העתיד הוא עכשיו: עלייתיו של האינשורטק - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

העתיד הוא עכשיו: עלייתיו של האינשורטק

אינשורטק

ביטוח הוא כמעט מוצר צריכה בסיסי. הוא מאפשר לכל אדם, משפחה ובית אב בישראל ובמדינות נוספות רבות בעולם, לדעת שיש לו גב כלכלי, אם חלילה יקרה אסון שאת העלויות הנובעות ממנו הוא לא יכול לממן. אנחנו רוכשים פוליסות ביטוח לשיפוי כספי במקרי חירום רפואיים על מנת שנוכל לאפשר לעצמנו טיפול רפואי איכותי ומהיר, אנחנו רוכשים ביטוח עבור הנכסים היקרים שלנו על מנת שנדע שאם ערכם ייפגע נוכל לקבל פיצוי כספי עבור אותה ירידת ערך, אנחנו רוכשים ביטוח רכב על מנת לוודא שאם הרכב שלנו, או של צד ג' יינזק – התשלומים לא יפגעו בהכנסה הפנויה שלנו.

עד לפני שנתיים שלוש, ביטוח היה מוצר אפרורי שהרכישה שלו היתה או מורכבת (למי שטרח ולמד את המידע הנדרש על מנת לקבל את ההחלטה המתאימה לו) או לא בדיוק מתאימה. דוגמה ממש טובה לעניין היא מוצרי הכפל הביטוחי בישראל, למשל בתחום ביטוחי הבריאות, שם על פי דו"ח מבקר המדינה מדובר בבזבוז של מיליארדי שקלים בכל שנה.

בשנת 2019 החלו צצים ניצנים ראשונים של מה שייקרא בתחילת שנת 2020 "אינשורטק" – מהפיכה הטכנולוגיות בביטוח. סקטור האינשורטק משלב טכנולוגיה וביטוח ומטרתו להפוך את המוצר ההכרחי אך המשעמם, הלא מגוון והמקובע – למשהו צעיר, צבעוני, נגיש, נוח ומותאם אישית הרבה יותר.

שנת 2020 כבר סומנה כשנת חברות הסטארט-אפ מתחום האינשורטק. עד סוף שנת 2021 ראינו מספר רב של חברות סטארט אפ בתחום הופכות לחדי קרן ומגייסות סכומים של מאות מיליוני דולרים.

2015 – פלטפורמה חדשה לביטוח הושקה בארה"ב

בשנת 2015 הקימו שני ישראלים בעלי מעוף אבל חסרי ניסיון פלטפורמה חדשה, שהמטרה המוצהרת שלה היתה להנגיש ולהפוך את עולם פוליסות הביטוח צעיר וידידותי. מבלי לדעת זאת, הם היו מהראשונים שניסחו וביצעו את מהפיכת האינשורטק. החברה שהשניים הקימו נקראה למונייד, ועד שנת 2019 כולל, הפסידה החברה בכל שנת פעילות עשרות מיליוני דולרים – זאת על אף עלייה מרשימה בהכנסות ממכירות בכל שנה (9 מיליון דולרים ב – 2017, 47 מיליוני דולרים ב – 2018 ו – 116 מיליוני דולרים בשנת 2019).

בסוף שנת 2019 גייסה החברה כמעט חצי מיליארד דולרים לפי שווי שוק של 1.8 מיליארדי דולרים. ביוני 2020 הגישה למונייד הצעירה ולמודת ההפסדים תשקיף פומבי כשבכוונתה לצאת להנפקה.

בשנת 2015 הוקמה בארה"ב עוד חברה צעירה שהתכוונה לשנות את העולם – זו היתה היפו, המציעה ביטוח לנכסים בקליק עבור תושבי ארה"ב. ביולי 2020 היתה שווה היפו כ – 1.5 מיליארדי דולרים, וגם היא, כמו למונייד, מציגות בינתיים רק הפסדים – גם לקופת החברה, וגם למשקיעים שרכשו מניות.

שנת 2020 היתה השנה של חברות האינשורטק

באוקטובר 2018 התקיים בפעם הראשונה בישראל מושב שעסק באינשורטק בכנס Journey מבית EY ישראל. במושב השתתפו פחות מעשרה בכירים בתחום הביטוח, כולם מטעם חברות ביטוח גדולות ומבוססות בישראל. הם ניסו אז להבין, מה יהיו המודלים העסקיים שיביאו איתם מהפך בתחום הביטוח. מדד השירות בביטוח בישראל כבר תפס אז תאוצה ובו נמדדו חברות הביטוח המסורתיות והוותיקות בשוק הישראלי גם במדדים כמו נגישות אתר האינטרנט ומהירות קבלת שירות בפלטפורמות השונות עבור לקוחות. מאז ועד היום בוצעו בישראל השקעות מאסיביות של חברות ביטוח, חברות מוסדיות וקרנות של משקיעים פרטיים בתחום האינשורטק:

-במאי השנה רכשה כלל ביטוח 14% ממניות פלטפורמת האינשורטק וובי

-ביוני השנה גייס סטארט-אפ האינשורטק האניקומב מעל 3 מיליוני דולרים, המשקיעה המרכזית היתה חברת הביטוח הפניקס

-ביולי השנה השקיעה חברת הביטוח מנורה מבטחים כ – 66 מיליוני דולרים בחברת הסטארט-אפ בתחום האינשורטק קיסתרה

-ביולי השנה גייס יוניקורן האישורטק הישראלי At Bay העוסק בעיקר בביטוחי סייבר 185 מיליוני דולרים לפי שווי שוק של 1.35 מיליארד דולרים

הרשימה עוד ארוכה, והשקעות, כמו גם חדי קרן בתחום האינשורטק צצות (ולעיתים גם נעלמות) כמו פטריות אחרי הגשם. אין ספק שמהפיכת האינשורטק היא מהפיכה צעירה שלא תיעלם, וביחד עם זאת, עוד לא מראה סימני בגרות להשקעות סולידיות.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן