סיפורם של חברות הביטוח הגדולות בעולם- AVIVA - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

סיפורם של חברות הביטוח הגדולות בעולם- AVIVA

חברות ביטוח

עשרות אלפי עובדים ורווחים של מיליארדים

אביבה  היא חברת ביטוח בריטית רב לאומית אשר בסיסה בלונדון שבאנגליה, החברה מעסיקה כ-31  אלף עובדים  שמתחלקים ל-4 חטיבות שונות, ביטוחים, פרישה, השקעות ובריאות. לחברה כ-33 מיליון לקוחות בכ-16 מדינות שונות ובעיקר בשווקים באירופה, צפון אמריקה ואסיה. אביבה היא גם המבטחת הכללית השנייה בגודלה בקנדה ונסחרת בבורסה לניירות ערך בלונדון, ומנייתה נכללת במדד FTSE 100 היוקרתי, בשנה האחרונה הרוויחה החברה כ-3.2 מיליארד דולר, כאשר הרווח התפעולי גדל בכ-6% ובעקבות זאת גדל הדיבידנד לבעלי המניות לכ-3%. שווקי השוק של החברה הוא כ-15.23 מיליארד ליש"ט.

*שווי השוק נכון לתאריך 22/7/21

אחת מהחברות המובילות בעולם

אביבה נחשבת לאחת מחברת הביטוח בעלות השירות הטוב ביותר, כאשר במאי 2021 זכתה החברה ל-4.4 כוכבים מתוך 5, וזאת כאשר 59% מהנשאלים דירגו את שירות החברה כ"מעולה".
בשנת 2019 הצליחה החברה להסדיר כ-99.4% מהתביעות בביטוחי רכב ושירות בחטיבה זו דורג ב-4.6 מוך 5 כוכבים. במקור חברת אביבה היא איחוד של חברת נוריץ יוניון ושל CGU plc משנת 2000. בשנת 2002 עברה החברה מיתוג מחודש תחת השם אביבה.

במהלך מרץ 2005 רכשה החברה את פעילות  ההשקעות של RAC plc בסכום של כ -1.1 מיליארד ליש"ט וביולי 2006 הרחיבה החברה את פעילותה בצפון אמריקה ובמיוחד בארה"ב על ידי רכישת AmerUs Group. כמו כן רכשה החברה חברת שירותים פיננסים בשם Des Moines, שנוסדה בשנת 1896 בעסקה של 2.9 מיליארד דולר. ההשקה נתמכה בקמפיין פרסומי של 9 מיליון ליש"ט לקידום המיתוג מחדש, אחד היקרים ביותר אי פעם בתחום הביטוח, בהשתתפות סלבריטאים ובהם ברוס וויליס ואליס קופר. בעשור האחרון החליטה החברה לעשות סדר בתיק הנכסים הגלובלי שלה, ביוני 2009 החליטה החברה למכור את חברת Navigator מתיק הנכסים שלה, מדובר בחברת פיננסים אוסטרלית אשר נמכרה תמורת 825 מיליון דולר. בספטמבר 2011 השלימה אביבה את מכירת RAC תמורת 1 מיליארד דולר לקבוצת קרלייל, ובפברואר מכרה החברה את עסקיה בתחום הבריאות התעסוקתית לחברת CAPITA הבריטית. בשנת 2012 וכחלק מארגון מחדש, הודיעה הנהלת החברה על הכוונה לסגור 16 פעילויות עסקיות שאינן חלק מפעילות הליבה של החברה.

לאחרונה ענקית הביטוח הבריטית החלה לחפש מנועי צמיחה חדשים, כאשר התחברה לחברת סטארט-אפ בתחום משאבי אנוש וביטוח וזאת במטרה לסייע לחברות קטנות ובינוניות להקים תוכניות פנסיה במקום העבודה שלהן. כיום פועלים בבריטניה למעלה ממיליון עסקים קטנים ובינוניים אשר אמורים להטמיע את תכנית הפנסיה לעובדיהם בשנתיים הקרובות. במהלך תקופת הקורונה ירדה שווי מניית החברה ל-206.23 ליש"ט למניה, כמו מרבית חברות הפיננסים וענף הביטוח, כיום חזרה המניה לשווי של 385 ליש"ט ליחידה, והחברה נסחרת בשווי של כ-15.1 מיליארד ליש"ט.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן