מה זה ביטוח מוטמע? - Keynes המפתח שלך לעולם הביטוח

משפחת מוצרי הביטוח מתרחבת בזכות המהפכה הטכנולוגית: מה זה ביטוח מוטמע?

מה זה ביטוח מוטמע?

ביטוח מוטמע הוא ביטוח שמוצע לכם לצד הרכישה של מוצר או שירות אחר והוא שוק שצמיחתו בעשור הקרוב מוערכת בטריליוני דולרים.

איפה הקאץ', ממה כדאי להיזהר והיכן דווקא מדובר בהזדמנות לחסוך זמן יקר בקבלת פוליסת ביטוח מותאמת אישית?

בעולם של מוצרי אינשורטק שהופכים את תהליך הרכישה של פוליסת ביטוח ידידותי, צבעוני ונגיש יותר ביטוח הוא עדיין מוצר שנתפס אפרפר, בזבזני, מעיק ולא נעים.

בשנים האחרונות אנחנו עדים למהפכת הביטוח המוטמע – כאשר ביטוח נמכר כחלק מחבילה, במסגרת מכירה של מוצרים או שירותים אחרים.

ביטוח מוטמע הוא חלק ממשפחה גדולה יותר של מוצרים המכונים שירותים פיננסים מוטמעים, והם צפויים להגדיל את הרכישות של לקוחות בתחום הביטוח פי שתיים עד חמש.

בעולם, תחום הביטוח המוטמע נמצא בתנופת פיתוח אדירה.

חברות ענק כבר עוסקות בפיתוח והטמעה של הצעות למוצרי ביטוח ופיננסים במערכות המציעות שירותים ומוצרים אחרים לגמרי – ובארץ, אנחנו רואים את הצעדים הראשונים בתחום.

מתי ביטוח מוטמע הוא הזדמנות, ומתי מדובר בהצעה שיווקית חדשה שכדאי לבדוק בציציות?

מה זה בכלל ביטוח מוטמע?

נניח ששמתם לב לאחרונה, שמשקפי המולטי פוקאל שלכם כבר לא "עושים את העבודה", וייתכן שהגיע הזמן לחדש את העדשות.

אתם יודעים שמדובר בהוצאה של כמה אלפי שקלים – אבל אתם מזהים שהצורך עלה.

נניח, שבמהלך הביקור אצל האופטומטריסט אתם מקבלים הצעה לזוג חדש של משקפיים, שמתאימות במיוחד לכם – ולצידו, הצעה נוספת ,לביטוח המשקפיים החדשות שלכם, עם כיסוי מלא במקרה של אבדן או שבר והשתתפות בהוצאה למשקפיים הבאות שלכם.

זהו ביטוח מוטמע: ביטוח המוצע במהלך הרכישה של מוצר או שירות אחר לגמרי, והסיכוי שאכן תרכשו את הביטוח הזה, במיוחד אם מדובר בהוצאה שולית ביחס להוצאה הכוללת שלכם באותו הביקור אצל האופטומטריסט, הוא באופן משמעותי גדול יותר, מהסיכוי שתפנו באופן יזום לחברת ביטוח ותרכשו ביטוח עבור המשקפיים שלכם.

בתחום הרכב, למשל, הביטוח המוטמע הוא כבר עובדה קיימת. יצרניות רכבים רבות מציעות ביטוחים ייחודיים עבור הרכבים שלהם במעמד המכירה.

נזכיר כאן את חברת טסלה, שלאחרונה הקימה חברת ביטוח משלה המציעה פוליסות ביטוח ייחודיות עבור הרכבים החשמליים שלה.

טסלה פועלת בארץ עם חברת הביטוח הפניקס ופוליסת הביטוח הייחודית מוצעת לרוכשי הרכבים של טסלה במעמד המכירה.

גם יצרנית האופניים החשמליים ואנמוף, שנחשבת מוצלחת במיוחד בשוק האופניים החשמליים ובסוף 2020 התפרסם כי היא בוחנת את האפשרות להקים רשת חנויות גם בישראל, מציעה ביטוח מוטמע לאופניים שלה בעת רכישתם. הביטוח לא מכסה רק מקרה של אבדן או גניבה, אלא גם מאפשר שיפוי במקרה של קלקולים ותקלות במערכות החשמליות של האופניים ההולנדיות.

אפילו ענקיות המסחר כמו אמזון, אנט מקבוצת עליבאבא, וול מארט ושופיפיי מדברות כעת על היצע של פוליסות ביטוח שונות ללקוחות הרוכשים מוצרים אחרים.

הנגשת הביטוח, ההתאמה האישית שלו והמכירה שלו "על הדרך", תוך כדי שהלקוח נרגש מרכישת מוצרים אחרים – הופכת את סיכויי המכירה גבוהים הרבה יותר, ומשפיעה על מוכנות הלקוח לרכוש פוליסות ביטוח שבמקרה אחר לא היה רוכש אותן, ובוודאי לא היה מברר אודותיהן באופן יזום.

שוק שמוערך בשלושה טריליון דולר

שוק הביטוח המוטמע צומח בגדול, לצד שוק הפיננסים המוטמעים המציעים הלוואות אונליין, הצעות להשקעה וחיסכון, ועוד.

על פי הערכות, יגיע עד סוף העשור הנוכחי שוק הביטוחים המוטמעים לשווי של מעל שלושה טריליון דולר, וייתכן שהוא יכיל מוצרי ביטוח שאף אחד מאיתנו לא היה שוקל לרכוש אלמלא הוצגו ברגע המתאים ולצד המוצר הרלוונטי.

כאשר מכירה של מוצרי ביטוח הופכת צעד שיווקי, חשוב שאנחנו נדע אילו ביטוחים מספקים לנו הגנה בפני הוצאות גבוהות ולא צפויות ואילו ביטוחים מהווים בעיקר בזבוז של כספים ונבחר באופן מושכל.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן