הפוטנציאל הבא למתקפות סייבר: כלל ביטוח מעבירה נתונים לענן - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

הפוטנציאל הבא למתקפות סייבר: כלל ביטוח מעבירה נתונים לענן

ענן

תחום אבטחת הסייבר נמצא בזינוק חד בביקושים ובשווי החברות, ומספר גבוה יחסית של חברות סארט אפ בתחום הפכו במהירות שיא לחדי קרן, חברות שעוד לפני הנפקתן מוערך שווי השוק שלהן במעל מיליארד דולרים. אחת הסיבות לעלייה המואצת בתחום הביקושים לאבטחת סייבר היא העלייה בשימוש באחסון נתונים בענן – פלטפורמה מקוונת המאפשרת גישה נוחה, נפח אחסון נדיב וכלי ניהול נתונים מתקדמים – אבל ביחד עם זאת, היא גם בבחינת "פרצה הקוראת לגנב", עם אחסון נתונים במרחבים המקוונים כך שעל אף אבטחת סייבר כבדה ומשמעותית – קשה מאוד לשמור עליה מוגנת מפני כל קבוצה של האקרים, בדרך כלל פורעי חוק גמישים ויצירתיים המעודכנים באופן מפתיע בכלים חדשים שיאפשרו להם לפרוץ לתוך מערכות בעלות מערכות אבטחה מתקדמות. בעוד אין ספק שישנן חברות אבטחת סייבר המציעות פתרונות שעובדים (לפחות נכון לעכשיו), הבחירה לאחסן את כלל נתוני החברה בפלטפורמה בענן היא בחירה אמיצה – והנה, כלל ביטוח מודיעה כי תשקיע מעל 30 מיליוני שקלים בפרויקט רחב היקף שבמהלכו יועברו כל נתוני החברה לשירות מבוסס ענן מבית אורקל.

לא בטוח שהבחירה באורקל מכל חברות האחסון היא ברורה

הבחירה של כלל ביטוח דווקא במערכת האחסון בענן מבית אורקל היא אולי מפתיעה. לאחרונה, ניראה כי דווקא אורקל, החברה המבוססת לאחסון נתונים ושירותי ענן, נתקלת בקשיים: באוקטובר השנה נדחתה השתתפות החברה במכרז ממשלתי רחב היקף המכונה "פרויקט נימבוס", להעברת כלל המידע הממשלתי בישראל לפלטפורמות מקוונות בענן. הסיבה לדחיית השתתפות החברה במכרז היא לא אחרת מאשר אי עמידה מספקת בדרישות אבטחת המידע. מאז ניסתה חברת אורקל לעור כנגד ההחלטה שלא לאפשר לה להשתתף במכרז, אולם עתירתה נדחתה. כך יוצא, שעל אף שבתחום התכנה אורקל מחזיקה בכ – 7% מהשוק, בתחום האחסון בענן היא מדשדשת אחרי מתחרות גדולות כמו אמזון AWS שהיא המלכה הבלתי מעורערת של שוק האחסון בענן נכון לימים אלה, מייקרוסופט אזור וגוגל קלאוד, עם בקושי 2% משוק האחסון בענן. המאמצים הניכרים והשקעת הסכומים הלא מבוטלים לעידוד המעבר של לקוחות האנטרפרייז של החברה מאחסון מקומי לאחסון בענן, לא סיפקה בשלב זה את התוצאות להן קיוותה החברה, והיא עדיין במקום העולמי החמישי מבחינת היקפי הפעילות בתחום האחסון בענן של לקוחות גדולים.

המערכת החדשה של כלל – מערכת חכמה המצוידת בכלי AI

הפרויקט של כלל ביטוח, אם כן, מגיע עבור אורקל בדיוק בזמן הנכון: ואורקל דואגת שפרטי האחסון החכם של כלל יפורסמו: מדובר במערכת המצוידת בכלי בינה מלאכותית, שיאפשרו לכלל להציע ניתוח נתונים, אחזור ומציאת מידע ושירות לקוחות מהיר ויעיל יותר, עם חיסכון משמעותי בזמני חיפוש במאגרים. המערכת תאפשר איחוד של מספר מערכות לשימוש בנתוני החברה כך שכל המידע בנוגע ללקוחות, פוליסות, תשלומים, תביעות ועוד – יימצאו במרחק של קליק מהיר מנותני השירות ומקבלי ההחלטות.

בעוד התמצאות נוחה בנתונים היא אפשרות חשובה לכל מערכת וארגון המציע שירות למאות אלפי לקוחות – במקרה של חברות ביטוח זה חשוב אפילו יותר, עם מדד השירות של חברות הביטוח שבודק במדויק כמה זמן חיכו לקוחות על הקו עד שקיבלו שירות ועד כמה הם מרוצים מן המענה שקיבלו, כאשר מדד השירות של חברות הביטוח הוא מהנתונים המשמעותיים בבחירת חברת הביטוח לרכישת פוליסות שונות בישראל.

דאטה סנטרים תחת על עץ רענן

כאמור, שוק האחסון בענן והדאטה סנטר נמצא בעלייה מתמדת בימים אלה. בעוד אורקל מדשדשת מאחור עם צמיחה של בקושי 3% בהכנסות עבור שנת 2021, המתחרות שלה כבר נמצאות מספר צעדים לפניה, עם הקמת דאטה סנטרים ייעודיים, בארץ ובעולם – רק לאחרונה שמענו על הקמת דאטה סנטר עצום מימדים בטכנולוגיות מתקדמות במיוחד באיחוד האמירויות. הדאטה סנטר שישמש את כלל גם הוא דאטה סנטר חדש הממוקם באזור ירושלים. הוא מבוסס טכנולוגיות מבית ראד, והושק רק לפני מספר שבועות.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן