ביטוח למלונות בארץ ובחו"ל: ניהול סיכונים בעסקי האירוח - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

ביטוח למלונות בארץ ובחו”ל: ניהול סיכונים בעסקי האירוח

מהותו של נכס מלונאי

מלון הוא הרבה מעבר למבנה – מדובר בנכס עסקי דינמי המשלב תשתיות, ציוד, כוח אדם, אורחים משתנים ותנודות עונתיות. עסקים בתחום האירוח חשופים למגוון רחב של סיכונים: נזקים לרכוש, תאונות בשטח, ביטולים בהיקף נרחב, חשיפה משפטית ואפילו התקפות סייבר.

על כן, ביטוח מקצועי הוא כלי קריטי בהמשכיות העסקית של כל מלון – מקטן ועד רשתות גדולות.

 

מבנה הביטוחים המקובלים בענף

הפוליסה הבסיסית למלון כוללת:

  • ביטוח מבנה ותכולה – מגן על כל מה שנמצא בין הקירות: חדרים, ריהוט, מערכות חשמל, מטבחים, מכונות כביסה, בריכות, מכשירים ועוד.
  • ביטוח צד שלישי – מכסה תביעות של אורחים בגין פציעה או נזק שנגרם להם במתחם.
  • ביטוח אחריות מקצועית – במקרים בהם יש טענה לרשלנות של צוות המלון (שירות רפואי רשלני, הכוונה לקויה, הכשלת אורח).
  • ביטוח אובדן רווחים – מעניק פיצוי במקרה של סגירת המלון כתוצאה משריפה, הצפה או אסון אחר.
  • ביטוח סייבר ומידע רגיש – נוגע לשמירה על פרטי כרטיסי אשראי ונתוני אורחים.

ביטוח לאורחים – מענה חלקי

אף שמרבית האורחים לא מבוטחים אוטומטית, חלק מהמלונות מבטחים את אחריותם כלפיהם באמצעות ביטוח צד שלישי. לעומת זאת, נזק שנגרם לאורח כתוצאה מאירוע אישי (למשל גניבה של ארנק) אינו נכלל, אלא אם המלון התרשל באבטחתו.

ביטוח נסיעות אישי מצד הלקוח הוא עדיין הדרך העיקרית להבטחת כיסוי מקיף, כולל פינוי רפואי, אובדן מטען ופיצוי על ביטול.

 

התאמה לתקופות שיא, קונפליקטים ומגפות

בעקבות אירועים כמו הקורונה, פרעות בערים מעורבות או סגירת שמיים – צמחו פתרונות ביטוחיים חדשים שנועדו לגשר על תקופות סיכון. בין היתר ניתן למצוא כיסויים לביטול הזמנות, כיסוי לתביעות מרוכזות מצד קבוצות אורחים, ופוליסות לשימור מוניטין ודירוג המלון ברשת.

Skip to content