כל מה שחשוב לדעת על ביטוח דירה | Keynes - פורטל הביטוחים המוביל

כל מה שחשוב לדעת על ביטוח דירה

כל מה שחשוב לדעת על ביטוח דירה

יותר ממחצית ממשקי הבית בישראל, כ – 1.3 מיליון משקי בית, מבוטחים בסוג כזה או אחר של ביטוח דירה.

עובדה זו הופכת פוליסות ביטוח דירה לאחד הסוגים הנפוצים ביותר של ביטוח בארץ.

כמו בכל פוליסת ביטוח גם בביטוח דירה אנו המבוטחים משלמים פרמיה חודשית בתמורה לידיעה שבמקרה שמתממש נזק אשר כנגדו יש כיסוי לפי תנאיי הפוליסה נוכל לקבל פיצוי ולא ניוותר מול שוקת שבורה.

מכיוון שדירה היא נכס בעל ערך רב קיים פוטנציאל לנזק בהיקף גדול ולכן אין פלא שרבים בוחרים לבטח עצמם כנגד מאורעות כגון אסונות טבע, שריפה, פריצה, פעולות זדון ועוד.

חשוב להבין מה כולל ביטוח דירה, מה ההבדל בין ביטוח מבנה לביטוח תכולה, מהי פוליסת ביטוח דירה תקנית, מה כולל כיסוי לצד ג' ועוד.

פוליסה תקנית לביטוח דירה

כדאי לדעת שבישראל ישנה פוליסת ביטוח דירה הנחשבת תקנית על פי חוק.

חברות הביטוח רשאיות להרחיב את תנאי הפוליסה התקנית אך אינן רשאיות להציע פוליסות בתנאים פחותים מן התנאים הבסיסיים שנקבעו על ידי משרד האוצר (ומתעדכנים מדי פעם בפעם).

פוליסה תקנית לביטוח דירה כוללת שני מרכיבים, ביטוח מבנה וביטוח תכולה, כאשר המבוטחים חופשיים לבחור לרכוש רק אחד משני סוגי הכיסויים או את שניהם גם יחד.

ישנן שתי הרחבות אפשריות לפוליסת ביטוח דירה תקנית, ביטוח נוסף לבית משותף וביטוח כנגד נזק לצד שלישי (צד ג').

ביטוח מבנה

כאמור, ביטוח מבנה הוא אחד המרכיבים של ביטוח דירה. ביטוח מבנה מכסה את בעלי הדירה כנגד נזק העלול לקרות לכל חלק הנחשב שייך למבנה עצמו, כך למשל כל המרכיבים הקבועים של הבית, כולל מרפסות, צנרת, דוד שמש, מערכת חשמל, גדרות, שבילים מרוצפים, מערכת הסקה, מערכות מיזוג אוויר ועוד.

סכום הכיסוי של ביטוח מבנה משקף את עלות הקמת המבנה, על כל התוספות הקבועות לו, ללא צורך לשלם עבור הקרקע.

ביטוח מבנה הוא החלק מפוליסת ביטוח דירה שנועד לכסות נזקים למבנה העלולים להיגרם בשל אסונות טבע (רעידות אדמה, סופה עזה, שיטפון, שריפת יער ועוד), פיצוץ, התלקחות, נפילת כלי טייס (או חלק מכלי טייס כמו גם נזק מבום על קולי שגרם כלי טייס), התנגשות כלי רכב בדירה, פעולת זדון, שוד ועוד.

במקרה שהדירה נפגעת ברמה המותירה אותה בלתי ראויה למגורים, עד שיבוצעו בה התיקונים הדרושים, ביטוח מבנה מכסה גם הוצאות שכר דירה.

ביטוח תכולה

ביטוח תכולה נועד לכסות נזקים לרכוש השייך לבעלי הדירה או נמצא תחת אחריותם ואשר ניזוק בגין מאורע כלשהו בעת שהיה בדירה.

כך למשל ביטוח תכולה יכסה נזק לריהוט הנגרם בשל שיטפון או שריפה. חשוב לדעת שביטוח תכולה אינו כולל את כלי הרכב הממונעים החונים מחוץ לדירה (גם אם בחניה המקורה השייכת לדירה וצמודה לה).

בנוסף, ביטוח תכולה אינו מכסה נזק לניירות ערך, תעודות ומסמכים, זהב ומתכות יקרות במצב גולמי, יהלומים ואבני חן שאינם משובצים בתכשיט, כתבי יד, ציוד ומלאי של בית עסק, תכניות ושרטוטים ועוד.

לא ישולם פיצוי בגין נזק שנגרם לחפצים שנמצאו בחוץ בעוד שאין הם מטבעם מיועדים להימצא תחת כיפת השמיים. כדאי לדעת שביטוח תכולה תופס לעיתים גם כאשר הפריטים לא היו בדירה בעת שניזוקו.

חשוב לשים לב לדרישות חברת הביטוח כדי שביטוח הדירה יהיה תקף.

כך למשל חברת הביטוח רשאית לדרוש קיום אמצעי מיגון כנגד פריצות (סורגים ומערכת אזעקה למשל).

עלות ביטוח דירה תקבע לפי היקף הכיסוי הנדרש והסיכון שחברת הביטוח נוטלת על עצמה, המחירים מתחילים משקל ליום.

כדי לברר כמה אמור לעלות ביטוח דירה מן הסוג הנחוץ לנו ניתן להיעזר במחשבון של משרד האוצר בו מזינים את סוג המבנה, הקומה, גיל הדירה, סוג הכיסוי המבוקש ועוד.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן