מהי פוליסת תאונות אישיות? - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

מהי פוליסת תאונות אישיות?

ביטוח

פוליסות ביטוח מציעות שיפוי כספי, כיסוי עלויות או סכום קבוע, במקרה של תאונה או אירוע מבוטח. זה נכון בנוגע לפוליסות ביטוח רכב המפצות את המבוטח במקרה של תאונה, גניבה או נזק; זה נכון בנוגע לפוליסות ביטוח רכוש שדואגות לממן תיקונים על פי הכלול בפוליסה בנכס המבוטח; וכדומה. פוליסת ביטוח חיים היא פוליסה המספקת לשארי המבוטח פיצוי כספי בסכום קבוע במקרה של מוות. פוליסת ביטוח סיעודי מאפשרת שיפוי כספי עבור ההוצאות הגבוהות במקרה של נכות או חוסר תפקוד על רקע בריאותי. מה במקרה של תאונה אישית שגורמת לנזקים כספיים?

הפוליסה המתאימה במקרה הזה נקראת פוליסת תאונות אישיות, ועל פי תנאי הפוליסה, היא מספקת שיפוי כספי בדרך כלל במקרה של תאונה למבוטח. הפוליסה מתאימה בדרך כלל לאנשים בוגרים וכוללת היבט של אובדן כושר עבודה – אולם היא שכיחה גם עבור צעירים ואפילו ילדים בתנאים מסוימים. הכל על פוליסת ביטוח כנגד תאונות אישיות – לפניכם.

מתי ביטוח תאונות אישיות הוא רלוונטי?

ביטוח תאונות אישיות נועד להעניק סכום קבוע מראש, ותלוי כמובן בגובה הפרמיה המשולמת, במקרה של תאונה, פציעה או נזק גופני למבוטח. חשוב לשים לב, שפוליסת תאונות אישיות אינה פוליסת ביטוח בריאות והיא אינה משפה את המבוטח במקרה של מחלה. הפוליסה עשויה להציע שיפוי כספי במקרה של פציעה, שברים, כוויה, אשפוז, נכות וחלילה מוות כתוצאה מתאונה. במקרה שהתמודדות כזו גוררת עמה הפסד ימי עבודה, הוצאות כלכליות רבות והפסדים נוספים, ביטוח תאונות אישיות עשוי להקל במידה רבה על ההתמודדות, לפחות מן ההיבטים הכלכליים.

פוליסת ביטוח תאונות אישיות לקהלים מיוחדים

יש מסגרות המחויבות בישראל על פי חוק לבטח קבוצות בפוליסות תאונות אישיות. כך לדוגמה כל בית ספר ומוסד לימודי בארץ מחויב בביטוח תאונות אישיות את הלומדים בו (גם ילדים ובני נוער), והכיסוי תקף במידה והתרחשה תאונה למבוטח בין כותלי המוסד המבוטח בלבד. קבוצות פעילות וטיולים, חוגים, מועדוני ספורט וכושר וגופים רבים נוספים מבטחים את המתחם והפעילות בביטוח תאונות אישיות כך שכל מי שמשתתף בפעילות יכול לקבל שיפוי כספי על פי תנאי הפוליסה במקרה של תאונה.

ביטוח תאונות אישיות ואובדן כושר עבודה

ברוב הגדול של פוליסות ביטוח תאונות אישיות אין התייחסות לנושא אובדן כושר עבודה, המוכל בדרך כלל בפוליסות ביטוח חיים וריסק. התוספת הזו לפוליסת תאונות אישיות היא רלוונטית בעיקר אצל מי שמהווה תשתית כלכלית חשובה במשק הבית ושחשוב להבטיח את המשך ההכנסה הכספית שלו על מנת להמשיך לקיים את המשפחה. חשוב לדעת כי על מנת להכיל גם כיסוי עבור אובדן כושר עבודה יהיה צורך לרכוש הרחבה לפוליסה, וכי ניתן לבצע את הרכישה גם כהרחבה לפוליסות ביטוח חיים.

הבעיה עם פוליסת תאונות אישיות – חשוב שיהיה לכם ייצוג

במיוחד במקרה של פוליסת תאונות אישיות, חשוב לדעת כי ההגדרות המרובות הקובעות מתי מגיע שיפוי כספי למבוטח ומתי התאונה או הנזק חורגים מגבולות פוליסת הביטוח, הן מורכבות ומסועפות. פוליסות ביטוח תאונות אישיות הן בדרך כלל פוליסות ביטוח מותאמות אישית, הכוללות מידי פעם החרגות בעייתיות ולצד זאת כוללות הגדרות של התנאים שהכרחי שיתקיימו על מנת להפעיל את הפוליסה ולקבל פיצוי. בין אלה ניתן למצוא הגדרת אירוע שהוא "תאונה", הגדרת השתתפות עצמית, גובה השיפוי הכספי, הכרח בהגדרת אחוזי נכות, המשמעות של תאונה על רקע מחלה על התאונה האישית ועוד.

משכך, מומלץ בחום לבחור בפוליסת תאונות אישיות בפרט אצל סוכן ביטוח ולהיעזר באיש מקצוע במקרה של הפעלת הביטוח, על מנת למקסם את השיפוי הכספי ולקבל את מה שמגיע לכם בעקבות תאונה או נזק הכלול בפוליסת הביטוח שלכם.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן