ביטוח מפני חטיפת חייזרים - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

ביטוח מפני חטיפת חייזרים

ישנן כל מיני פוליסות ביטוח מוזרות כאשר בדרך כלל מדובר בפוליסות שנתפרו במיוחד לבקשת המבוטח (כך למשל זמרים שביטחו את קולם, דוגמניות או כדורגלנים שביטחו את רגליהם ועוד). פוליסת ביטוח מחטיפת חייזרים היא פוליסה יוצאת דופן, ללא ספק, הנמכרת לציבור הרחב.

בשנת 1987 סוכנות ביטוח מפלורידה החלה להציע ביטוח מחטיפת חייזרים, היא עושה זאת עד היום ומוסרת שכמה אלפי אנשים רכשו את הפוליסה. מתנאי הפוליסה, עליהם נרחיב בהמשך, מתברר שהיא נמכרת כבדיחה, והסבירות להפעלתה אפסית (למשל, נדרשת חתימה של אחד החייזרים שהשתתף בחטיפה). שמועות מספרות שאפילו מטעם לוידס נמכרו פוליסות ביטוח מחטיפת חייזרים אולם החברה מעולם לא אישרה זאת.

סוכנות הביטוח של מייק סיינט לורנס מפלורידה

מייק סיינט לורנס הוא הבעלים של סוכנות ביטוח בפלורידה ארה"ב. בשנת 1987 החלה סוכנות הביטוח של מייק להציע למכירה פוליסת ביטוח כנגד חטיפת חייזרים.
בארה"ב ישנם מי שטוענים שהם נחטפו על ידי חייזרים, נלקחו בחללית, נערכו עליהם ניסויים ואז הם הוחזרו לביתם. נראה שסוכן הביטוח מייק ביקש לנצל עובדה זו וכתרגיל שיווקי החל להציע ביטוח כנגד חטיפת חייזרים. אמנם, כמה אלפי אנשים רכשו את הביטוח אולם מסתמן שהם עשו זאת כדי להעניק אותו לאחרים כמתנה מבדחת.

פוליסת הביטוח כנגד חטיפת חייזרים של סוכנות הביטוח מפלורידה נמכרת תמורת עבור תשלום בודד אחד של 24.95 דולרים עבור תעודה דיגיטלית או 29.95 דולרים עבור תעודה נאה המודפסת על נייר. הפוליסה מעניקה כיסוי של 10 מיליון דולרים למבוטחים שנחטפו על ידי חייזרים, ניתן לקבל תגמולים של עד 20 מיליון דולרים אם החייזרים מתעקשים להמשיך לקיים ביקורי התייחדות או אם כתוצאה מהחטיפה נוצר הריון ולידה של בן תערובת (המכונה בפוליסה "החוליה החסרה").

קשה מאוד להוכיח חטיפה על ידי חייזרים

למרות הלשון המבודחת בה מנוסחים תנאי הפוליסה אם מבוטחים יכולים היו לעמוד בכל התנאים הדרושים להפעלתה חברת הביטוח הייתה מחויבת לשלם את התגמולים. מדובר בפוליסה שהלכה למעשה בלתי אפשרי להפעיל. כך למשל המבוטח צריך להמציא לחברת הביטוח טופס עליו חתום אחד החייזרים שהשתתף בחטיפה ומאשר את התרחשותה.

סוכן הביטוח מייק לורנס סיפר שרק שני אנשים ניסו להפעיל את הפוליסה. אחד היה נהג מונית מניו יורק אשר מזה שנים רבות מספר לכל חבריו על כך שנחטף בעבר על ידי חייזרים. השני היה מבקר כרטיסים ברכבת שניסה להציג תמונת פולרואיד מטושטשת וטען כי תנאי התאורה בחללית היו גרועים. בשני המקרים סוכנות הביטוח נאותה לשלם את התגמולים לפי תנאי הפוליסה, דהיינו דולר אחד לשנה על פני 10 מיליון שנים.

הפוליסה מהונג קונג

באתר האינטרנט של סניף חברת הביטוח AIG בהונג קונג, קיים עמוד המפרסם ביטוח מחטיפת חייזרים. מסתמן שמדובר במתיחה שהחברה בחרה לערוך לכבוד האחד באפריל בשנת 2017. הפוליסה של AIG הונג קונג מציעה כיסוי הוצאות הפעלת המדענים המובילים במדינה לשם איתור החטוף וניהול משא ומתן עם החייזרים לשחרורו. קיים כיסוי לתשלום כופר שהחוטפים עשויים לדרוש. פיצוי נוסף יינתן אם החטיפה גרמה לאבדן מקום העבודה, לגירושים (מפני שבן הזוג אינו מאמין לסיפור החטיפה), להוצאות רפואיות ועוד. תוספת פיצוי תינתן במקרה של חטיפה יחד עם חיית מחמד.

אם אי פעם יגיעו חייזרים לכדור הארץ לא ברור אם נזק שהם עשויים לגרום לו יהיה מכוסה על ידי פוליסות ביטוח קיימות (למשל האם נזק למבנה מנחיתת חללית של חייזרים יהיה מכוסה על ידי ביטוח הדירה). אם יהיה מדובר בפלישה (מלחמה בין חייזרים לבני אדם) את רוב הפוליסות לא ניתן יהיה להפעיל בשל סעיף הפוטר את חברת הביטוח מאחריות במקרה של מלחמה (סעיף סטנדרטי בפוליסות ביטוח רבות).

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן