השוואת חברות ביטוח על פי מדד השירות - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

השוואת חברות ביטוח על פי מדד השירות

כל משפחה ישראלית מוציאה אלפי שקלים בשנה על ביטוח, כך למשל יש לרכוש ביטוח רכב, רבים רוכשים ביטוח בריאות משלים, רוב המשפחות מבטחות את דירתם בביטוח דירה (מבנה ובדרך כלל גם תכולה), מי שנוטלים משכנתא מחויבים לרכוש ביטוח חיים ועוד. כדי להפחית את ההוצאות חשוב לערוך סקר שוק ולבחור בהצעות המשתלמות ביותר אולם לצד שיקולי העלות חשוב לבדוק גם את רמת השירות שמעניקה חברת הביטוח זאת כדי לדעת שבעת הצורך נוכל לקבל שירות טוב ולזכות בתשלום מהיר של הפיצוי המגיע לנו. רשות שוק ההון הביטוח החיסכון מפרסמת מדד שירות של חברות הביטוח, ניתן לקבל נתונים אודות החברות השונות כשהם מפולחים לפי תחום הביטוח, כך למשל ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח חיים ועוד. המדד מפורסם אחת לשנה והוא מבוסס על קריטריונים כגון תשלום תביעות (איזה שיעור של התביעות שהוגשו לחברת הביטוח שולמו בסופו של דבר), תלונות הציבור (כמה תלונות הוגשו לרשות שוק ההון הביטוח והחיסכון כנגד חברת הביטוח), מידת שביעות הרצון של הלקוחות, זמני מענה טלפוני, כלים דיגיטליים שמציעות חברות הביטוח ללקוחותיהן ועוד.

השוואת חברות הביטוח בתחום רכב חובה

חברת הביטוח ווישור זכתה לציון הגבוה ביותר, 91, במדד השירות בתחום ביטוח רכב חובה. במקום השני נמצאת חברת הביטוח ליברה עם ציון של 89. הציונים של החברות המדורגות מן המקום השלישי ועד השביעי הם דומים (86 – 85) והם הוענקו לחברות שומרה, הפניקס, שירביט, ביטוח חקלאי ואיילון. חברת הביטוח מנורה מדורגת במקום השמיני עם ציון שירות של 84, חברת הביטוח הכשרה מדורגת במקום התשיעי וביטוח ישיר במקום העשירי. AIG זכתה לציון 81 במדד השירות בתחום ביטוח רכב חובה, ציון שהעניק לה את המקום ה-11 ברשימה, אחריה נמצאות חברת הביטוח כלל, עם ציון 80, שלמה (79), מגדל (79), הראל (78) וחברת הפול מדורגת במקום האחרון עם ציון 70 בלבד.

הרכיבים לפיהם מחושב הציון הם כלים דיגיטליים (שם חברת ליברה זכתה לציון הגבוה ביותר – 99), זמן מענה טלפוני (חברת שומרה זכתה לציון הגבוה ביותר – 96), תלונות ציבור (ביטוח חקלאי בראש עם ציון 91)  וטיפול בלקוחות (שוב ווישור עם ציון 92). מבחינת תשלום תביעות הציון מורכב ממהירות טיפול בתביעות ומשיעור תשלום התביעות), חברת ווישור היא המהירה ביותר בטיפול בתביעות בתחום ביטוח רכב חובה עם ציון של 89, חברות הפניקס, ביטוח חקלאי, והראל קיבלו כולן ציון 98 ברכיב שיעור תשלום תביעות.

תחום ביטוח בריאות

לפי הציון המשוקלל חברת הביטוח איילון דורגה במקום הראשון בתחום ביטוח הבריאות עם ציון של 83. גם ביטוח ישיר זכתה לציון 83 והיא מדורגת במקום השני, מנורה במקום השלישי עם ציון 82, הפניקס רביעית (82), AIG במקום חמישי (79), במקום השישי בתחום ביטוח בריאות נמצאת חברת הביטוח המגדל עם ציון משוקלל של 78 ואז חברת כלל (77) וחברת הביטוח הראל עם ציון של 74. שמונה חברות ביטוח אלה הן חברות הביטוח היחידות המציעות ביטוח בריאות משלים בישראל.

תחום ביטוח דירות

בתחום ביטוח דירה (מבנה + תכולה) חברת הביטוח הפניקס מדורגת בראש הרשימה עם ציון משוקלל של 87, אחריה חברת שומרה גם היא עם ציון 87 ובמקום השלישי חברת ביטוח ישיר גם היא עם ציון 87. בתחום ביטוח דירה חברת הביטוח ליברה מדורגת במקום הרביעי עם ציון של 85, במקום החמישי חברת כלל עם ציון 85, ביטוח חקלאי במקום השישי, אחריה איילון (84), הכשרה (84), מגדל (83), AIG (82), הראל (81), שירביט (81), שלמה (80) ובמקום ה-14 מבין כל חברות הביטוח המציעות ביטוח דירה בישראל נמצאת חברת מנורה עם ציון משוקלל של 78.

באתר הממשלתי בו מפורסם מדד רשות שוק ההון הביטוח והחיסכון ניתן לקבל דירוגים דומים לאלה הנ"ל גם בתחומי ביטוח תאונות אישיות, ביטוח רכב רכוש (צד ג' ומקיף), ביטוח סיכון חיים, ביטוח סיעודי וביטוח אבדן כושר עבודה.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן