כמה עולה לבטח קבוצת פורמולה 1 ומי הנהג שמשלם את פוליסת הביטוח הגדולה ביותר? - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

כמה עולה לבטח קבוצת פורמולה 1 ומי הנהג שמשלם את פוליסת הביטוח הגדולה ביותר?

ביטוח

רכבים של 870 כוחות סוס עם 12,000 סיבובי מנוע לדקה, מאות אלפי צופים שמתגודדים לעקוב אחר ביצועי הנהגים, ועוד מאות מיליונים שעוקבים אחרי המרוצים מהבית, עם הנהגים הטובים ביותר בעולם.
קבלו את אירוע השיא השנתי בתחום מרוצי המכוניות, הוא כמובן מירוץ הפורמולה 1, במסלולים שונים ברחבי העולם כשמרוץ השיא הוא הגרנד פרי, שהמסלול המפורסם ביותר שלו עובר ברחובות מונקו. המהירות הממוצעת במהלך מרוצי המכוניות של פורמולה 1 עומדת על לא פחות מאשר 340 קמ"ש, לפעמים יותר. מכוניות הפורמולה 1 הן מהירות כל כך עד שבשנת 2014 השיקה חברת משקאות האנרגיה והספורט רד בול תחרות שעוררה עניין רב: מי יותר מהיר, מטוס קרב או רכב פורמולה 1?

רגע לפני שבודקים את עלויות הפוליסה: כמה עולה מכונית פורמולה 1?

השתתפות באירוע בקנה מידה עולמי כמו מירוץ פורמולה 1 היא מורכבת. הנהגים נדרשים לתכונות רבות, כמו חשיבה מהירה, יכולות תגובה פנומנאליות, עמידה בלחצים, כושר שיא, ועוד.

מאות אלפי נהגים ברחבי העולם חולמים להצטרף לצוות המצומצם והייחודי של מירוצי הפורמולה אחד, אבל נהג טוב הוא ממש לא סוף הסיפור. רכבי הפורמולה 1 הם רכבים ייחודיים, בעלי תכונות המאפשרות להן סיכוי לנצח במרוץ תובעני שכזה. המנוע בלבד צפוי לעלות מעל עשרה מיליוני דולרים, הצמיגים הייחודיים יעלו עוד כשני מיליוני דולרים, וזה ממש לא נגמר כאן: העלות הכוללת הממוצעת של קבוצת פורמולה 1 עומדת על כ – 400 מיליוני דולרים, וההוצאות על רכבים אלה מושתות בדרך כלל על מפרסמים, שמשלמים הון עתק לכל דקה של פרסומת במרוץ המכוניות הנחשב, הנצפה והמעניין ביותר בעולם.

אז, אילו ביטוחים כדאי לברר אם אתם קבוצת נהגים של פורמולה 1?

כשם שהרכבים עצמם עולים מאות מיליוני דולרים ,אפשר להניח שגם ביטוח רכב של פורמולה 1 הוא לא עניין של מה בכך, וביטוח רכב הוא ממש לא הפוליסה היחידה המעורבת במרוץ המדובר. בכל מדינה בעולם שבה מתקיים מסלול של מרוצי פורמולה 1, מופעלים סוכני ביטוחי ייחודיים לביטוח מקיף של האירוע, כולל ביטוחי רכב מקיפים (שיכסו כל נזק לרכב, בעלויות שעלולות להגיע למאות מיליונים של דולרים, כאמור) וביטוחים לנהגים, שלא פעם הופכים להיות סלבריטאים, בקבוצות המרוץ.

היקפי הביטוחים של קבוצות המירוץ בפורמולה 1 משתנים מידי שנה ועל פי המסלולים. למשל, מסלולי נהיגת לילה הם בדרך כלל יקרים יותר לביטוח, כמו גם , באופן טבעי, מסלולי נהיגה בתנאי חורף, גשם ורטיבות. בנוסף, מבוטחים הנהגים עצמם בדרך כלל בביטוח חיים ובביטוח פציעות במהלך אירוע ספורט.

פוליסת ביטוח על סך 100 מיליון דולרים לרכבי פורמולה 1

בשנת 2019 פורסם כי מארגני מירוץ פורמולה 1 באוסטרליה, מירוץ שהיה מורכב מכ – 20 מקטעים עם 10 קבוצות נהגים, פוליסת הביטוח כיסתה אז נזקים של עד 100 מיליוני דולרים, בתנאי נהיגה שאינם מחייבים, כמובן, הישמעות לחוקי הדרך (כמו למשל מהירות נהיגה מרבית). בשנת 2018 פורסמו מחירי הפרמיות המשולמות עבור ביטוחי נהגים מקבוצות פורמולה 1 שונות, הנה כמה מהמספרים:

בקבוצת פרארי, עלות הפרמיה הביטוחית לרכב המירוץ עמדה על 6 מיליון דולרים.

בקבוצת הרכבים של רד בול, עמד גובה פרמיית הביטוח על 30 מיליון עבור הרכב של מקס ווארטאפן, אבל רק 18 מיליון דולרים עבור הרכב של דניאל ריקארדו. ביטוח הרכב היקר ביותר באותה הרשימה היה עבור הרכב של נהג פורמולה 1 בשם רומן גרוסג'ן, מקבוצת האס, עלות הפרמיה עמדה על 36 מיליוני דולרים.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן