ההמלצות של חברת מקנזי להטמעת חדשנות בחברות ביטוח מסורתיות - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

 ההמלצות של חברת מקנזי להטמעת חדשנות בחברות ביטוח מסורתיות

חברת הייעוץ McKinsey & Company היא מהמובילות הפועלות בפריסה גלובלית ומספקות שירותי ייעוץ מתקדמים לארגונים. בחברת הייעוץ מקנזי מועסקים כ – 30,000 עובדים, היא הוקמה בשנת 1926 על ידי פרופסור ג'יימס מקנזי מאוניברסיטת שיקגו והיא מספקת כיום שירותי ייעוץ לאלפי בעלי מקצוע, בתי עסק, ארגונים פרטיים, חברות ציבוריות ומוסדות ממשלתיים.
בתחילת מרץ 2022 פרסמה חברת מקנזי מאמר באתר האינטרנט שלה תחת הכותרת "חמישה מהלכים לשיפור החדשנות בתעשיית הביטוח" ("Five Steps to Improve Innovation in the Insurance Industry"). לפניכם תמצית ההמלצות שפירטו המומחים של מקנזי בנושא זה.

תחום הביטוח רחוק מלהיות מעוז החדשנות

עד להופעתן של חברות האינשורטק, תחום הביטוח נחשב למיושן. אמנם, חברות ביטוח ידעו לתת מענה לצרכים משתנים, התפתחות מהירה של תחום ביטוח הסייבר למשל, וביצעו מעבר מהיר לשירות דיגיטלי במהלך משבר הקורונה אולם באופן כללי חברות הביטוח המשיכו להתנהל לפי מודלים המלווים אותן מאות שנים. כיום גובר הלחץ על מנהלים בחברות ביטוח להטמיע את ההשקעה בחדשנות כחלק מהן – D.N.A של הארגון. כך למשל בעידן הביג דאטה חברות ביטוח מוכרחות לפתח שיטות להתאים פוליסות למאפיינים ייחודיים של המבוטח, יש לאפשר רכישה והפעלת פוליסות בתוך דקות ספורות וטיפול בתביעות המסתיים בהעברת התגמולים בתוך חצי שעה מהגשתן.

יש להקצות משאבים לקידום החדשנות

חברות ביטוח אינן רגילות להשקיע בחדשנות. הטמעת פיתוח בלתי פוסק של חדשנות כרוך בהקצאת המשאבים הנחוצים לשם כך. אין מנוס מהעברת תקציבים וכוח אדם ממשימות הליבה העסקיות ליוזמות חדשנות פורצות דרך אשר רק חלק מהן יישאו פרי. יש לזהות צרכים ושווקים לא מנוצלים ולמצוא דרכים לתת להם מענה, לעיתים קרובות באמצעות פתרונות שטרם נבדקו ומודלים עסקיים לא מוכחים. חשוב מאוד לא ליטול סיכונים כאלה ללא הקצאת מספיק כוח אדם, תקציב ותשומת לב מצד ההנהלה.

פיתוח תהליכים לקידום יוזמות חדשנות

כל חברת ביטוח מסוגלת להגיב להתפתחויות בתחום מסוים ולבצע שינויים בתנאים של פוליסות. חשוב להבין שסוג כזה של חידוש הוא שונה מאוד מפיתוח מוצר חדש בו נעשה שימוש בטכנולוגיה משבשת, פוליסת ביטוח חיים בעלת גמישות חסרת תקדים בקביעת גובה הקצבה למשל. השקת מוצרים כאלה כרוכה בסיכון, חשוב מאוד שהארגון יהיה מצויד בתהליך יעיל המתחיל בבירור ההזדמנות וממשיך דרך פיתוח המענה, אישורו ויישומו.

העלאה שוטפת של הצעות לגישות חדשות באינטראקציה עם לקוחות

חדשנות אינה תחומה רק למוצרים, יש לשאוף לחדשנות גם ככל שהדבר קשור באינטראקציה עם לקוחות. היסטורית, חברות ביטוח פיתחו מוצרים חדשים באמצעות חדשנות אקטוארית (ניתוח סיכונים בדרך חדשה), לעיתים קרובות שינויים בהתנהלות התרחשו ברמת חברת הביטוח מול סוכני הביטוח ולא מול הלקוחות. כיום חברות ביטוח חייבות להשקיע בדיגיטציה של פלטפורמות ההפצה וחיזוק יכולות ביצוע מידי של חיתום, מכירת פוליסות והפעלתן.

יש לוודא שחדשנות היא תהליך אינטגראלי מתמשך

אחת הסיבות השכיחות לכישלון בהטמעת חדשנות בחברות ביטוח היא הקמת צוותים לקידום יוזמות חדשניות מבלי לשלב אותם באופן מלא במחזור התכנון העסקי. לצוותים כאלה חסרים לעיתים קרובות מדדים מוגדרים להצלחה בטווח הקרוב. בנוסף, אם הטמעת החדשנות אינה הופכת לתהליך אינטגראלי מתמשך לצוותים העוסקים בה לא יהיו את הקשרים הנחוצים עם חלקים אחרים בארגון כדי להביא ליישום מהיר של הפיתוחים שלהם.

יש ליצור סדר עדיפויות ולהאיץ את החידושים הדחופים ביותר

יש לבנות תיק חדשנות ובו מגוון רעיונות ופרויקטים בשלבים שונים של ביצוע. חשוב לערוך סדר עדיפויות ולקדם יוזמות ופרויקטים המזוהים כדחופים במיוחד כגון פיתוח יכולות המשפרות את פעולות הליבה. לעיתים יהיה צורך בשיתוף פעולה עם גורמים חיצוניים

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן