מה יכול לקרות במידה ונעשה תאונה ברכב ללא ביטוח? - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

מה יכול לקרות במידה ונעשה תאונה ברכב ללא ביטוח?

יש תחומים רבים בהם אנו חופשיים לבחור אם לרכוש ביטוח או לקחת על עצמינו את הסיכון שנצטרך לשלם מכיסנו הוצאות כספיות, במקרה ויתרחש אירוע מסוים, כך למשל ככל שהדבר נוגע לביטוח בריאות, ביטוח תכולת דירה, ביטוח נסיעות לחו"ל ועוד. רכישת ביטוח חובה לרכב אינה עניין הנתון לשיקול דעתנו וכל בעל רכב מחויב על פי חוק לדאוג לפוליסת ביטוח חובה עבור רכבו. בעלי רכב רבים בוחרים להוסיף לביטוח החובה גם כיסוי נזקים לצד ג' ולעיתים גם ביטוח מקיף. 

מכיוון שפקודת התעבורה דורשת כיסוי של ביטוח חובה שימוש ברכב ללא ביטוח כזה הוא עבירה על החוק ומי שנתפסים נוהגים ברכב שאין לו ביטוח צפויים לעונש בהתאם להיסטוריית עבירות התנועה שלהם. המצב הופך חמור שבעתיים במקרים בהם מתרחשת תאונת דרכים בה מעורב רכב ללא ביטוח. 

מי שנוהגים בלי ביטוח חובה – נוטלים על עצמם סיכון כבד

כאמור, נהיגה ללא ביטוח חובה היא עבירה ולכן גם אם לא התרחשה תאונת דרכים בעת שימוש ברכב ללא ביטוח ישנן למעשה כזה השלכות משפטיות חמורות. מי שנתפס נוהג ללא ביטוח, בין אם בעת שנעצר בשל ביצוע עבירת תנועה או במסגרת בדיקת רישיונות שגרתית, צפוי להיענש במלוא חומרת הדין. כובד הסנקציה תלוי בהיסטוריית העבירות של הנהג, אם מדובר בעבירה ראשונה העונש יסתכם בדרך כלל בקנס כספי, אם מדובר בעבירה חוזרת יתקיים משפט בבית הדין לתעבורה אשר עשוי להטיל עונש של שלילת רישיון. במקרים חמורים, כגון מספר עבירות קודמות או מעורבות בתאונה, עבירת נהיגה ללא ביטוח חובה עשויה לגרור עונש של עד שלושה חודשי מאסר בפועל. 

ביטוח חובה מכסה נזקי גוף של מי שנפגע בתאונת דרכים

כדי להבין את המשמעויות של מעורבות בתאונת דרכים ללא ביטוח יש להכיר את תפקידיהם של שלושת סוגי ביטוחי הרכב, ביטוח החובה, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף. ביטוח חובה נועד להבטיח שבמקרה של תאונת דרכים תהיה חברת ביטוח ממנה ניתן יהיה לגבות את הסכומים הנדרשים כדי לכסות את ההוצאות שנגרמו בשל פגיעה בגוף לנהג (בכל אחד מן הרכבים המעורבים בתאונה), לנוסעים ברכב או להולכי רגל המעורבים בתאונת דרכים. ביטוח צג ג' מספק כיסוי לנזקים לרכוש להם גרם בעל פוליסת הביטוח, הנהג האשם בתאונה. ביטוח מקיף מעניק כיסוי גם לנזקים לרכושו של הנהג האשם בתאונה, בדרך כלל ביטוח מקיף מספק כיסוי גם במקרה של גניבת הרכב. 

קרנית מכסה הוצאות רפואיות לנפגעים בתאונת רכב ללא ביטוח

המחוקק הישראלי לקח בחשבון מצב בו יהיו נפגעים בתאונת דרכים בה מעורב רכב ללא ביטוח. קרן "קרנית" הוקמה כדי להבטיח שגם במקרה כזה יהיה ממי לגבות את סכומי הכסףהדרושים לשם כיסוי ההוצאות הכרוכות בהתמודדות עם נזקי הגוף שנגרמו בתאונה. במקרה של תאונה ללא ביטוח כל המעורבים בתאונה יוכלו לתבוע פיצוי מקרנית בגין נזקי גוף שנגרמו להם. חשוב לדעת שהנהג האשם בתאונה עשוי למצוא עצמו נתבע על ידי קרנית להשיב לה את כספי הפיצוי שנדרשה לשלם. 

הוצאות רפואיות שנגרמות בשל תאונת דרכים עשויות להיות גבוהות מאוד והן אינן ממומנות על ידי קופת החולים או ביטוח הבריאות. ההוצאות הרפואיות הנדרשות כדי להתמודד עם נזקי גוף שנגרמו בעת תאונת דרכים אמורות להיות מכוסות על ידי ביטוח החובה ובהיעדר ביטוח כזה על ידי קרן "קרנית". הנהג האשם בתאונה עשוי למצוא עצמו במצב בו הוא נדרש לשלם מכיסו את ההוצאות הרפואיות הללו ובוודאי שייתבע לשלם בגין נזקי רכוש שגרם.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן