
מגדל פיקס: פוליסת ביטוח חדשה ללא השתתפות עצמית
איך אתם בוחרים ביטוח רכב? מרבית הרוכשים ביטוח רכב חדש משווים בעיקר את מחיר הפוליסה, כלומר, את הפרמיה החודשית שיש לשלם בכל חודש. לעיתים, אנחנו…
בעולם המודרני, טכנולוגיה מתפתחת במהירות ואיתה גם האיומים על המידע שלנו. אחד מהאיומים הללו נוגע לאקרים מסוג ספיידר מפוזר, אשר הופכים לבעיה גוברת בכל תחום שבו מידע אישי ורגיש מאוחסן. ככל שהעולם הדיגיטלי מתרחב, כך גם הסיכון למתקפות סייבר, במיוחד בסקטור הביטוח.
אקרי ספיידר מפוזר פועלים בשיטות חכמות ומסוכנות. הם משתמשים בטכניקות מתקדמות כדי לפרוץ למערכות דיגיטליות, לגנוב נתונים ולבצע פעולות רעות בנוגע למידע שנגנב. לכן, סקטור הביטוח, שהמידע הוא הליבה שלו, חייב להיות ערני ולהשקיע במאבק נגד האקרים הללו.
האקרים אלו מתמקדים בגישה למידע באמצעות יצירת בזבוז או פיצול של משאבים. הם עשויים לנצל מספר פגיעויות בו זמנית כדי לחדור למערכות של חברות ביטוח. חשוב להבין כיצד הם פועלים כדי שנוכל לעצור אותם:
הדרך שבה האקרים מטפלים במתקפות יכולה להיות קשה לזיהוי, ולכן חברות ביטוח צריכות לחפור לעומק ולבצע אבחנות שוטפות במערכות שלהם.
בעת גלישה באינטרנט או כאשר עובדים עם מערכות מידע, ישנם מספר סימנים שיכולים להעיד על כך שיש בעיה:
בכדי להתמודד עם האקרים הללו, חברות ביטוח צריכות לפעול במגוון תחומים:
על הסקטור להיות מוכן ומאורגן לקראת האיומים הללו. החוסן של מערכת הביטוח תלוי ברמת האבטחה שלה וביכולת שלה לזהות את הסכנות המתרקמות סביבם. ככל שהסקטור יהיה במעקב מתמיד אחרי האקרים מסוג ספיידר מפוזר, כך הסיכון להפרות מידע יקטן.
בסופו של דבר, ההשקעה בטכנולוגיה מתקדמת היא לא רק חובה אלא קריטית על מנת להבטיח את השקט הנפשי של הלקוחות והחברה כולה. רק כך נוכל לעמוד מול האיומים שמקיפים אותנו כל הזמן.
ענף הביטוח מתמודד עם אתגרים רבים, ובמיוחד כאשר מדובר בהגנה על מידע רגיש. כדי לשמר את אמון הלקוחות ולמנוע פגיעות פוטנציאליות, חשוב שלחברות הביטוח תהיה אסטרטגיה ברורה ומקיפה להתמודד עם איומים שונים, כולל האיומים שנוצרים על ידי האקרים מתוחכמים כמו ה-‘Scattered Spider’.
בהתאם לכך, יש לנקוט בכמה צעדים כדי לחזק את האבטחה:
במהלך הזמן, האיומים הווירטואליים הולכים ומתרבים, והאקרים כמו ה-‘Scattered Spider’ מציבים אתגרים מיוחדים. על פי דיווחים, ההאקרים הללו משתמשים בטכניקות מתקדמות מאוד כדי להשיג גישה למידע חשוב במערכות ביטוח. על כן, חברות הביטוח צריכות להיות ערוכות ומודרניות בהתמודדות עם הסכנות הללו.
חלק מהאסטרטגיות המומלצות כוללות:
על מנת להבטיח את הצלחת האסטרטגיות הללו יש לערוך בדיקות תקופתיות על מנת להבין האם כל ההתארגנויות עונות על הצרכים של הארגון. בניית תרבות של אבטחת מידע היא קריטית, וחברות ביטוח צריכות להטמיע אותה בכל הדרגים של הארגון.
בנוסף, יש להקשיב לפידבקים של לקוחות בנוגע לאבטחת המידע ולבצע שינויים נדרשים במידת הצורך. כשלקוחות מרגישים שמידע שלהם מוגן, הם נוטים להרגיש יותר בנוח בשיתוף פעולה עם החברה.
לבסוף, התמודדות עם האקרים כמו ה-‘Scattered Spider’ דורשת מידה גבוהה של מקצועיות וזהירות. בנוסף לסטרטגיות שנמנו, חברות ביטוח צריכות להיות גם גמישות ומשתנות בהתאם לאיומים החדשים שצצים. תחום אבטחת המידע מצריך עמידה בלתי נגמרת על המשמר ומתן משקל כבד לכל מה שקשור למידע של הלקוחות.
בימים אלו, כאשר האקרים כמו “ספיידר מפוזר” מהווים איום ממשי על סקטור הביטוח, חשוב להדגיש את הצורך הגובר בשמירה על המידע וביטחונו. הסיכונים הנלווים לפגיעות במידע רגיש יכולים להיות חמורים, ולא רק עבור החברות עצמן אלא גם עבור הלקוחות שלהן. כדי להתמודד עם האיומים הללו, על חברות הביטוח לאמץ אסטרטגיות מתקדמות להגנת המידע ולעדכן את תהליכי האבטחה שלהן באופן קבוע.
תהליכים אלו כוללים בין היתר הכשרה מתמדת של העובדים במידע על איומי סייבר, השקעה בטכנולוגיות אבטחה מתקדמות, ובחינה והערכה של נהלי האבטחה הקיימים. אמנם מדובר בהשקעה לא קטנה, אך היא קריטית להבטחת שמירה על פרטי הלקוחות ולקיום אמון הציבור.
על ידי להיות במעקב אחר האקרים מסוג “ספיידר מפוזר” ולפעול להגברת ההגנות, חברות הביטוח יכולות לשדר שהן דואגות בטיחות הלקוחות שלהן ומבצעות כל מה שנדרש כדי להגן עליהם. השקפה זו תעזור בסוף לא רק לשמור על המידע אלא גם לייצר חוויית לקוח טובה יותר, המושתתת על בטיחות ואמון.