חברת הביטוח הראל מצטרפת לחגיגה, עם זינוק ברווחים של 130% מתחילת השנה
במהלך חודש נובמבר פורסמו דו”חות רבעוניים לרבעון השלישי (יולי – ספטמבר) של חברות הביטוח, ואנחנו סיקרנו בהרחבה את שורות הרווח שוברות השיאים של כלל ומגדל….
במהלך המשקף את קצב השינוי המואץ בענף הביטוח הישראלי, קבוצת הפניקס פתחה את המחזור השלישי של אקדמיית סוכני העסקים שלה. היוזמה, שמטרתה להכשיר סוכני ביטוח עצמאיים בתחומי הניהול, הטכנולוגיה והאסטרטגיה מול הלקוח, משקפת הבנה גוברת כי ההשכלה המקצועית הופכת ליתרון תחרותי מכריע בעולם הפיננסים המשתנה במהירות.
לדברי מוטי מור, משנה למנכ”ל וראש חטיבת הביטוח הכללי בקבוצת הפניקס, האקדמיה הפכה ל”מנוע צמיחה משמעותי” עבור רשת הסוכנים של החברה. “התגובה המרשימה למחזור השלישי מוכיחה עד כמה הסוכנים צמאים לידע, השראה והכוונה שיקדמו אותם ואת לקוחותיהם קדימה,” אמר מור.
בעידן שבו כלים דיגיטליים, בינה מלאכותית ונתוני לקוחות מגדירים הצלחה עסקית, האקדמיה ממקמת את הפניקס בצומת שבין חינוך, חדשנות וצמיחה עסקית — שילוב אסטרטגי נדיר שעשוי להגדיר מחדש את סטנדרטי הענף.
תוכנית הלימודים באקדמיה חורגת הרחק מעבר להכשרות המסורתיות. היא מיועדת לסוכני ביטוח כלליים ומעניקה למשתתפים כלים מתקדמים לשילוב בינה מלאכותית, לתכנון אסטרטגי ולניהול יחסי לקוחות. בהנחיית בכירים מהפניקס ומובילים מעולם הפיננסים והטכנולוגיה בישראל, הקורס שם דגש על למידה מעשית ויישום אסטרטגי.
המפגשים משלבים עומק אקדמי עם יישום בשטח — המשתתפים מנתחים מקרי בוחן, משתתפים בסימולציות ובתרחישים עסקיים חיים המשקפים את המציאות השווקית הנוכחית. בין הנושאים: שיווק מבוסס נתונים, טרנספורמציה דיגיטלית, מיתוג אישי ושימוש חכם בבינה מלאכותית לשיפור יעילות תפעולית וחוויית לקוח.
הגישה הזו, בהובלת ד”ר איתי שילוני, מנכ”ל חברת הייעוץ S2R ומרצה באוניברסיטת רייכמן, מסמנת שינוי תפיסתי: סוכן הביטוח כבר איננו רק מתווך — אלא יועץ אסטרטגי שמלווה את לקוחותיו במערכות פיננסיות מורכבות.
מעבר לפיתוח מקצועי, אקדמיית סוכני העסקים של הפניקס יצרה קהילה מקצועית תוססת של בוגרים, שממשיכים לשתף פעולה גם לאחר סיום הלימודים. בוגרי שני המחזורים הראשונים מדווחים על צמיחה עסקית מדידה ועל עלייה בשיעורי השימור של לקוחות, לצד חיזוק מערכת היחסים האסטרטגית עם הפניקס.
דודי עוז, מנהל אגף הסוכנים בקבוצה, ציין כי התוכנית הפכה ל”קהילה מקצועית מגובשת ששואפת למצוינות.” לדבריו, הביקוש הגבוה למחזור השלישי מעיד על הערך הממשי שהאקדמיה מספקת — לא רק לסוכנים, אלא גם למערכת הביטוח כולה.
המחזור הנוכחי מתקיים בקמפוס החדש של הפניקס, המשמש מרכז לחדשנות וללמידה ארגונית. התוכנית תסתיים במסע העשרה בינלאומי למבטחת משנה גלובלית מובילה, שיאפשר למשתתפים להיחשף לפרקטיקות מתקדמות בתחומי חדשנות וניהול סיכונים — חיזוק נוסף למחויבות הפניקס לסטנדרטים גלובליים של מצוינות.
השקת המחזור השלישי מסמלת יותר מאבן דרך עבור הפניקס — היא מבטאת שינוי אסטרטגי באופן שבו חברות ביטוח בישראל מתייחסות להון האנושי כמנוע בידול תחרותי. ככל שהענף עובר טרנספורמציה דיגיטלית והלקוחות מצפים לשירות מותאם ואינטליגנטי, תפקידם של סוכנים מקצועיים ובעלי חשיבה אסטרטגית הופך חשוב מאי פעם.
באמצעות השקעה בחינוך ובטיפוח תרבות של למידה מתמדת, הפניקס ממקמת את עצמה לא רק כחברת ביטוח — אלא ככוח מניע לשינוי מקצועי בענף כולו. בעידן שמוגדר על ידי נתונים, חדשנות ושיבוש טכנולוגי, זו עשויה להיות הפוליסה החשובה ביותר שלה.