
USI: עדכון אמצע שנה – מגמות מתמשכות צפויות להימשך
USI: מגמות מתמשכות של אמצע השנה והשפעתן על השוק בחודשים האחרונים, שוק המניות והנכסים הפיננסיים עובר שינויים ניכרים. הדבר מתבטא במגמות מתמשכות שמשפיעות לא רק…
העלייה החדה ברכישת רכבים חשמליים בישראל יוצרת אתגר חדש לחברות הביטוח. טסלה, ג’ילי ו־BYD הפכו לשמות שגורים, אך האם הפוליסות הוותיקות מתאימות לרכבים של הדור הבא?
בניגוד לרכב רגיל, ברכב חשמלי יש סוללות ליתיום יקרות, מערכת חשמל רגישה, וטכנולוגיה שמצריכה התייחסות אחרת מבחינת סיכון, תיקון ותאונה. בנוסף, מחירי התיקון גבוהים משמעותית ודורשים מומחיות טכנית ייחודית, מה שמעלה את סיכון התביעות עבור חברות הביטוח.
חברות כמו הפניקס כבר מציעות ביטוחים ייעודיים לרכבים חשמליים, עם כיסוי נרחב למרכיבי הסוללה, גרירה ייעודית וטיפול במוסכים מורשים. גם שירביט, כלל ומגדל החלו להציע פוליסות מותאמות. השירות כולל לעיתים גם התקנה של מטען ביתי, מוקדי שירות ייעודיים ועדכונים טכנולוגיים.
בין ההטבות: השתתפות עצמית מופחתת במקרה של תיקון סוללה, הטבות לטעינה ירוקה, ושירותי דרך מתקדמים. חלק מהחברות אף מציעות בונוסים עבור נהיגה חסכונית, חיישנים לניטור בלאי הסוללה, או הטבות בתחנות טעינה שותפות.
אין עדיין תמחור דינמי לפי שימוש בפועל (Pay as you drive), ורוב השוק עדיין מתייחס לרכב חשמלי כ”עוד רכב”. בנוסף, תהליך חיתום אחיד שיתאים לאופי השימוש המשתנה של רכב חשמלי – חסר. נדרש שינוי תפיסה ותמרוץ ממשלתי כדי לעודד מעבר לפוליסות מותאמות.
ככל שהתחבורה החשמלית מתרחבת – כך יידרש גם שוק ביטוח שמבין טכנולוגיה, מבצע התאמות, ונותן מענה לנהגים ירוקים וחדשניים. מדובר בהזדמנות לשדרוג מערך הביטוח כולו, ולעצב מודל שירות מתקדם, חכם ואפקטיבי – שמתאים לעידן התחבורה החדש.