
השפעת הרפורמה הרפואית על כיסויי ביטוח בריאות פרטיים
The impact of medical reform on private health insurance coverage: An in-depth look In recent decades, the Israeli healthcare system has undergone significant changes that…
מלון הוא הרבה מעבר למבנה – מדובר בנכס עסקי דינמי המשלב תשתיות, ציוד, כוח אדם, אורחים משתנים ותנודות עונתיות. עסקים בתחום האירוח חשופים למגוון רחב של סיכונים: נזקים לרכוש, תאונות בשטח, ביטולים בהיקף נרחב, חשיפה משפטית ואפילו התקפות סייבר.
על כן, ביטוח מקצועי הוא כלי קריטי בהמשכיות העסקית של כל מלון – מקטן ועד רשתות גדולות.
הפוליסה הבסיסית למלון כוללת:
אף שמרבית האורחים לא מבוטחים אוטומטית, חלק מהמלונות מבטחים את אחריותם כלפיהם באמצעות ביטוח צד שלישי. לעומת זאת, נזק שנגרם לאורח כתוצאה מאירוע אישי (למשל גניבה של ארנק) אינו נכלל, אלא אם המלון התרשל באבטחתו.
ביטוח נסיעות אישי מצד הלקוח הוא עדיין הדרך העיקרית להבטחת כיסוי מקיף, כולל פינוי רפואי, אובדן מטען ופיצוי על ביטול.
בעקבות אירועים כמו הקורונה, פרעות בערים מעורבות או סגירת שמיים – צמחו פתרונות ביטוחיים חדשים שנועדו לגשר על תקופות סיכון. בין היתר ניתן למצוא כיסויים לביטול הזמנות, כיסוי לתביעות מרוכזות מצד קבוצות אורחים, ופוליסות לשימור מוניטין ודירוג המלון ברשת.