הכל על ביטוח אשראי לעסקים | Keynes - פורטל הביטוחים המוביל

הכל על ביטוח אשראי לעסקים

הכל על ביטוח אשראי לעסקים

אחד הקשיים שאיתם מתמודדים עסקים בישראל הוא חובות אבודים. ישראל היא המדינה בעלת מוסר התשלומים הנמוך ביותר בין מדינות ה – OECD, ועל פי נתונים שנאספו ימי האשראי לתשלומים בישראל עומדים על מעל 90 ימים שהם שלושה חודשים.

דחייה משמעותית כל כך של תשלומים יוצרת קושי תזרימי אצל עסקים שבונים על הכנסות מפעילות על מנת לתחזק את המשך ההשקעה בעסק ושאין להם את החוסן הכלכלי הנדרש על מנת לממן את המשך הפעילות במהלך ההמתנה לקבלת התשלום.

לא רק זאת, אלא שדחייה משמעותית כל כך בקבלת תשלומים מגדילה את הסיכויים לחובות אבודים כאשר חובות שאינם משולמים ונגררים על פני חודשים, הופכים כאלה שהעסק מתקשה לגבות.

בדיוק לשם כך נוצר ביטוח אשראי לעסקים – ביטוח המאפשר את העברת הסיכון לחוב אבוד על חברת הביטוח, ומאפשר לעסקים קטנים, בינוניים או גדולים לדעת שהתשלום עבור כל עיסקה מבוטח ויגיע אליהם בזמן.

הכל על ביטוח אשראי לעסקים, לפניכם.

מהי פוליסת ביטוח אשראי לעסקים?

חברות הביטוח בישראל מציעות מסגרות שונות של פוליסות ביטוח אשראי לעסקים, וכולן עוסקות בשיפוי בגין חובות אבודים או עסקאות בהן התשלום נידחה באופן שמקשה על הארגון להמשיך לקיים תזרים הוצאות שנכון להתפתחות ולהמשך הקיום של העסק.

ביטוח אשראי לעסקים מקטין משמעותית את הסיכונים הכרוכים בחובות אבודים ועסקאות לא משולמות, והוא יעיל לכל עסק ובמיוחד לעסקים שעובדים עם לקוחות גדולים בתנאי תשלום שאינם בשוטף, ליצואנים שעובדים עם גורמים מעבר לים, ולארגונים המציעים שירותים שהתשלום בגינם נדחה או נפרס על פני שנים.

ביטוח אשראי לא רק מעניק שכבה משמעותית של הגנה לעסקים מפני עסקאות כושלות וחובות אבודים, הוא גם מאפשר לעסק להגדיל חשיפה ללקוחות חדשים – גם כשהם לקוחות בסיכון או לקוחות שתנאי התשלומים שלהם בעייתיים עם זמני המתנה ארוכים עד קבלת התשלום בפועל.

הלכה למעשה, ביטוח אשראי לעסקים מסיר דאגה משמעותית מניהול התשלומים והמאזן של העסק, ומאפשר לעסק לצמוח ללא חשש מחובות אבודים ולקוחות לא משלמים.

הסוגים השונים של פוליסות ביטוח אשראי לעסקים

הפוליסה הבסיסית של ביטוח אשראי לעסקים כוללת בדרך כלל ביטוח עסקאות באשראי לתקופה שנקבעת מראש בפוליסה, במרבית המקרים עד שנה.

בכל מקרה של אי תשלום או פיגור בתשלומים, כמו גם במקרה של פשיטת רגל, כינוס נכסים או הקפאת הליכים מצד הלקוח שאינו משלם – פוליסת הביטוח לוקחת על עצמה את תשלום החוב לעסק באופן מיידי.

חלק מהפוליסות מציעות גם כיסוי לעלויות בשירותי גבייה ואף בתביעות לקבלת תשלום מלקוחות, בארץ או בחו"ל.

לצד הפוליסה הבסיסית ניתן למצוא פוליסות מורחבות של ביטוח אשראי לעסקים הכוללות סעיפים נוספים, כמו למשל סעיף שמרחיב את זמני ההמתנה לתשלום במקרה של עסקאות המתפרסות על פני שנים, ביטוחים הכוללים סעיפים ייחודיים ליצואנים ולארגונים שפועלים מול חברות בחו"ל, וביטוח אשראי לחברות שעיקר הפעילות שלהן דיגיטלית, בעסקאות אונליין.

חשוב שתנהלו את תיק הביטוחים לעסקים באופן יעיל ונכון כלכלית

ביטוח אשראי לעסקים מאפשר, בבחירה מתאימה, הפחתה משמעותית של הסיכון והבטחת תזרים המזומנים לעסק, וחשוב להבין כי עסקים קטנים ובינוניים מתקשים, לעיתים אף נכשלים במימון התזרים העסקי לאור דחיית תשלומים משמעותיים מלקוחות גדולים.

כמובן שלא רק ביטוח אשראי לעסקים מבטיח את המשך הפעילות השגרתית של העסק, אלא גם בין השאר ביטוחי נכס ורכוש, ביטוח צד ג', ביטוח סייבר כמובן, וביטוחים נוספים על פי הפעילות.

ניהול מיטבי של תיק הביטוחים של העסק יבטיח כיסויים אופטימאליים שיאפשרו פעילות שוטפת של העסק גם במקרים חריגים המביאים עימם תשלומים חריגים לעסק, והתאמת התיק הביטוחי של העסק לצרכיו, יאפשר תשלום פרמיות חודשיות בשיעורים המינימאליים הנדרשים.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן