הכיסויים החשובים ביותר בביטוח הבריאות הפרטי שחייבים לוודא בפוליסה - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

הכיסויים החשובים ביותר בביטוח הבריאות הפרטי שחייבים לוודא בפוליסה

טיפולים רפואיים עשויים להיות יקרים מאוד וחשוב להימנע ממצב בו אנחנו גם משלמים פרמיה חודשית עבור ביטוח בריאות פרטית וגם, בסופו של דבר, נאלצים לממן טיפול רפואי הכרחי ויקר מהכיס הפרטי. הדרך להבטיח שנוכל להתמודד כלכלית עם כל אתגר רפואי היא רכישת פוליסת ביטוח בריאות פרטי תוך היכרות עם תנאי הפוליסה והיקפי הכיסוי שלה. 

בארץ פועלות כ – 15 חברות ביטוח וכ – 10 מתוכן מציעות מגוון פוליסות ביטוח בריאות פרטי. לפעמים קשה לדעת אם הכיסוי שמעניקה פוליסה מסוימת אכן מספיק. כדי שנהיה בטוחים שנקבל מימון לכל טיפול רפואי שאנו עלולים להיזקק לו חשוב לוודא שפוליסת ביטוח הבריאות הפרטי בה אנו בוחרים אכן מעניקה את הכיסוי הנחוץ לנו. לעיתים יש לרכוש פוליסת ביטוח בריאות פרטי בסיסית ולהוסיף לה הרחבות. מידע שיעזור לבחור את ביטוח הבריאות הפרטי שלכם או לוודא שזה שיש ברשותכם הוא מקיף מספיק – לפניכם.

אילו כיסויים מכילות הפוליסות הבסיסיות של ביטוח בריאות פרטי בישראל?

מאז הרפורמה בביטוחי הבריאות הפרטיים בשנת 2016 (עוד אחת צריכה להיכנס לתוקפה בסוף השנה), הכיסויים של פוליסות הבסיס בביטוחי הבריאות הפרטיים הם זהים, וכל מבוטח יכול לבחור מבין אפשרויות הכיסוי הבאות:

  • ניתוחים
  • השתלות וטיפולים מחליפי ניתוח
  • תרופות שאינן בסל הבריאות

כל חברת ביטוח תציע כיסויים שונים לשלושת הנושאים הללו, כאשר הבדלים מהותיים בין חברות הביטוח עשויים להיות בגובה המרבי למימון, בגובה ההשתתפות העצמית, בעלות הביטוח החודשית (היא הפרמיה שתשלמו) ובציון מדד השירות שיכול לסייע בהערכה עד כמה יהיה נוח להפעיל את חברת הביטוח במקרה הצורך. 

לצד הכיסויים הבסיסיים הללו מציעות חברות הביטוח תוספים שונים באמצעות הרחבות לביטוח, ואלו כוללים אפשרויות רבות ושונות כמו ליווי רפואי מטעם צוות מקצועי של חברת הביטוח, כיסוי עלויות למקרה של טיסה רפואית לחו"ל, שירותי VIP בטיפולים אמבולטורים, טיפולים רפואיים עד הבית, ועוד. 

הרחבות לפוליסת ביטוח הבריאות הבסיסית האחידה 

בתקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח) מוגדרים תנאי פוליסת ביטוח בריאות בסיסית אחידה המכונה "ביטוח לניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בישראל". מטרת פוליסה זו היא להעניק כיסוי עבור טיפולים רפואיים יקרים שאינם כלולים בסל הבריאות או בשב"ן. הפוליסה מכסה רק טיפולים הניתנים בארץ. כדי להבטיח שנוכל לממן גם ניתוחים שיש לבצע בחו"ל ניתן לרכוש הרחבה לניתוחים בחו"ל. הרחבות חשובות נוספת הן עבור טיפולים אמבולטוריים (טיפולים שלא באשפוז), ביטוח סיעודי וכיסוי מקיף לטיפולי שיניים.

כדאי לדעת שישנם הבדלים בין חברות הביטוח השונות גם ככל שהדבר נוגע לפוליסת ביטוח הבריאות הבסיסית האחידה. כל חברת ביטוח מציעה בחירה של רופאים מתוך רשימה של נותני שירות הכלולים בהסדר עם חברת הביטוח. ישנן חברות ביטוח המציעות בחירה נרחבת יותר מחברות ביטוח אחרות.
הבדל נוסף הוא בעלות הפוליסה. הפרמיה עבור ביטוח בריאות פרטי עולה עם הגיל. כדי לדעת באמת כמה יעלה לנו הביטוח יש לערוך חישוב של המחיר הכולל מרגע רכישת הביטוח ועד גיל 80.
גם גובה התשלום עבור הרחבות שנרצה להוסיף עשוי להיות שונה. 

שימו לב לכפל ביטוחי 

בישראל, כאמור, כ – 50% מכלל בתי האב מחזיקים גם בהרחבה לסל השירותים הרפואיים הבסיסי המוצע לכל אזרח מטעם קופות החולים, היא השב"ן, וגם בביטוח בריאות פרטי. יש ביטוחי בריאות פרטיים שהם משלימי שב"ן, מה שמבטיח שהביטוח עבורו משפחות משלמות אלפי שקלים בכל שנה, לא יוצר כפל חבות ביטוחית שהמבוטח לא יוכל לפדות אותה. נסביר שוב במילים אחרות: אם הביטוח הבריאות הפרטי שלכם מבטח מפני נושאים רפואיים שמכוסים בשירותי השב"ן, לא תהיה אפשרות, במידת הצורך, להפעיל אתשני השירותים, כלומר, התשלום עבור שתי הפרמיות הכפולות הוא בפירוש בזבוז כסף. 

חשוב, אם כן, לבחון שכשאתם בוחרים את ביטוח הבריאות הפרטי שלכם, מדובר בשירותי ביטוח משלימי שב"ן אם רכשתם את שירותי השב"ן של קופת החולים שלכם.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן