כל מה שצריך לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

כל מה שצריך לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל

כל טיסה לחו"ל היא סוג של יציאה מאזור הנוחות שלנו. בטיסות קצרות, הסיכוי שמשהו ישתבש הוא נמוך, על אף היציאה מהשיגרה, ההרפתקאות והפעילות השונה שבוודאי נעסוק בה במהלך החופשה, אולם ביחד עם זאת – כשמשהו משתבש מבחינה בריאותית, גם בנושאים שעימם קל לנו כל כך להתמודד כשאנחנו בארץ (כמו התמודדות עם דלקת גרון חריפה, על ידי ביקור אצל רופא המשפחה הקבוע, קבלת מרשם לטיפול תרופתי ורכישת תרופות בבית מרקחת), עשויים להפוך לאתגרים משמעותיים כשאנחנו בחו"ל, רחוקים מרופא המשפחה המוכר ומבית המרקחת הקרוב.
אנחנו לא מדברים כמובן רק על מקרים של צורך בטיפול רפואי, אלא גם על מקרים של אבדן כבודה, גניבת ארנק, ביטול טיסות, צורך לקצר את השהות בחו"ל ולרכוש כרטיסי טיסה לחזרה מוקדמת ארצה, תאונות עם רכב שכור, צורך בחילוץ ממקום מרוחק ועוד.

הדרך היחידה להיערך כך שנוכל להתמודד עם אתגרים כגון אלה, היא לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל מקיף. את עניין ביטוח הנסיעות יש להסדיר מבעוד מועד כך שנהיה מכוסים החל מהרגע שנעזוב את גבולות הארץ ועד שנחזור.
חברות הביטוח השונות מציעות פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל ויש גם את חברת פספורט כארד העוסקת אך ורק בביטוח נסיעות לחו"ל. גם חברות האשראי מציעות למחזיקי כרטיסי אשראי שלהן ביטוח נסיעות לחו"ל, ללא תשלום או תמורת תשלום.

רבדים שונים של ביטוח נסיעות לחו"ל

ביטוח נסיעות לחו"ל מחולק לרבדים: הרובד הבסיסי כולל כיסוי הוצאות רפואיות, איתור וחילוץ וחבות כלפי צד שלישי (ביטוח צד ג'). חשוב לדעת שניתן לוותר על רכיבי האיתור והחילוץ וביטוח צד ג'.
רכיב הביטוח הרפואי בביטוח נסיעות לחו"ל מעניק כיסוי למקרה בו נדרש טיפול רפואי בעת השהייה מחוץ לגבולות הארץ. עלות טיפולים רפואיים עשויה להיות גבוהה מאוד: כך למשל יום אשפוז במדינה בחו"ל עשוי לעלות 500 דולרים ואף יותר, הליך כירורגי עשוי לעלות עשרות אלפי דולרים, ביקור אצל רופא מומחה יעלה כמה מאות דולרים, כך גם רכישת תרופות ועוד. ישנם ביטוחי נסיעות בהם המבוטח משלם מכיסו ואז מקבל החזר מחברת הביטוח, ישנם ביטוחים המעבירים בעת הצורך סכום כסף לכיסוי ההוצאות וישנם ביטוחים המשלמים ישירות לנותני השירות הרפואי. חשוב לדעת מה תקרת הכיסוי ואם יש דמי השתתפות עצמית.

רכיב האיתור והחילוץ מעניק כיסוי הוצאות עבור הפעלת אמצעים לאתר אתכם ולהביאכם למקום בטוח. חילוצים כאלה עשויים להיות יקרים מאוד ולכן אם הטיול כולל ביקור במקומות מרוחקים חשוב לכלול רכיב זה בביטוח הנסיעות.

רכיב חבות כלפי צד שלישי (ביטוח צד ג') מעניק כיסוי למקרים בהם גרמנו נזק לאדם אחר (נזק גוף או רכוש), למשל בעת מעורבות בתאונת דרכים.

הרחבות בתשלום נוסף

יש מגוון הרחבות שניתן להוסיף לרובד הבסיסי של ביטוח נסיעות לחו"ל. כך למשל ניתן לרכוש כיסוי לביטול או קיצור הנסיעה, כיסוי לתאונות במהלך עיסוק בספורט אתגרי, כיסוי לאבדן כבודה, כיסוי למחשב נייד וטלפון חכם, כיסוי להחמרת מצב רפואי קיים, כיסוי לנסיעה לחו"ל במהלך הריון, החזר דמי השתתפות עצמית של ביטוח רכב שכור, ביטוח תאונות אישיות ועוד.
חשוב לקבל החלטה מושכלת לגבי אלו הרחבות נחוצות לנו ולדאוג לכלול אותן בפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל שנרכוש.

ביטוח נסיעות לחו"ל מטעם חברת האשראי

חברות האשראי מציעות למחזיקי כרטיס אשראי שלהן ביטוח נסיעות לחו"ל בחינם או בתשלום. בעבר האפשרות לקבל ביטוח נסיעות לחו"ל מטעם חברת האשראי ניתנה רק למחזיקי כרטיסי אשראי בינלאומיים, כיום גם מחזיקי כרטיסי אשראי מקומיים יכולים לקבל או לרכוש מחברת האשראי שלהם ביטוח נסיעות לחו"ל. חשוב מאוד לברר בדיוק מה כוללת פוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל מטעם חברת האשראי, התנאים משתנים בין חברה לחברה ובין סוגי הכרטיסים השונים.
לעיתים משתלם לקבל כיסוי מוגבל ללא תשלום מחברת האשראי ולהוסיף עליו הרחבות בתשלום מחברת ביטוח. חשוב לדעת כי ביטוח נסיעות מטעם חברת האשראי אינו מופעל אוטומטית בעת היציאה מן הארץ, יש ליצור קשר עם חברת האשראי כדי להפעיל את הביטוח.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן