תגמולי הביטוח הגבוהים ביותר שחברת ביטוח שילמה בכל הזמנים - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

תגמולי הביטוח הגבוהים ביותר שחברת ביטוח שילמה בכל הזמנים

אמינותה של חברת ביטוח נבחנת כאשר היא נדרשת לשלם תגמולים גבוהים במיוחד. שוק הביטוח לוידס (Lloyds of London) הוא הגדול מסוגו בעולם, חלוקת הסיכון בין מספר גדול של גופים פיננסיים מאפשרת ללוידס למכור פוליסות ביטוח גדולות במיוחד. לוידס שילמה חלק גדול יותר מכל מבטח אחר מהפיצויים ששולמו בגין מתקפת הטרור של ה – 11 בספטמבר 2001. לוידס גם הייתה המבטחת של הטיטניק, של רוב המבנים שניזוקו ברעידת האדמה הגדולה בסן פרנסיסקו בשנת 1906 ועוד. לוידס שילמה פיצויים בהיקפי ענק במקרי אסונות טבע גדולים כגון סופות הוריקן, שיטפונות, שריפות ענק, רעידות אדמה וגלי צונאמי. כאשר בודקים מה היו תגמולי הביטוח הגבוהים ביותר ששולמו אי פעם, חברת לוידס היא הכתובת המתאימה.

רעידת האדמה בסן פרנסיסקו

בשעה 5:13 בבוקר ה – 18/4/1906 התחוללה רעידת אדמה בעוצמה 8.25 בסולם ריכטר ממש בלב סן פרנסיסקו, אחת הערים הגדולות בארה"ב. רעידת האדמה גרמה לשריפות שהשתוללו במשך שלושה ימים. אלפי אנשים נהרגו וחצי מאוכלוסיית העיר נותרה ללא קורת גג. ההערכה היא שהיקף הנזק היה כ – 500 מיליון דולרים, כ – 14 מיליארד במושגים של היום. נכסים רבים היו מבוטחים נגד נזקי אש אולם לא כאשר זו נגרמת כתוצאה מרעידת אדמה. למרות זאת החתם הראשי של לוידס, מר קות'ברט הית' (Cuthbert Heath), שלח הודעת טלגרם לסוכן לוידס בסן פרנסיסקו להורות לכל חברות הביטוח שמכרו פוליסות ביטוח מטעם לוידס לשלם את התביעות במלואן. לוידס שילמה סכום של כ – 50 מיליון דולרים, כ – 1 מיליארד דולרים במונחים של היום וזהו כנראה הסכום הגדול ביותר שחברת ביטוח אחת שילמה בגין אירוע בודד.

עונת ההוריקנים של שנת 2005

מדי שנה, בחודשים יוני עד נובמבר מתפתחות מעל האוקיאנוס האטלנטי סופות טרופיות. לעיתים הסופות מתעצמות לכדי הוריקנים וכאלה פוגעים באיים מיושבים או בחוף המערבי של ארה"ב הם זורעים הרס רב. עונת ההוריקנים של שנת 2005 הייתה הרסנית במיוחד ובמהלכה פגעו שלוש סופות הוריקן בחופי ארה"ב, הוריקן קתרינה (Katrina), ריטה (Rita) וווילמה (Wilma). שלוש הסופות יחד גרמו למותם של כ – 3,800 בני אדם ולנזק בהיקף של כ – 300 מיליארד דולרים. נכסים רבים היו מבוטחים וחברות הביטוח שילמו תגמולים בהיקף של כ – 130 מיליארד דולרים. לשם השוואה סך התגמולים ששולמו בגין מתקפת הטרור של ה – 11 בספטמבר היה כ – 40 מיליארד דולרים.

כ – 68,000 איש נהרגו ברעידת האדמה בסין בשנת 2008

בשעה 14:28 של ה – 12 במאי 2008 התחוללה רעידת אדמה עזה במחוז סצ'ואן בסין וגרמה להרס עצום ולמותם של כ – 68,000 בני אדם. רעידת אדמה זו נחשבת לאסון הטבע הגדול ביותר בעידן המודרני. לא ברור כמה מההרוגים והמבנים שנהרסו היו מבוטחים, חברות הביטוח הסיניות מעולם לא פרסמו נתונים אודות היקף הפיצויים שנדרשו לשלם בגין הנזקים להם גרמה רעידת אדמה זו, ההערכה היא שמדובר בכ – 86 מיליארד דולרים.

התגמולים הגבוהים ביותר בתחום ביטוח הרכב

ביטוח רכב הוא אחד מתחומי הביטוח הנרחבים והמוכרים ביותר. הקומיקאי הבריטי רואן אטקינסון  רכש ביטוח רכב מקיף עבור מכונית המקלרן F1 הנדירה שלו. מדובר ברכב ספורט נמוך וכשאטקינסון עבר על אזור מוצף מים הרכב איבד אחיזה סטה מן הכביש ופגע בעץ. אטקינסון קנה את הרכב בשנת 1997 עבור כמיליון דולרים, התאונה אירעה בשנת 2011 והתיקון עלה כ – 1.2 מיליון, סכום שחברת הביטוח נאלצה לשלם. מדובר בסכום הגבוה ביותר שחברת ביטוח שילמה בתביעה של ביטוח רכב. מעניין לדעת שבשנת 2016 אטקינסון מכר את הרכב עבור כ – 10.9 מיליון דולרים.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן