חברת הביטוח הראל עם זינוק ברווחים של 130% מתחילת השנה - Keynes

חברת הביטוח הראל מצטרפת לחגיגה, עם זינוק ברווחים של 130% מתחילת השנה

חברת הביטוח הראל עם זינוק ברווחים של 130%

במהלך חודש נובמבר פורסמו דו"חות רבעוניים לרבעון השלישי (יולי – ספטמבר) של חברות הביטוח, ואנחנו סיקרנו בהרחבה את שורות הרווח שוברות השיאים של כלל ומגדל.

בכלל מתרחש מאבק שליטה כאשר המשקיע אלפרד אקירוב מנסה לבצע מהלך של הגדלת אחזקותיו בחברה, מגדל מחליפה חברי הנהלה כמו גרביים בשנים האחרונות – ובכל זאת, על אף אירועים שמצביעים בבירור על חוסר יציבות ושבכל זמן אחר היינו מצפים שיפגעו בהכנסות – שתי החברות מדווחות על גובה הכנסות, רווחים מפרמיות, והגדלת האחזקות בסכומים בלתי צפויים.

היום, אנחנו מסכמים את הדו"ח לרבעון השלישי שפורסם במהלך השבוע החולף מטעם חברת הראל ביטוח, והחושף כי החברה הכפילה את רווחיה בתשעת החודשים של שנת 2021, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

לצד הנתונים הנדיבים, בחינת הרבעון השלישי בלבד מעלה קיטון של כ – 22 מיליוני שקלים ברווחים ביחס לרבעון השלישי של שנת 2020, שהיתה שנה תנודתית מאוד עבור חברות הביטוח.

ההון העצמי של הראל ביטוח עם פרסום הדו"ח הרבעוני הוא מעל 8 מיליארדי שקלים, והחברה מחלקת דיבידנד למשקיעים בסך של 100 מיליוני שקלים, זאת לאחר חלוקת דיבידנד בסך של 257 מיליוני שקלים ברבעון הראשון של 2021.

גידול של 7% ברווח מפרמיות

בתשעת החודשים הראשונים של 2021 הסתכם סך הרווחים מפרמיות, תגמולים ותקבולים במגדל ביטוח בכ – 23.3 מיליארדי שקלים. בתקופה המקבילה בשנת 2020, הסתכם הרווח מפרמיות בכ – 21.8 מיליארדי שקלים.

בהשוואה בין רבעונים – ברבעון השלישי של 2021 ההכנסה בגין רווחים מפרמיות, תגבולים ותגמולים עמדה על 8.2 מיליארדי שקלים לעומת 7.3 מיליארדי שקלים בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של 12%.

חברת הביטוח הרווחית ביותר ברבעון השלישי של 2021

מבין חמשת חברות הביטוח הגדולות של המשק הישראלי, הן כלל, הפניקס, הראל ביטוח, מגדל ומנורה מבטחים – מגדל ביטוח הציגה את הנתון הגבוה ביותר לרווחים לאחר מס ברבעון השלישי השנה.

היא נמצאת במקום השלישי בטבלת גובה הרווחים מאז תחילת השנה, אחרי הפניקס במקום הראשון עם רווח של מעל 1.5 מיליארדי שקלים בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021, וכלל ביטוח עם רווח אחרי מס של מעט מעל מיליארד שקלים בתשעת החודשים הראשונים של השנה.

מבחינת תשואה להון, מגדל נמצאת במקום השני, עם תשואה שנתית להון של 22.3%. במקום הראשון נמצאת הפניקס עם תשואה שנתית להון של 25.1%.

מבחינת היקף הנכסים המנוהלים, מגדל נמצאת דווקא במקום הראשון, עם 350 מיליארד שקלים בנכסים מנוהלים.

אחריה חברת הביטוח הפניקס עם נכסים מנוהלים בהיקף של כ – 340 מיליארדי שקלים, הראל עם 319 מיליארדי שקלים וכלל עם 268 מיליארדי שקלים.

מובילים בביטוח חיים

חברת הביטוח מגדל מובילה בישראל בפרמיות ביטוח חיים.

בנתוני הרווחיות, בולטת מגדל כחברה בעלת הרווחיות הגבוהה ביותר בתחום פוליסות ביטוח החיים עם רווח של כמעט 1.2 מיליארדי שקלים בתשעת החודשים הראשונים של 2021.

בשאר תחומי הביטוח הגדולים, גמל, פנסיה ובריאות – מגדל מדורגת הרחק מן המקום הראשון.

מה קורה עם מניית מגדל והאם זה זמן טוב להשקיע בחברה?

אנחנו כבר יודעים שתחום הביטוח והפיננסים היה הימור רווחי מאוד במהלך שנת 2021 – מדד תל אביב ביטוח ושירותים פיננסיים, שכמעט 64% מכלל מוצרי ההשקעה המוכלים בו הם מתחום הביטוח, השיג במהלך שנת 2021 תשואה של 35%, וב – 12 החודשים האחרונים תשואה של מעל 46.5%.

גם משקיעים שבחרו להחזיק בתיק ההשקעות שלהם מניות של חברות ביטוח ספציפיות ראו ברכה בבחירתם: מניית מגדל ביטוח הרוויחה בששת החודשים האחרונים תשואה של כ – 15%, תשואה של מעל 38% מאז תחילת השנה ותשואה של קצת יותר מ – 60% ב – 12 החודשים האחרונים.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן