראל (הראל ביטוח, כלל, מגדל, הפניקס, ביטוח ישיר ומנורה מבטחים) מעל 14 מיליארדי שקלים עם צמיחה דו ספרתית והגדלת תיק הנכסים לאורך העשור האחרון ביותר מ – 1.5 טריליוני שקלים.

במהלך השנים האחרונות, כאשר סקטורים שונים בשוק הביטוח מדשדשים, אנחנו רואים שחברות הביטוח עושות חייל על ידי החזקת תיק השקעות ונכסים, והשקעות אלטרנטיביות – כמו למשל בפרויקטים של נדל"ן או בתשתית אינטרנט מהיר בסיבים אופטיים ביחד עם סלקום.

מגדל ביטוח השקיעה במיזם האינטרנט בסיבים על מנת להאיץ את קצב הפריסה של תשתית האינטרנט, כאשר פרטי ההסכם לגיוס ההון לא פורסמו, אולם ברור כי הסכום ניתן כהלוואה (בדומה לאג"ח) בתנאים ידועים מראש.

האסטרטגיה של מגדל: השקעה בתשתיות דיגיטליות

אפשר לומר שחברות הביטוח הגדולות והוותיקות בישראל נשארו מאחור, בכל הקשור למהפיכת האינשורטק העולמית, המביאה מערכות אונליין חכמות ומהירות לרכישות סוגים שונים של ביטוח, בסביבה צבעונית ובמינימום לחיצות.

מהפיכת האינשורטק הביאה את הנגישות והידידותיות לתחום הביטוח, ובארץ מככבות בתחום זה החברות הצעירות כמו ווישור וליברה, והן גם אלה שזכו לציונים גבוהים בהיבטי הדיגיטל, הנגישות והידידותיות כלפי המשתמש במדד השירות של חברות הביטוח המפורסם בכל שנה על ידי רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון ומהווה רכיב חשוב בבחירת חברת הביטוח ממנה רוכשים הלקוחות פוליסות ביטוח שונות.

משכך, מגדל ביטוח כבר הודיעה כי מבחינה אסטרטגית היא מעדיפה להשקיע סכומים ניכרים בפיתוח תשתיות דיגיטליות והיא אכן עושה כן, לא רק בהשקעה בתשתית אינטרנט בסיבים הנפרסת בכל רחבי ארץ ישראל, אלא גם למשל בהשקעה בפרויקטים שונים של חוות שרתים ודאטה סנטרס במדינות שונות בארה"ב ובאירופה.

לצד ההשקעה בסיבים אופטיים – תיק ההשקעות המשמעותי של מגדל

בימים האחרונים פורסם כי חברת מגדל ביטוח משקיעה 100 מיליוני דולרים בפרוייקט נדל"ן בארה"ב, השקעה זו מביאה את תיק הנכסים המנוהלים וההשקעות בנדל"ן של מגדל לשווי כולל של מעל 16 מיליארדי שקלים, והיא חברת הנדל"ן הרביעית בגודלה בישראל, אחרי חברת עזריאלי המנהלת נכסי נדל"ן בשווי של כ – 31 מיליארדי שקלים, חברת הנדל"ן ביג המנהלת נכסי נדל"ן בשווי של 19 מיליארדי שקלים ומליסרון עם תיק נכסי נדל"ן בשווי דומה לזה של ביג.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן