למונייד משקיעה 145 מיליוני דולרים ברכישת חברת אינשורטק - ומפטרת 20% מעובדיה - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

למונייד משקיעה 145 מיליוני דולרים ברכישת חברת אינשורטק – ומפטרת 20% מעובדיה

חברת האינשורטק הישראלית אמריקאית למונייד (Lemonade, NYSE: LMND) השלימה בסוף יולי 2022 מיזוג מבוסס מניות עם חברת האינשורטק מטרומייל (Metromile, NASDAQ: MILE). העסקה החלה להירקם תשעה חודשים מוקדם יותר, בנובמבר 2021, ובוצעה לבסוף ב – 70% פחות מערכה המקורי, זאת בשל ירידות חדות בשערי מניותיהן של שתי החברות. למונייד רכשה את מטרומייל כדי להזניק קדימה את תחום ביטוח הרכב, תחום בו מטרומייל מתמחה. לפני המיזוג למונייד מכרה ביטוח רכב בשתי מדינות בארה"ב ואילו אחריו היא רשאית לשווק פוליסות ביטוח רכב ב – 49 מדינות בארה"ב.

במטרומייל הועסקו כ – 300 עובדים. מיד עם השלמת העסקה 60 מהם קיבלו מכתבי פיטורים. הנהלת למונייד מסרה כי תופעה מוכרת היא שבעת מיזוג ניתן להשיג ייעול ולוותר על איוש תפקידים המבוצעים ממילא על ידי צוות החברה הגדולה יותר. עוד נמסר כי ל – 80% מהמפוטרים הוצעו משרות חלופיות בלמונייד. למרות הנסיבות המיוחדות, הפיטורים במטרומייל נתפסים כחלק מגל פיטורים והקפאת גיוס עובדים בקרב חברות טכנולוגיה. 

חברת אינשורטק פורצת דרך בתחום ביטוח הרכב

מטרומייל הוקמה בשנת 2011 והייתה חברת אינשורטק פורצת דרך בתחום ביטוח רכב. החברה מכרה פוליסות ביטוח שמחירן נקבע לפי דפוס השימוש ברכב. חיישנים של מטרומייל אספו נתונים אודות מרחקים, מהירות נסיעה, מעבר נתיבים, שימוש בבלמים ועוד. הנתונים הועברו ישירות למחשבי החברה ונותחו באמצעו בינה מלאכותית. הנתון המרכזי בקביעת עלות הפוליסה הוא המרחק שהרכב עובר ולכן מטרומייל כינתה את הטכנולוגיה המשבשת שלה Pay per mile insurance (ביטוח תשלום לפי מיילים). 

בנובמבר 2020 מטרומייל ביצעה הנפקה ראשונית לציבור באמצעות מיזוג עם חברת ספאק לפי שווי שוק של 1.3 מיליארד דולרים. בפברואר 2020 שוויה של החברה הגיע לשיא של 2 מיליארד דולרים אולם מאז היא איבדה כ – 90% מערכה ונסחרה ערב המיזוג לפי שווי שוק של כ – 130 מיליון דולרים בלבד. 

ירידה של 70% בערכן של החברות מאז החתימה על הסכם המיזוג

מאז החתימה על הסכם המיזוג, בנובמבר 2021, ועד השלמתו בסוף יולי 2022, מניית למונייד איבדה 70% מערכה ומניית מטרומייל 68%. מדד הנאסד"ק רשם בתקופה זו ירידה של 23%. כך יוצא ששווי העסקה ירד מ – 500 מיליון דולרים ל – 145 מיליון בלבד. המיזוג בוצע כך שבעלי המניות של מטרומייל קיבלו מניית למונייד אחת בעבור כל 19 מניות של מטרומייל. בסך הכול נמסרו 7.3 מיליון מניות למונייד שערכן הכולל, נכון למועד השלמת העסקה, עמד על כ – 145 מיליון דולרים.
לאחר המיזוג עם מטרומייל שווי השוק של חברת למונייד נאמד בכ – 1.1 מיליארד דולרים. 

מניית למונייד עולה מאז השלמת המיזוג 

מאז השלמת המיזוג ב – 28/7/22 מניית למונייד רושמת עליות והוסיפה כ – 26% לערכה. שי ויננגר, מנכ"ל שותף ואחד ממקימי למונייד, אמר עם השלמת העסקה כי למונייד הופכת לחברה רב גונית המציעה פוליסות ביטוח דירה, בעלי חיים ורכב. המיזוג מאפשר ללמונייד להאיץ את הפעלת "למונייד רכב" (Lemonade Car) בארה"ב בזכות גישה מידית ל – 47 מדינות נוספות. כמו שעשתה מטרומייל, גם למונייד תציע מודל תמחור ייחודי המבוסס על המרחק שהרכב נוסע והאופן בו נוהגים ברכב. מי שנוסעים מעט ונוהגים בצורה בטוחה ישלמו פחות עבור ביטוח הרכב. 

ויננגר הוסיף ואמר שחברות אינשורטק סובלות מהתקופה הקשה בשוק המניות ממש כפי שקורה לחברות טכנולוגיה רבות. ישנן חברות הנסחרות בערך גבוה אך במעט מסכום המזומן שברשותן ולכן ברור שעתידן אינו נלקח בחשבון. מדובר באנומליה, כך טוען ויננגר, אולם אי אפשר לדעת מתי יתחיל התיקון. 

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן