שינוי במדיניות ביטוחי הסייבר של חברת הענק בביטוח לוידס - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

שינוי במדיניות ביטוחי הסייבר של חברת הענק בביטוח לוידס

לוידס

הגוף המכונה "לוידס של לונדון" הוקדם בשנת 1686 והוא אינו מוכר באופן ישיר פוליסות ביטוח אלא מהווה גב ביטוחי איתן לסוכני ביטוח ומציע לחתמים שירותי ביטוח משנה ופיזור סיכונים. לוידס היא מהחברות הוותיקות באירופה בתחום הביטוח והיא נחשבת מהאורים והתומים של תחום הביטוח בעולם כולו. כבר בשנת 2017 פרסמה חטיבת המחקר של לוידס מחקר עבר כרס הבוחן את הנזקים שהצטברו עד אז בשל מתקפות סייבר ומנסה לספק תחזית ריאלית בנוגע לנזקים של התקפות סייבר בעתיד. מסקנת המחקר שפורסם אז, לפני כחמש שנים, היתה ברורה וחדה: מתקפות סייבר הן בעלות פוטנציאל לנזקים כלכליים גדולים יותר מאלה שמגיעים עם נזקי מזג האוויר. על פי אותו מחקר, מתקפת סייבר גלובלית עלולה לגרום להוצאות של כ – 120 מיליארדי דולרים. הוריקן קתרינה שהיתה מהסופות הדרמטיות שפגעו בחופים המזרחיים של ארה"ב בשנת 2005, גרמה לנזק של "רק" 108 מיליארדי דולרים.

מאז פורסם אותו מחקר של לוידס בשנת 2017, העולם השתנה דרמטית בעקבות נגיף הקורונה, ותחום פריצות הסייבר ואבטחת הסייבר זינקו בשיעורים שקשה היה לצפות. בשנת 2021, בארה"ב לבדה דווחו על תשלומי כופר לאחר פריצות סייבר בסכום שמתקרב ל – 600 מיליוני דולרים. מגזין "Cyber Crime" פרסם מאמר שופע נתונים שבו הוערך כי שוק פריצות הסייבר יגלגל כ – 10.5 טריליוני דולרים עד שנת 2025, מה שיהפוך אותו ל"כלכלה" השלישית בגודלה בעולם, אחרי ארה"ב וסין.

בתחילת דצמבר השנה (2021) פרסמה לוידס ידיעה מדאיגה, בה נכתב כי היא מפסיקה לבטח מתקפות סייבר ומלחמות סייבר בין שתי מדינות לאום שונות. לוידס, המשמשת גם מבטחת משנה של גופים ביטוחיים רבים בארץ, משנה בזאת את כללי המשחק, עם הודעה שהניסוח שלה מעורפל ומותיר הרבה מקום לפרשנות, ונקיטת עמדה מסוייגת ולא מקיפה בנוגע לשיפוי חברות מבוטחות במקרה של פריצות סייבר.

הפריצות של האקרים מאיראן

הנה כמה מפריצות הסייבר הגדולות של 12 החודשים האחרונים:

  • בנובמבר השנה פרצה קבוצת האקרים איראניים למערכת השרתים של סייברסרב וגרמה לנזקים משמעותיים באתרים שנפגעו כמו גם לחשיפת פרטי משתמשים, בין היתר באתר "אטרף" המשמש להיכרויות למערכות יחסים קצרות טווח עבור זוגות חד מיניים, שחלקם היו עדיין "בארון". קבוצת ההאקרים האיראנית דרשה כופר של מיליון דולרים,
  • ביוני השנה פורסם כי מערכת ההפעלה של מייקרוסופט בענן נפרצה על ידי קבוצת האקרים מטעם שירות הביון הרוסי, כולל גישה לפרטים אישיים של מיליוני משתמשים.
  • ביולי 2021 פרסמו ממשלות ארה"ב, נאט"ו והאיחוד האירופי ידיעה בה נכתב כי הן מאשימות את ממשלת סין בפריצה לשרתים של מייקרוסופט ולעוד שורה ארוכה של מערכות מחשוב מאז תחילת השנה
  • במאי, נערכה מתקפת סייבר עתירת השלכות על צינור הנפט הארוך ביותר בארה"ב, ה – Colonial Pipeline. זו נחשבת תקיפת הסייבר החמורה ביותר בתולדות ארה"ב, והיא הביאה לשיתוק של מערכות התובלה והאספקה של אנרגיה במדינה. החברה המנהלת את קו תובלת הנפט שילמה אז כופר של כ – 5 מיליוני דולרים לקבוצת ההאקרים המוכרים מרוסיה – DarkSide. באותו החודש אירעו מספר אירועי פריצות סייבר גם באירלנד, שהאשימה אז את אותו ארגון האקרים רוסי.

כל המתקפות שהבאנו כאן, שהן בוודאי לא כל אלה שהתרחשו, הן בעלות אופי בין לאומי, כשקבוצת האקרים, כפי שאפשר לראות מרוסיה או מאיראן בדרך כלל, מבצעת מתקפת סייבר על ארגונים פרטיים וממשלתיים במדינות שונות במערב. מעבר לפגיעה המהותית בתפקוד הארגונים לאחר התקיפה, בהשבת המערכות לפעילות מלאה ובטוחה ובהתמודדות עם הנזקים שהתרחשו במהלך התקיפה, כמו למשל אובדן מידע וחשיפת פרטי משתמשים, לקוחות ושותפים – חשוב לדעת כי העלויות הנערמות במקרים כאלה הן אדירות. נשאלת השאלה, מה תהיה אסטרטגיית השיפוי של לוידס, שכאמור משמשת מבטחת משנה גם לחברות ביטוח בארץ, והאם מקרים כאלה ישופו או יפלו בין הכיסאות, ואם כן – עד כמה אטרקטיבית תישאר פוליסת הביטוח כנגד אירועי פריצות סייבר לארגונים לאחר השינוי במדיניות הביטוח של לוידס?

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן