
נדחתה הבקשה לתביעה ייצוגית בביטוח ריסק: תשלום ביטוח שארים המיועד להורים ולנשואים, גם לרווקים
ביטוח שארים מאפשר למבוטחים בביטוחי חיים לקבוע מי יקבלו את סכומי הכסף שנחסכו בפוליסה שלהם במקרה של מוות. מסתבר, שגם רווקים ללא ילדים משלמים על…
התרגשות גדולה מלווה את קבלת רישיון הנהיגה – במיוחד כשמדובר בבן או בת נוער שהשקיעו שעות רבות בלימודים, טסטים והמתנה. אבל כשמגיע השלב שבו צריך להכניס את הנהג החדש לפוליסת הביטוח – מגיע גם השוק הכלכלי. העלויות נוסקות, וההורים מגלים שהשנה הראשונה של הנהיגה היא גם היקרה ביותר. אז מה עושים?
חברות הביטוח פועלות על סמך סיכון סטטיסטי – ונהגים חדשים נחשבים לקבוצת סיכון גבוהה במיוחד. הם חסרי ניסיון, מתרגשים על הכביש, ולעיתים מתקשים להתמודד עם מצבי חירום. מעבר לכך, בני נוער נוהגים בשעות לא שגרתיות, נוסעים עם חברים, ולעיתים מפגינים התנהגות אימפולסיבית.
לכן, ביטוח חובה, צד ג’, ולעיתים גם מקיף – עולים מאות ואף אלפי שקלים יותר מנהג ותיק. לדוגמה, נהג בן 18 עשוי לשלם פי 2 או פי 3 לעומת בן 30 עם ותק של 10 שנים וללא תביעות.
יש כמה דרכים חכמות לצמצם את הפער:
לא בהכרח. אם מדובר ברכב ישן או שערכו נמוך, ניתן להסתפק בביטוח חובה וצד ג’. מצד שני, אם הנהג החדש נוהג ברכב חדש יחסית – הביטוח המקיף הוא הכרחי. נזק לרכב חדש יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים גם בתאונה קלה.
נהגים חדשים צריכים יותר מציפיות וביטחון – הם צריכים הגנה כלכלית. הביטוח שלהם אמנם יקר, אבל ניתן לנהל את העלות בצורה חכמה. השוואת מחירים, בחירת מסלול מותאם והבנה של צורכי המשפחה – יובילו לפוליסה משתלמת יותר ובטוחה יותר.