פריצות הסייבר הגדולות של שנת 2021 - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

פריצות הסייבר הגדולות של שנת 2021

מגמת המעבר לעבודה מרחוק, שהתעצמה בימי משבר מגפת הקורונה והתפתחות תחום מחשוב אחראים לכך שישנה עלייה מתמדת בהיקף פריצות הסייבר. חברות וארגונים נדרשים להשקיע סכומים משמעותיים באבטחת סייבר, שוק הצפוי לצמוח בשנים הקרובות ב – 12% לשנה מ – 185 מיליארד דולרים לשנה בשנת 2021 לחצי טריליון דולרים לשנה בשנת 2030. במהלך שנת 2021 עלה היקף תקיפות תוכנות הכופר (Ransomware) ב – 105% ביחס לשנת 2020, גם תקיפות Phishing ו – Business Email Compromise הפכו נפוצות יותר. להלן תיאור מספר תקיפות סייבר מפורסמות שאירעו במהלך שנת 2021. 

קולוניאל פייפליין (Colonial Pipeline)

בחודש מאי 2021 רשת המחשבים של חברת קולוניאל פייפליין הותקפה. מדובר בחברה המנהלת צינור דלק מרכזי בארה"ב, הצינור בו זורמת הכמות הגדולה ביותר של דלק מכל הצינורות במדינה. מתקפת הסייבר שיבשה את אספקת הדלק לאורך כל החוף המזרחי של המדינה, האספקה שובשה ב-12 מדינות שונות של ארה"ב למשך מספר ימים. המתקפה גרמה בהלה וחוסר ארגון כאשר מיליונים נאלצו לעמוד בתורים ארוכים כדי לתדלק את מכוניותיהם. חברת קולוניאל פייפליין שילמה 4.4 מיליון דולרים בביטקוין להאקרים כדי שיאפשרו לה להחזיר את צינור הדלק לפעולה תקינה. התשלום בוצע תוך עירוב ה – FBI אשר הצליח, כחודש לאחר ביצוע התשלום, להשיב חלק מן הכופר ששולם. למרות השבת חלק מן הכסף פושעי הסייבר האחראים למתקפה מעולם לא אותרו. 

ג' בי אס פודס (JBS Foods)

מתקפת סייבר נוספת שאירעה בחודש מאי 2021 הייתה כנגד חברת ג' בי אס פודס, אחת מחברות עיבוד הבשר הגדולות בעולם. קבוצת ההאקרים הרוסית R Evil היא כפי הנראה זו העומדת מאחורי המתקפה. מתקפת הסייבר אילצה את החברה להפסיק פעולתה בקנדה, אוסטרליה וארה"ב אולם הממשלות במדינות אלה הצליחו להרגיע את הרוחות וכך לא נגרמה בהלה ותופעות של רכישה מוגברת של מוצרי בשר. בעשירי ליוני 2021 חברת JBS Foods שילמה 11 מיליון דולרים ככופר כדי להפסיק את המתקפה ולאפשר חזרה לפעילות תקינה, תשלום זה נחשב לאחד הגדולים ביותר שבוצע אי פעם עקב מתקפת כופר. 

קיה מוטורס (KIA Motors)

בחודש פברואר 2021 הותקפה חברת קיה מוטורס במתקפת סייבר מסוג Ransomware (מתקפת כופר). החברה ניסתה להסתיר את העובדה שהותקפה וטענה כי תקלות פנימיות גרמו לבעיות בשירות שיחות הטלפון, ממשקי המשתמש של בעלי רכבי קיה, מערכות ביצוע תשלומים ואפליקציות חיבור רכבי קיה לאינטרנט בארה"ב. לפי פרסומים בתקשורת קבוצת האקרים המכונה Dopple Paymer Gang דרשה תשלום של 20 מיליון דולרים ככופר כדי לפענח נתונים שהוצפנו ולמנוע הפצת מידע שנגנב. לא ידוע אם חברת קיה מוטורס ביצעה תשלום כדי להשיב לעצמה שליטה במערכות שנפגעו. 

סי אן איי ביטוח (CNA Insurance)

במרץ של שנת 2021 התמודדה אחת מחברות הביטוח הגדולות בארה"ב עם מתקפת סייבר שהשביתה את פעילותה לזמן קצר. התוקפים פרצו לרשת של חברת CNA והצפינו נתונים בכ -15,000 מכשירים, כולל כאלה ששימשו עובדים שעבדו מרחוק. מלבד גניבת נתונים אודות אלפי עובדים בחברה המתקפה שיבשה את פעולת רשת המחשבים של החברה כולל מערכת שליחה וקבלה של דוא"ל.
קבוצת האקרים רוסית בשם EvilCorp נחשבת לזו העומדת מאחורי המתקפה על חברת CNA. לפי דיווחים בתקשורת חברת CNA שילמה כ – 40 מיליון דולרים כדי לקבל חזרה שליטה ברשת המחשבים שלה. 

ליגל הכדורסל אן בי איי (NBA – National Basketball Association) 

במהלך שנת 2021 בוצעה מתקפת סייבר כנגד רשת המחשבים של ארגון הכדורסל האמריקני המפורסם ה – NBA. קבוצת ההאקרים Babuk הודיעה כי היא גנבה כ – GB500 של נתונים חסויים ממחשבי ה – NBA, כולל חוזים ומידע פיננסי. הקבוצה איימה כי תפרסם את הנתונים אם לא ישולמו לה דמי הכופר שדרשה. עד כמה שידוע ה – NBA סירב לשלם את הכופר וחלק מהמידע הרגיש אכן פורסם. 

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן